AnonymBruker Skrevet 10. juli 2022 #1 Skrevet 10. juli 2022 Har det siste året kanskje slitt med «rykninger» i nakken. Følelsen er litt vanskelig å beskrive, men klarer ikke holde det igjen og det bare skjer, at hodet mitt bare faller bakover, litt skrått. Kan se veldig ut som tics.. Noen dager dager skjer det bare 1-2 ganger, andre dager er det så mye at jeg får vondt i både hodet og nakken. Prøvd å lese litt om det, og leste at det kan bli verre hvis man har blant annet aehd, ocd, angst og depresjon. Jeg har alle disse tingene, minus depresjon (i perioder, som i følge dps kommer av at jeg sliter med angst). Men det er vel bare forverring av symptomer dersom man har disse tingene? Jeg kan så vidt jeg kan huske, ikke huske å ha slitt med noe tics lignende greier tidligere. Og tics skulle visst bli bedre jo eldre man blir, så det kan vel ikke være det? Noen som evt vet hva annet det kan være? Det er enkelte dager hvor det er ubehagelig og vondt, men usikker på om det er ille nok til at jeg bør bestille time hos legen. Anonymkode: b95ef...7ae
DerToDra Skrevet 10. juli 2022 #2 Skrevet 10. juli 2022 3 minutter siden, AnonymBruker said: Det er enkelte dager hvor det er ubehagelig og vondt, men usikker på om det er ille nok til at jeg bør bestille time hos legen. Du vet du burde bestille time til lege, du trenger bare noen til å si det til deg. Bestill time til lege. 1
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2022 #3 Skrevet 10. juli 2022 DerToDra skrev (2 minutter siden): Du vet du burde bestille time til lege, du trenger bare noen til å si det til deg. Bestill time til lege. En av tingene jeg sliter med er jo som nevnt angst, både generalisert og sosialt, så ligger vel mer i det at om det er unødvendig å dra til legen med det fordi det ikke er noe å dra til legen for, så vil jeg helst slippe. Anonymkode: b95ef...7ae
DerToDra Skrevet 10. juli 2022 #4 Skrevet 10. juli 2022 Just now, AnonymBruker said: En av tingene jeg sliter med er jo som nevnt angst, både generalisert og sosialt, så ligger vel mer i det at om det er unødvendig å dra til legen med det fordi det ikke er noe å dra til legen for, så vil jeg helst slippe. Anonymkode: b95ef...7ae Veldig forståelig, men du har ingen måte å vite om det er farlig eller ikke uten å dra til legen. Det kan være ingenting, det kan være tidlig varsel på alvorlig sykdom, det kan være vitamin mangler, det kan være mye. Angst vil gi deg en kjip time eller to, mens å ignorere noe alvorlig kan gi deg et kjipt tiår/livstid. Du burde bestille time, selvom det blir ubehaglig. Om det viser seg å være ingenting så vil du fortsatt ha noe utbytte av det, angst blir ofte verre om det blir lyttet til. Lykke til! (Og igjen...bestill time)
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2022 #5 Skrevet 10. juli 2022 DerToDra skrev (1 minutt siden): Veldig forståelig, men du har ingen måte å vite om det er farlig eller ikke uten å dra til legen. Det kan være ingenting, det kan være tidlig varsel på alvorlig sykdom, det kan være vitamin mangler, det kan være mye. Angst vil gi deg en kjip time eller to, mens å ignorere noe alvorlig kan gi deg et kjipt tiår/livstid. Du burde bestille time, selvom det blir ubehaglig. Om det viser seg å være ingenting så vil du fortsatt ha noe utbytte av det, angst blir ofte verre om det blir lyttet til. Lykke til! (Og igjen...bestill time) Tusen takk😊 Og ja, da får jeg nok prøve å få bestilt meg en time.. Anonymkode: b95ef...7ae
DerToDra Skrevet 10. juli 2022 #6 Skrevet 10. juli 2022 4 minutter siden, AnonymBruker said: Tusen takk😊 Og ja, da får jeg nok prøve å få bestilt meg en time.. Anonymkode: b95ef...7ae Skriv her når det er gjort!
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2022 #7 Skrevet 10. juli 2022 Jeg er 27 år og får også rykninger jeg ikke kan kontrolle. En av de er å blunke hardt med øynene, det er så irriterende. Har også angst og iblant panikkanfall, har fått henvisning til psykolog. Det er visst vanlig at tvangstanker, tics og rykninger henger sammen psykisk med typisk angst og stress. Bestill time hos legen for sikkerhetsskyld, alltid lurt å få sjekket ut ting. Anonymkode: 18dfc...b99
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå