Gå til innhold

Trygt å reise til et utrygt land alene som kvinne, om jeg bare oppholder meg på hotellet?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Tenker stort strand hotell. Men så er det reisen til og fra da. Om jeg kun reiser på dagtid, taxi direkte fra flyplassen til hotellet, er det da ok?

På hotellet kommer jeg til å bade mye i sjøen rett nedenfor hotellet. Er det ansett trygt?

Forstår det ikke er noe klart ja/nei svar, men lurer på deres meninger 😊

k30

Anonymkode: cb77f...b96

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Utrygge land så tenker jeg på Mexico, Cuba, Venezuela, Colombia og småøyer i det området 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Synes det hadde vært kjedelig og bortkastet å reise til et så eksotisk mål for ligge på samme stranda og bare være på hotellet. 
Det kommer nok til å gå bra, men hva med å reise på en arrangert tur, der flyplass transfer er ordnet og der er arrangerte utflukter 

Anonymkode: 3a036...44b

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Synes det hadde vært kjedelig og bortkastet å reise til et så eksotisk mål for ligge på samme stranda og bare være på hotellet. 
Det kommer nok til å gå bra, men hva med å reise på en arrangert tur, der flyplass transfer er ordnet og der er arrangerte utflukter 

Jeg har sosial angst, ikke i folkemengder, men om noen skal prate til meg 😅 På arrangerte utflukter blir det typisk small talk… det vil jeg unngå om jeg kan. Og jeg slapper mer av om jeg får slippe, og å slappe av er målet med ferien 😊 Vil bare bade, lese bok og spise mat 😄

ts

Skrevet

Hvilket land er det du tenker på som er utrygt?

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg har sosial angst, ikke i folkemengder, men om noen skal prate til meg 😅 På arrangerte utflukter blir det typisk small talk… det vil jeg unngå om jeg kan. Og jeg slapper mer av om jeg får slippe, og å slappe av er målet med ferien 😊 Vil bare bade, lese bok og spise mat 😄

ts

Hvorfor ikke bare reise til et vanlig "sydenland" , hvor det er tryggere? 

• Liker 11
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

ts

Da hadde jeg valgt et sted som ligner mer på Norge i kultur og sikkerhet. Om det skjer (deg) noe i disse eksotiske land, kan det være vanskelig  å finne ut av ting på egenhånd, og du må måtte forholde deg til folk. 
Airbnb på Granka eller noe i den dur. 

• Liker 3
  • Nyttig 2
Gjest fransine
Skrevet (endret)

Jeg støtter disse som har skrevet til deg at du kanskje kan forsøke noe nærmere og litt nærmere vår egen kultur.

Endret av fransine
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

ts

Hva er da poenget med å reise på svindyre reiser halve jorda rundt til spennende steder? Bare finn deg et lite harryhotell i sør-Europa, Kypros eller Gran Canaria, så kan du gjøre alt det der tryggere og billigere.

Anonymkode: 3b0e1...1cf

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

ts

Du vil færra te Mexico?

Anonymkode: bbac9...9e3

• Liker 1
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

ts

Det kan man jo få på helgeturer i Norge/Sverige om sommeren bare man følger med på yr.no.

Anonymkode: 7b612...6db

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Det kan man jo få på helgeturer i Norge/Sverige om sommeren bare man følger med på yr.no.

Det er også sant. Slappet av i bikini med bok og mat på en øy jeg var den eneste personen på i flere timer i går jeg. I Norge.

Dyrt å overnatte her om man ikke har familie eller bolig her selv da.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er også sant. Slappet av i bikini med bok og mat på en øy jeg var den eneste personen på i flere timer i går jeg. I Norge.

Dyrt å overnatte her om man ikke har familie eller bolig her selv da.

Å overnatte en enkeltnatt i bilen/hengekøye/telt klarer de fleste som reiser alene. Med en god sovepose+liggeunderlag der det er enkelt å regulere varmen. Kan til og med være gøy.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Tenker stort strand hotell. Men så er det reisen til og fra da. Om jeg kun reiser på dagtid, taxi direkte fra flyplassen til hotellet, er det da ok?

På hotellet kommer jeg til å bade mye i sjøen rett nedenfor hotellet. Er det ansett trygt?

Forstår det ikke er noe klart ja/nei svar, men lurer på deres meninger 😊

k30

I de landene du nevner, nei det bør du ikke. En singel kvinne, litt utrygg og uerfaren, vil fort bli «synlig» allerede under reisen. Og taxi bør du ikke ta, turister blir ranet av sjåfører fordi de ikke brukte «riktig» taxiselskap. Bestill transport direkte gjennom hotellet. 
Og stort strandhotell gjør deg ikke mer usynlig, der er det potensielt flere folk som ikke alltid har gode hensikter. 

Anonymkode: 7d9b7...c17

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

I alle landene du nevner er det trygge, og mindre trygge, områder. Og ikke minst ulike tidspunkt på døgnet.

Jeg reiser mye alene, som kvinne, dels på grunn av jobb. 

Legger alltid penger i et skikkelig hotell. Og bestiller all transport via hotellet. Eventuelt via et velrenomert firma. Da du aldri vet hva du blir møtt med på flyplassen. Det gjelder også det mange ser på som tryggere land i Europa. 

Har portabel alarm. Så om hotelldøra blir åpnet midt på natta da høres det i hele etasjen. 

Anonymkode: 67115...0be

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har reist alene til både Mexico og Cuba. Følte meg aldri utrygg. Tenker at du gjør lurt i å planlegge litt på forhånd og lese deg opp om hvilke områder som er trygge og hvor du bør holde deg unna. 

Du sier at du har sosial angst. Vil anbefale deg å tenke grundig gjennom om du vil evner å stå i og løse eventuelle problemer og utfordringer du kan møte på en eventuell reise. Jeg sier ikke at du ikke vil klare det, men det mulig at du havner i situasjoner hvor du blir nødt å «legge fra deg» angsten

Anonymkode: 92f19...e59

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke reist i Sør Amerika, men har reist en del alene i Tyrkia. Helt problemfritt å ta langdistansebusser landet rundt der som enslig kvinne.

Anonymkode: d4377...fd0

Skrevet

Jeg ville aldri turt å dra til utlandet alene. Vet ikke om det er farlig, men jeg tør ikke.

Skrevet

Jeg reiste rundt verden alene i 1 år da jeg var 22 år. 
Jeg reiste blant annet gjennom India i 2 mnd. 
Gikk helt fint

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...