AnonymBruker Skrevet 10. juli 2022 #1 Skrevet 10. juli 2022 Heo. Har prøvd å lese meg ihjel på informasjon og regler ang enk. Jeg har tebkt å starte opp men vil forsikre meg at jeg har skjønt det riktig så vi noen har råd så hjelper det innmari myE ❤️ Jeg vil starte opp og prøve med frem til å kjøpe inn en vare for videre salg. Altså jeg tenger ikke å gjøre noe som helst med varen annet enn å ha et sted å oppbevare den,og med den størrelsen så er det perfekt i boden min. Mitt spm er mer rettet mot skatt og moms. Jeg skal ikke ta moms av salget før omsetningen har nådd 20k, stemmer det? Så varene jeg har kjøpt for f eks 50stk Tannbørster har jeg jo betalt moms for. Så selger jeg dem ut for 40k uten moms. Så hvis jeg tjener 40k på wt helt år med å selge dette å trenger jeg ikke å registrere. Eg på mva registeret? Men skatt må jeg vel betale? Altså 40k-20k. Og minus and kostnader så har jeg resultatet. Som igjen skatter jeg 28%av neste år Har jeg forstått det riktig da? Hva ned moms? Får jeg igjen? Anonymkode: 7b73d...331
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2022 #2 Skrevet 11. juli 2022 Hvis du ikke er momsregistrert får du heller ikke igjen moms. Grensen er 50 000 over en 12-månedersperiode. Skatten er ikke 28% men cirka din vanlige skattesats. Trygdeavgiften er noe høyere for næringsdrivende. Anonymkode: 9efbb...846
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå