Gå til innhold

Går lei mitt eget barn innemellom

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei.

Vi har en jente som skal opp i 5.kl.  vi bor på gård, kornproduksjon  noe som gjør at mannen har lange dager ute, og mye kontor arbeid når han kommer inn. 

Mye av ute jobbingen er for farlig for barn, så hun er med meg   Det kan i perioder være krevende,  da jeg ikke finner rom for meg selv. Jobber I barnehage, så opplever jeg har barn rundt meg 24/7. Mannen bidrar i roligere perioder,  så er vant med det. Nå i sommer ferdigstilles en ny korntørkw på gården, så datter og jeg ferierer alene for å gi dem arbeidsrom.  Er på 2.uka, begynner å bli lei....har 2 uker igjen . Etter planen skal tørka bli ferdigstilt i min siste ferieuke.  Mannen harv1 uke ferie etter det mer datter men jeg jobber. 

Er det rart å ikke kjenne på en lykkefølelse sammen med eget barn?

Anonymkode: e95b6...332

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det høres slitsomt ut! Nei, det er ikke rart. Mitt liv er mye mindre krevende enn ditt men jeg blir likevel sliten og trenger en pause fra barnet mitt.

Anonymkode: c0908...3c1

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er fullstendig lov til å bli sliten og lei. Vi er bare mennesker, å på langt nær perfekte. Det behovet for å få litt alenetid er det mange som kjenner på, men de trykker det bort fordi det blir stilt forventninger til mødre om at de skal være der 110% for barna og elsker hvert eneste sekund, ønsker man seg en dag med fri så kunne man like gjerne latt være å få barn. 
når du får mulighet så syns jeg du skal ta en dag alene. Dra på spa eller på venninnekveld. Det er viktig at man som foreldre klarer å unne seg litt fritid. 

Anonymkode: 9e005...6f0

AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig kan man bli lei sitt eget barn. Jeg blir lei barna, mannen, kollegaer, foreldre, søsken osv til tider.  Helt normalt når man går oppå hverandre over tid. 

Anonymkode: 9ce79...ee4

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

😱 Vært alene med sønnen min i 18 år. Aldri vært lei av han.

Anonymkode: 05a4e...8f7

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

😱 Vært alene med sønnen min i 18 år. Aldri vært lei av han.

Anonymkode: 05a4e...8f7

Har du også bodd på gård med krevende drift? 

Anonymkode: 4abb4...211

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Man kan til og med bli lei av seg selv. 

Det betyr ikke at du er en dårlig mor eller at dere har dårlig relasjon. Dere har det bare ikke helt optimalt. Hun kjeder seg kanskje også og er tidvis lei av deg. Det er helt lov. 

Er det noe du kan løse på noe vis? Kan hun besøke en venninne og overnatte et par kvelder nå som det er sommerferie? Venninnen kan gjøre det samme hos dere og plutselig er de innestengt på rommet sitt mye av de dagene? 

Anonymkode: e5d97...9b8

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det betyr ikke at du er en dårlig mor eller at dere har dårlig relasjon. Dere har det bare ikke helt optimalt. Hun kjeder seg kanskje også og er tidvis lei av deg. Det er helt lov. 

Er det noe du kan løse på noe vis? Kan hun besøke en venninne og overnatte et par kvelder nå som det er sommerferie? Venninnen kan gjøre det samme hos dere og plutselig er de innestengt på rommet sitt mye av de dagene? 

Jobber fortsatt med å tørre å overnatte......målet er å klare 1 natt i sommer...

Anonymkode: e95b6...332

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Skulle svare nøyaktig dette. Helt normalt å gå lei av absolutt alt, når det blir for mye av det gode. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det hørtes helt ærlig ut som du er mer lei av mannens jobb enn av barnet. Og dette kommer fra en som er gift med en eiendomsmegler (han jobber masse ugunstig arbeidstid). Når får du virkelig hentet deg inn? Jeg må ha egentid for å være en god mamma. Anbefaler å ta deg gode lange pauser og la han være alene litt med barnet når det passer sånn. Det er superviktig. 

Anonymkode: 77ccd...f62

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som at dere begge to er klare for sommerleir. En uke med jevnaldrende på leir kan være fint for alle. 😅 

men ja. Det er da helt normalt å bli lei av situasjonen man er i. 

Anonymkode: 202ac...204

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg er mye alene med mitt barn, og i perioder blir jeg veldig lei. Jeg merker at jeg har perioder hvor jeg er mye mer «på» enn andre. Får veldig dårlig samvittighet for de gangene jeg ikke er så «på», ikke føler for å leke, ha oppmerksomheten rettet mot barnet og være med barnet hele tiden. 

Men velger å gå tro at det er normalt. Vi går mye oppå hverandre, da tenker jeg det er naturlig å bli lei. Jeg blir forsåvidt lei alle andre jeg går mye oppå også. Samboer, og andre jeg måtte være med over tid.

Anonymkode: c4a7f...fa5

AnonymBruker
Skrevet

Kan du bytte jobb da? 

Evt ansette en barnepasser, som kan være hjemme med dere, men du slapper av eller får gjort ditt? Så leker barnepasseren med barnet i mens

Anonymkode: ffd92...ecd

Skrevet

Har ikke barnet venner eller annen familie det kan besøke? Jeg har også en som skal opp i 5 og hun sitter inne på rommet sitt og ser på iPad, skulle ønske hun var mer interessert i å være med meg noen ganger.
En uke skal hun på sommerskole og det er et fint avbrekk i ferien som kan bli lang.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...