AnonymBruker Skrevet 10. juli 2022 #1 Skrevet 10. juli 2022 Og fugler generelt? Kan de ikke ta hensyn til oss som vil ha nattero? Anonymkode: 4154a...27a
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2022 #2 Skrevet 10. juli 2022 Enig. De eier ikke folkeskikk, de oppfører seg som dyr! Anonymkode: b1670...49a 1
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2022 #3 Skrevet 10. juli 2022 Måkene oppdrar barna om natten. Her er det skjæra som holder et lurveleven uten like. Ikke om natten, men med en gang det begynner å bli lyst. De elsker å erte kattene rundt her og det er tidvis ganske komisk (og bråkete). Anonymkode: df85b...837 1
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2022 #4 Skrevet 10. juli 2022 Hvorfor bråker mennesker så fælt? Hvorfor hugger vi ned alle hjemmene til dyrene? Hvorfor dreper vi milliarder av dyr hvert eneste år? Hvorfor forsøpler vi hjemmene til andre arter? Hvorfor utrydder vi dyr? Hvorfor er insektbestanden som vi er så avhengig av truet? Hvorfor mishandler vi dyr? Hvorfor er vi så mye mer verdt enn alle andre dyr, selv om vi er dyr selv. Hvorfor sitter vi opp pigger i naturen, som tilhører alle, for å holde fugler unna? Hvorfor gjør vi livet til alle arter mye verre bortsett fra oss selv? Hvorfor tenker vi at måkene skal føye seg etter oss? Kan ikke vi ta hensyn til de som bare prøver å overleve dette livet slik som det er ment. Anonymkode: 09e4f...2a1 1 3
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2022 #5 Skrevet 10. juli 2022 Dette minner meg om de folkene som kjøpte dyr, ny leilighet ved fjorden. For så å klage i avisen over at det var så mye måker der. Anonymkode: af45f...090 1
Tvist Skrevet 12. juli 2022 #6 Skrevet 12. juli 2022 Det er en del av sikkerhetsnettet til måkene. De tilkaller hverandre når det er mat. Det gjør at mange måker kan få mye mat raskt, antageligvis fordi det måker ofte fanger naturlig (fisk), ofte opptrer i stim. De varsler hverandre når det er mat, det kommer alle til gode, selv om den enkelte måken i det øyeblikket får mindre. 1
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2022 #7 Skrevet 12. juli 2022 Tvist skrev (3 minutter siden): Det er en del av sikkerhetsnettet til måkene. De tilkaller hverandre når det er mat. Det gjør at mange måker kan få mye mat raskt, antageligvis fordi det måker ofte fanger naturlig (fisk), ofte opptrer i stim. De varsler hverandre når det er mat, det kommer alle til gode, selv om den enkelte måken i det øyeblikket får mindre. Jeg leste en forskningsartikkel som jeg ikke klarer å finne igjen om at de tilkaller andre fordi at jo flere de er jo mindre utsatt er de for farer. Anonymkode: bebdf...882 1
Tvist Skrevet 12. juli 2022 #8 Skrevet 12. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg leste en forskningsartikkel som jeg ikke klarer å finne igjen om at de tilkaller andre fordi at jo flere de er jo mindre utsatt er de for farer. Anonymkode: bebdf...882 Det høres jo også logisk ut, samme grunn som hvorfor fisk stimer. 1
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2022 #9 Skrevet 13. juli 2022 AnonymBruker skrev (På 10.7.2022 den 23.15): Dette minner meg om de folkene som kjøpte dyr, ny leilighet ved fjorden. For så å klage i avisen over at det var så mye måker der. Anonymkode: af45f...090 Jeg bor i skogen i Oslo, så jeg skjønner fortsatt ikke hva måkene gjør her. Var til og med en artikkel i lokalavisa i går om alt måkebråket. De har jo måkekonferanse her dag ut og inn, kan de ikke være litt stille? Anonymkode: 4154a...27a
Million Skrevet 13. juli 2022 #10 Skrevet 13. juli 2022 Måker bråker når de kommuniserer med hverandre. De har sikkert mange forskjellige beskjeder å gi hverandre hele tiden, så da lager de lyder, da. Her er det mye duer og skjærer, men også en og annen kråke og måke. Bor i Oslo. 1
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2022 #11 Skrevet 13. juli 2022 Million skrev (7 minutter siden): Måker bråker når de kommuniserer med hverandre. De har sikkert mange forskjellige beskjeder å gi hverandre hele tiden, så da lager de lyder, da. Her er det mye duer og skjærer, men også en og annen kråke og måke. Bor i Oslo. Bråker skjærer da? Er masse skjærer her og, de erter katten men jeg syns ikke de bråker noe særlig. De kommer innom hver dag også prater jeg med de Skjærer er koselige! Jeg syns bare det er så rart at måkene henger i skogen her på Lambertseter. Er ryddig i borettslaget og ikke noe matrester og sånt som flyter rundt. Burde de ikke dra ned til sjøen? Nå er det jo mange som er på stranden og griller etc, masse matavfall til måkene. Anonymkode: 4154a...27a
Million Skrevet 13. juli 2022 #12 Skrevet 13. juli 2022 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Bråker skjærer da? Er masse skjærer her og, de erter katten men jeg syns ikke de bråker noe særlig. De kommer innom hver dag også prater jeg med de Skjærer er koselige! Jeg syns bare det er så rart at måkene henger i skogen her på Lambertseter. Er ryddig i borettslaget og ikke noe matrester og sånt som flyter rundt. Burde de ikke dra ned til sjøen? Nå er det jo mange som er på stranden og griller etc, masse matavfall til måkene. Anonymkode: 4154a...27a Skjærer skvatrer, kjefter og kommuniserer hele tiden, de også. Lager masse lyd. Er som regel skjærene jeg hører om morgenen. Da våkner de og begynner dagen med å fortelle hverandre at nå er de våkne, spør hverandre "er dere klare for å dra dit og dit og se om vi finner mat der" osv
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2022 #13 Skrevet 13. juli 2022 dere får flytte til månen da. Anonymkode: 7e50a...4a8 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå