Gå til innhold

Lokalet har ikke gratis parkering

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Det er 20-25 min med bil fra kirka til lokalet (evnt en halvtime med buss + 20 min gange). Det er et parkeringshus 10 min gange fra lokalet og noen parkeringsplasser utenfor lokalet, men dette er ikke gratis. Vi skal ha åpen bar, så vet ikke om det er veldig mange som tenker å kjøre uansett, men vet at det er en del. 

Hva hadde du som gjest tenkt om å måtte betale for parkering i et bryllup?

Hvordan ville dere løst dette? Leid inn en buss til frakt av gjester? Rundt 80 gjester.

Anonymkode: af8b9...fc2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Hadde leid bus ja. Bryllup er dyrt nok som gjest. 

Anonymkode: a4f04...bf6

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hadde leid bus ja. Bryllup er dyrt nok som gjest. 

Anonymkode: a4f04...bf6

Samtidig vil jeg jo tenke at de fleste kjører til kirka… da er de kanskje ikke interessert i å la bilen stå? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvor bor gjester i forhold?

Jeg hadde syntes det hadde vært rart med felles buss med mindre alle gjester bor på samme sted. Hvis alle gjester bor på et hotell ved siden av kirka gir det mening at det går en buss frem og tilbake, men generelt vil vel folk få kunne dra når de vil, enten ta taxi eller kjøre .

Hvis de fleste bor i nærområdet rundt eller på hotell i nærheten av lokalet hadde jeg ikke stresset noe med det.

I alle bryllup jeg har vært i har det vært et stykke mellom kirke og lokale og det har folk bare ordnet selv. Mindre avstand jeg har vært borti mellom kirke og lokalet var da det var 20 min å gå/5min å kjøre, resten har vært 15-60 min å kjøre mellom kirke og lokale. Vet ikke om det er representativt, men er ihvertfall ingen som har reagert. 

Anonymkode: 9668c...d6d

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 hour ago, AnonymBruker said:

Det er 20-25 min med bil fra kirka til lokalet (evnt en halvtime med buss + 20 min gange). Det er et parkeringshus 10 min gange fra lokalet og noen parkeringsplasser utenfor lokalet, men dette er ikke gratis. Vi skal ha åpen bar, så vet ikke om det er veldig mange som tenker å kjøre uansett, men vet at det er en del. 

Hva hadde du som gjest tenkt om å måtte betale for parkering i et bryllup?

Hvordan ville dere løst dette? Leid inn en buss til frakt av gjester? Rundt 80 gjester.

Hva betyr 'ikke gratis' - er det svindyrt eller til å betale? 

Det er ikke så lett å komme med løsningsforslag uten litt mer info om logistikken generelt. Kommer folk langveis fra, skal de bo på hotell, skal evt. buss også frakte folk tilbake til kirken/bilene etter festen...? Eller er det kanskje en bedre løsning at (lokale) folk kjører hjem etter vielsen, parkerer hjemme, og tar buss/taxi til festlokalet? 

Anonymkode: 20e22...a9f

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Hva betyr 'ikke gratis' - er det svindyrt eller til å betale? 

Det er ikke så lett å komme med løsningsforslag uten litt mer info om logistikken generelt. Kommer folk langveis fra, skal de bo på hotell, skal evt. buss også frakte folk tilbake til kirken/bilene etter festen...? Eller er det kanskje en bedre løsning at (lokale) folk kjører hjem etter vielsen, parkerer hjemme, og tar buss/taxi til festlokalet? 

Vi gifter oss i min hjemby, de fleste bor her og da er det ganske spredt så jeg ser ikke noe poeng i å plukke opp alle. Noen kommer utenbysfra, de bor på hotell ikke så langt fra lokalet. Lokalet ligger mye mer sentralt til enn kirka sånn sett.

blir ikke helt klok på hvor mye det faktisk koster, er vanlige priser tror jeg, får ta en tur dit å sjekke en dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
27 minutter siden, AnonymBruker said:

Vi gifter oss i min hjemby, de fleste bor her og da er det ganske spredt så jeg ser ikke noe poeng i å plukke opp alle. Noen kommer utenbysfra, de bor på hotell ikke så langt fra lokalet. Lokalet ligger mye mer sentralt til enn kirka sånn sett.

blir ikke helt klok på hvor mye det faktisk koster, er vanlige priser tror jeg, får ta en tur dit å sjekke en dag.

Ok. Jeg tenker de lokale gjester selv må finne ut av hvordan de vil komme frem og tilbake. De utenbys gjester kan kjøre til kirken fra hotellet og tilbake igjen etter vielsen, la bilen stå ved hotellet (gratis går jeg ut fra), og få lift, gå, eller ta buss/taxi til lokalet. Men hør med folk om de kommer i bil, om de har ekstra plasser i bilen. Bare så du vet hvor stort problemet er, om det er snakk om fem eller femti gjester som mangler transport. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...