Gå til innhold

Enebolig med stor tomt eller leilighet i blokk?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har kjøpt leilighet i blokk, for meg en drøm av en leilighet. Så blir jeg usikker på hva jeg gjør når den dagen kommer som jeg arver en enebolig, den jeg er oppvokst i og min oldefar bygget. Deilig med hus og hage, men jeg er alene og blir ikke yngre heller. Nå slipper jeg tanken på snømåking og gressklipping.

Hva hadde du gjort?

Anonymkode: 75538...322

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Blitt i leiligheten.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Er det noe problem da. Selg eneboligen da eller lei den ut. ville selv blitt i blokk leiligheten. Jeg bor selv i blokk og trives.

Anonymkode: 4c325...075

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Solgt huset. 

Anonymkode: 4e486...e82

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bor i enebolig med stor hage, og elsker det.  Du må være interessert i hus og hage for å like det.  For meg er det viktig at hus og hage er godt vedlikeholdt.  Det jeg ikke har kompetanse til å gjøre selv, leier jeg inn fagfolk til. 

For meg ville en lettstelt leilighet i blokk vært drepen.  Hva skulle jeg da brukt dagene mine til?  Jeg er en frisk og sprek pensjonist, og det er takket være hus og hage som krever sin "kvinne" :)  

Anonymkode: 82113...6bb

• Liker 5
  • Nyttig 1
Gjest Hottentått
Skrevet

Hadde blitt i leiligheten😁

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg bor i enebolig med stor hage, og elsker det.  Du må være interessert i hus og hage for å like det.  For meg er det viktig at hus og hage er godt vedlikeholdt.  Det jeg ikke har kompetanse til å gjøre selv, leier jeg inn fagfolk til. 

For meg ville en lettstelt leilighet i blokk vært drepen.  Hva skulle jeg da brukt dagene mine til?  Jeg er en frisk og sprek pensjonist, og det er takket være hus og hage som krever sin "kvinne" :)  

Har nok å bruke dagene på med barn og full jobb.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Stor tomt må være et helvete. Så mye hagearbeid at man får hodepine bare av å tenke på det. 

Anonymkode: c25ef...0bd

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Hadde solgt både blokkleiligheten og eneboligen med stor tomt.

Så hadde jeg kjøpt meg en liten enebolig, gjerne 1-etasjes, med en liten tomt som ikke trenger mye vedlikehold.

Anonymkode: 4faf7...94e

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Hadde solgt både blokkleiligheten og eneboligen med stor tomt.

Så hadde jeg kjøpt meg en liten enebolig, gjerne 1-etasjes, med en liten tomt som ikke trenger mye vedlikehold.

Anonymkode: 4faf7...94e

Ja det er også en mulighet. Eller bygge på tomta, den kan deles.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

For de fleste byr livet på masse annet spennende av hobbyer som man kan gjøre utenom hus og hage

Anonymkode: 59804...da2

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Har nok å bruke dagene på med barn og full jobb.

Da er jo selvfølgelig leilighet i blokk det beste for deg.   Å ta vare på hus og hage tar tid.  

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

For de fleste byr livet på masse annet spennende av hobbyer som man kan gjøre utenom hus og hage

Anonymkode: 59804...da2

TS spurte hva hver av oss ville gjort i hennes situasjon, og jeg svarte for meg.  

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Leilighet er jo helvete. Hører naboene, kjenner røykdamp/cigar. Aldri privatliv 

Kan ikke høre musikk eller se film med surround anlegg osv osv

Anonymkode: 52717...644

• Liker 3
Skrevet (endret)

Mangelen på privatliv i en blokk gjør så jeg hadde valgt enebolig med stor tomt hvem dag som helst.

Verdens letteste valg! Er du ikke interessert i hagestell så er det ikke verre enn en robotklipper og at man ikke planter 378 planter.

Men jeg hadde med glede jobbet 3 timer i hagen daglig uansett hvis det var det som måtte til for å kunne sette på tv Lyd så høyt jeg vil, lage mat når jeg vil og skravle høyt i telefonen så sent jeg vil, eller turne i senga så sent jeg vil - og slippe å høre at andre jævler gjør noen av de overnevnte tingene. 

Endret av Jr.Garcon
  • Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Stor leilighet.

Anonymkode: 1d488...4e0

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde definitivt solgt leiligheten! Med hus får du mulighet til å dyrke din egen mat (dette kommer til å bli viktig fremover!), dyrke vakre blomster, ha høner, kose seg med bålpanne eller utepeis, og generelt leve livet. I en leilighet sitter man jo bare inne! Du får også privatliv, god plass til hobbier og gjester, og (avhengig av beliggenhet) RO og fred. Og det å kunne bo i et hus med sjel, som er bygget av slekta, er jo et utrolig privilegie da. ❤️

Jeg hadde følt meg som en tiger i bur i en leilighet, blir klaustrofobisk av bare tanken. 😄

Anonymkode: 49cbf...d99

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Location, location, location.

Det viktigste er at du trives der du bor.

Jeg skulle gjerne hatt en enebolig i Oslo sentrum, men det blir vanskelig. Da blir det leilighet. Lokasjon er viktigst.

Anonymkode: 92dad...eaf

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Solgt begge deler og kjøpt meg et nytt og lettstelt hus med en liten hageflekk til kommende barnebarn 🤩 men hvis huset som din oldefar bygget betyr mye for deg, ville jeg om jeg var deg vurdert å bo der istedenfor. Så lenge du har råd til å vedlikeholde det. 

Anonymkode: 65fe6...460

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Solgt leilighet og bodd i huset.

Er mer enn lei av å bo i blokk. Aldri mer. Trivselen etter jeg kjøpte hus steg mange hakk.

Anonymkode: 4163d...6e3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...