AnonymBruker Skrevet 10. juli 2022 #1 Skrevet 10. juli 2022 Jeg har kjøpt leilighet i blokk, for meg en drøm av en leilighet. Så blir jeg usikker på hva jeg gjør når den dagen kommer som jeg arver en enebolig, den jeg er oppvokst i og min oldefar bygget. Deilig med hus og hage, men jeg er alene og blir ikke yngre heller. Nå slipper jeg tanken på snømåking og gressklipping. Hva hadde du gjort? Anonymkode: 75538...322 1
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2022 #3 Skrevet 10. juli 2022 Er det noe problem da. Selg eneboligen da eller lei den ut. ville selv blitt i blokk leiligheten. Jeg bor selv i blokk og trives. Anonymkode: 4c325...075 2
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2022 #5 Skrevet 10. juli 2022 Jeg bor i enebolig med stor hage, og elsker det. Du må være interessert i hus og hage for å like det. For meg er det viktig at hus og hage er godt vedlikeholdt. Det jeg ikke har kompetanse til å gjøre selv, leier jeg inn fagfolk til. For meg ville en lettstelt leilighet i blokk vært drepen. Hva skulle jeg da brukt dagene mine til? Jeg er en frisk og sprek pensjonist, og det er takket være hus og hage som krever sin "kvinne" Anonymkode: 82113...6bb 5 1
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2022 #7 Skrevet 10. juli 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg bor i enebolig med stor hage, og elsker det. Du må være interessert i hus og hage for å like det. For meg er det viktig at hus og hage er godt vedlikeholdt. Det jeg ikke har kompetanse til å gjøre selv, leier jeg inn fagfolk til. For meg ville en lettstelt leilighet i blokk vært drepen. Hva skulle jeg da brukt dagene mine til? Jeg er en frisk og sprek pensjonist, og det er takket være hus og hage som krever sin "kvinne" Anonymkode: 82113...6bb Har nok å bruke dagene på med barn og full jobb. Anonymkode: 75538...322 2
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2022 #8 Skrevet 10. juli 2022 Stor tomt må være et helvete. Så mye hagearbeid at man får hodepine bare av å tenke på det. Anonymkode: c25ef...0bd 5
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2022 #9 Skrevet 10. juli 2022 Hadde solgt både blokkleiligheten og eneboligen med stor tomt. Så hadde jeg kjøpt meg en liten enebolig, gjerne 1-etasjes, med en liten tomt som ikke trenger mye vedlikehold. Anonymkode: 4faf7...94e 4 1
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2022 #10 Skrevet 11. juli 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Hadde solgt både blokkleiligheten og eneboligen med stor tomt. Så hadde jeg kjøpt meg en liten enebolig, gjerne 1-etasjes, med en liten tomt som ikke trenger mye vedlikehold. Anonymkode: 4faf7...94e Ja det er også en mulighet. Eller bygge på tomta, den kan deles. Anonymkode: 75538...322
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2022 #11 Skrevet 11. juli 2022 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Jeg bor i enebolig med stor hage, og elsker det. Du må være interessert i hus og hage for å like det. For meg er det viktig at hus og hage er godt vedlikeholdt. Det jeg ikke har kompetanse til å gjøre selv, leier jeg inn fagfolk til. For meg ville en lettstelt leilighet i blokk vært drepen. Hva skulle jeg da brukt dagene mine til? Jeg er en frisk og sprek pensjonist, og det er takket være hus og hage som krever sin "kvinne" Anonymkode: 82113...6bb For de fleste byr livet på masse annet spennende av hobbyer som man kan gjøre utenom hus og hage Anonymkode: 59804...da2 4
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2022 #12 Skrevet 11. juli 2022 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Har nok å bruke dagene på med barn og full jobb. Anonymkode: 75538...322 Da er jo selvfølgelig leilighet i blokk det beste for deg. Å ta vare på hus og hage tar tid. Anonymkode: 82113...6bb 2
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2022 #13 Skrevet 11. juli 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): For de fleste byr livet på masse annet spennende av hobbyer som man kan gjøre utenom hus og hage Anonymkode: 59804...da2 TS spurte hva hver av oss ville gjort i hennes situasjon, og jeg svarte for meg. Anonymkode: 82113...6bb 2
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2022 #14 Skrevet 11. juli 2022 Leilighet er jo helvete. Hører naboene, kjenner røykdamp/cigar. Aldri privatliv Kan ikke høre musikk eller se film med surround anlegg osv osv Anonymkode: 52717...644 3
Jr.Garcon Skrevet 11. juli 2022 #15 Skrevet 11. juli 2022 (endret) Mangelen på privatliv i en blokk gjør så jeg hadde valgt enebolig med stor tomt hvem dag som helst. Verdens letteste valg! Er du ikke interessert i hagestell så er det ikke verre enn en robotklipper og at man ikke planter 378 planter. Men jeg hadde med glede jobbet 3 timer i hagen daglig uansett hvis det var det som måtte til for å kunne sette på tv Lyd så høyt jeg vil, lage mat når jeg vil og skravle høyt i telefonen så sent jeg vil, eller turne i senga så sent jeg vil - og slippe å høre at andre jævler gjør noen av de overnevnte tingene. Endret 11. juli 2022 av Jr.Garcon 1 1
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2022 #16 Skrevet 11. juli 2022 Stor leilighet. Anonymkode: 1d488...4e0 2
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2022 #17 Skrevet 11. juli 2022 Jeg hadde definitivt solgt leiligheten! Med hus får du mulighet til å dyrke din egen mat (dette kommer til å bli viktig fremover!), dyrke vakre blomster, ha høner, kose seg med bålpanne eller utepeis, og generelt leve livet. I en leilighet sitter man jo bare inne! Du får også privatliv, god plass til hobbier og gjester, og (avhengig av beliggenhet) RO og fred. Og det å kunne bo i et hus med sjel, som er bygget av slekta, er jo et utrolig privilegie da. ❤️ Jeg hadde følt meg som en tiger i bur i en leilighet, blir klaustrofobisk av bare tanken. 😄 Anonymkode: 49cbf...d99 1
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2022 #18 Skrevet 11. juli 2022 Location, location, location. Det viktigste er at du trives der du bor. Jeg skulle gjerne hatt en enebolig i Oslo sentrum, men det blir vanskelig. Da blir det leilighet. Lokasjon er viktigst. Anonymkode: 92dad...eaf 2
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2022 #19 Skrevet 11. juli 2022 Solgt begge deler og kjøpt meg et nytt og lettstelt hus med en liten hageflekk til kommende barnebarn 🤩 men hvis huset som din oldefar bygget betyr mye for deg, ville jeg om jeg var deg vurdert å bo der istedenfor. Så lenge du har råd til å vedlikeholde det. Anonymkode: 65fe6...460 3
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2022 #20 Skrevet 11. juli 2022 Solgt leilighet og bodd i huset. Er mer enn lei av å bo i blokk. Aldri mer. Trivselen etter jeg kjøpte hus steg mange hakk. Anonymkode: 4163d...6e3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå