Gå til innhold

Hvordan gjøre jeg skilsmisse hvis mannen min ikke samarbeider

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil skilles med mannen min, men han snakker ikke med meg, hva kan jeg gjøre uten ham? Han tier uansett hva jeg sier, jeg tror han gjør denne kalde volden mot meg. Jeg vet ikke hva han tenker på om, men jeg har ikke jobb, og har ikke nok penger å flytte ut, så jeg ønsker å få avtalen med ham. Hvordan kan jeg får hjelp til denne situasjon? 

Kan noen gi meg noen råd hvis du har opplevd det samme?

Anonymkode: f9343...84e

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du kan jo gjøre alt uten ham, du må jo eventuelt få sosialstønad om du ikke har jobb eller annen inntekt? 

Skilsmisse får du uten hans samtykke, bare send inn papirene. 

Anonymkode: 39bd9...50d

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Jeg vil skilles med mannen min, men han snakker ikke med meg, hva kan jeg gjøre uten ham? Han tier uansett hva jeg sier, jeg tror han gjør denne kalde volden mot meg. Jeg vet ikke hva han tenker på om, men jeg har ikke jobb, og har ikke nok penger å flytte ut, så jeg ønsker å få avtalen med ham. Hvordan kan jeg får hjelp til denne situasjon? 

Kan noen gi meg noen råd hvis du har opplevd det samme?

Anonymkode: f9343...84e

Hvis du ikke har inntekt vil du også ha krav på fri rettshjelp. Dvs. 7 timer med advokatveiledning mot å betale 1121 kr. 

Advokaten kan innhente hans skatteoppgjør og estimere hvor mye du får med deg i skilsmissen. 

Anonymkode: fe182...da3

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje du finner noe nyttig her? Man kan sende inn søknad om seperasjon (som man må søke først med mindre man har bodd fra hverandre i to år) uten den andres underskrift. Du kan ikke søke digitalt om ikke ektefellen har norsk fødselsnummer.

https://www.skilsmisse.net/

Lykke til ❤️ 

Anonymkode: 15df2...0d8

• Liker 2
Skrevet (endret)
On 7/10/2022 at 10:16 PM, AnonymBruker said:

Hvis du ikke har inntekt vil du også ha krav på fri rettshjelp. Dvs. 7 timer med advokatveiledning mot å betale 1121 kr. 

Advokaten kan innhente hans skatteoppgjør og estimere hvor mye du får med deg i skilsmissen. 

Anonymkode: fe182...da3

Endret av Mia18
Skrevet (endret)
On 7/10/2022 at 10:25 PM, AnonymBruker said:

Kanskje du finner noe nyttig her? Man kan sende inn søknad om seperasjon (som man må søke først med mindre man har bodd fra hverandre i to år) uten den andres underskrift. Du kan ikke søke digitalt om ikke ektefellen har norsk fødselsnummer.

https://www.skilsmisse.net/

Lykke til ❤️ 

Anonymkode: 15df2...0d8

Endret av Mia18
Skrevet (endret)
On 7/10/2022 at 10:33 PM, Mia18 said:

Tusen takk for svar:) Skal jeg sende inn søknaden, og bare vente på? hvordan får jeg fri rettshjelp? Vi bor i samme hus nå, og jeg lurer på hva er fremgangsmåte å gjøre det? Jeg må finne et sted å flytte å bo. Og kan jeg få snakke med en veileder i NAV ellers?

Endret av Mia18
AnonymBruker
Skrevet
Mia18 skrev (20 minutter siden):

Tusen takk for svar:) Skal jeg sende inn søknaden, og bare vente på? hvordan får jeg fri rettshjelp? Vi bor i samme hus nå, og jeg lurer på hva er fremgangsmåte å gjøre det? Jeg må finne et sted å flytte å bo. Og kan jeg få snakke med en veileder i NAV ellers?

Når jeg ble skilt fylte jeg ut skjema for fri rettshjelp hos advokaten. Kontakt en advokat så får du hjelp med det meste du strever med nå. Familiekontoret kan også være en god støttespiller i prosessen. ♥️

Anonymkode: c74ed...cbb

AnonymBruker
Skrevet

Kontakt NAV, de kan hjelpe deg med økonomien. 

Anonymkode: db34b...34f

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...