AnonymBruker Skrevet 10. juli 2022 #1 Skrevet 10. juli 2022 Jeg var på en liten date og han fortalte meg at han spiller en del tvspill og har gjort det i alle år. Jeg tenker at den sjansen tar jeg ikke, det er ikke en form for escapism jeg godtar hos partner, og takket for meg. Jeg tenker jeg har spart meg masse bekymringer og irritasjon. Hva med dere som ble sammen med gamere for så å ville endre de, hvorfor? Anonymkode: 3224c...f36 3 3
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2022 #2 Skrevet 10. juli 2022 Han fortalte aldri at han gamet og drev heller ikke på med det akkurat den perioden vi traff hverandre. Så handlet ikke om å endre han, den han utga seg for å være, var ikke den han var. Ca ett halvt år etter vi treff hverandre så kjøpte han spill til meg for at vi skulle spille sammen, jeg som aldri hadde gamet syns det var artig å prøve, men plutselig var han tilbake i guild med full raidingtid flere dager i uken med flere timer per gang, pluss alt man må grinde for å få karakteren sin opp på maks level. Livet hans snurret rundt gaming. Hvorfor han ikke gamet akkurat da jeg traff han aner jeg ikke, men det livet der orket jeg ikke, så jeg gikk. Anonymkode: dbd2f...b87 11 3 3
Peachly Skrevet 10. juli 2022 #3 Skrevet 10. juli 2022 Det er et ganske stort spekter av gamere, kan ikke sette alle i samme bås. Snakker vi om en som spiller et par timer her og der, kanskje litt mobil/iPad spill, eller en som sitter med headset og oppgraderer karakteren sin 6 timer daglig? Første gjør meg ikke noe, liker selv gaming, men det går ikke utover livet mitt. Jeg gleder meg til det nye zelda spillet kommer ut. Men er det det siste eksempelet så løper jeg andre vei. Hadde heller ikke nødvendigvis forventet at det førstnevnte tilfellet skulle fortelle at de er en gamer. 6 2
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2022 #4 Skrevet 10. juli 2022 Gamere, for meg er det ungdommer som har stoppet opp på et stadium og som aldri blir voksne. Holder på i timesvis, og tar gjerne tar natta til hjelp Anonymkode: 03397...74f 5 1
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2022 #5 Skrevet 10. juli 2022 5 minutter siden, AnonymBruker said: Gamere, for meg er det ungdommer som har stoppet opp på et stadium og som aldri blir voksne. Holder på i timesvis, og tar gjerne tar natta til hjelp Anonymkode: 03397...74f Det er fordi du er blindet av dine fordommer og ikke forstår hva gaming i dag betyr. Jeg er gamer. Har full jobb, samboer, sosiale forpliktelser, følger opp venner, legger meg til vanlig tid osv. Og er kvinne. Anonymkode: d9178...f07 31 11
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2022 #6 Skrevet 10. juli 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det er fordi du er blindet av dine fordommer og ikke forstår hva gaming i dag betyr. Jeg er gamer. Har full jobb, samboer, sosiale forpliktelser, følger opp venner, legger meg til vanlig tid osv. Og er kvinne. Anonymkode: d9178...f07 Du er sjelden vare … de fleste andre bruker myyye tid på denne hobbyen Anonymkode: 03397...74f 1 3
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2022 #7 Skrevet 10. juli 2022 2 minutter siden, AnonymBruker said: Du er sjelden vare … de fleste andre bruker myyye tid på denne hobbyen Anonymkode: 03397...74f Nei, jeg er ikke sjelden vare. De fleste av oss er slik. Gaming har blitt en helt vanlig hobby i dag, i alle aldre og kjønn. Anonymkode: d9178...f07 20 6
Jordbæra Skrevet 10. juli 2022 #8 Skrevet 10. juli 2022 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Jeg var på en liten date og han fortalte meg at han spiller en del tvspill og har gjort det i alle år. Jeg tenker at den sjansen tar jeg ikke, det er ikke en form for escapism jeg godtar hos partner, og takket for meg. Jeg tenker jeg har spart meg masse bekymringer og irritasjon. Hva med dere som ble sammen med gamere for så å ville endre de, hvorfor? Anonymkode: 3224c...f36 Hvis gamere vil bruke hvert eneste ledige sekund på å game, hvorfor går de inn i et forhold da? 3
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2022 #9 Skrevet 10. juli 2022 Finnes det noe tristere enn voksne folk som gamer? Nei, jeg tror ikke det. Anonymkode: e204f...1a8 4 1
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2022 #10 Skrevet 10. juli 2022 Jordbæra skrev (Akkurat nå): Hvis gamere vil bruke hvert eneste ledige sekund på å game, hvorfor går de inn i et forhold da? De håper vel de finner noen som gidder smulene av tid de har å avse, er jo nok av sånne histoier. Og da snakker jeg ikke om gamere som gamerdama over her med samboer jobb og alt, jeg snakker om folk som flykter fra virkeligheten inn i gaming, velger det over levende mennesker og ikke kan stoppe Anonymkode: 3224c...f36 2 3
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2022 #11 Skrevet 10. juli 2022 Just now, AnonymBruker said: Finnes det noe tristere enn voksne folk som gamer? Nei, jeg tror ikke det. Anonymkode: e204f...1a8 Jo. Holdninger som dine er tristere. Anonymkode: d9178...f07 20 3 2
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2022 #12 Skrevet 10. juli 2022 Jordbæra skrev (Akkurat nå): Hvis gamere vil bruke hvert eneste ledige sekund på å game, hvorfor går de inn i et forhold da? Fordi de ikke ser selv hvor mye tid de bruker på gaming. Det føles ikke som de bruker mange timer da tiden flyr avgårde. De føler selv de ikke gamer mye og de føler de er veldig sosiale, for de er jo sosiale med de de gamer med. Deres venner innen gaming bruker like mye tid som dem selv på gamingen, så de føler det er normalt det de driver med. Anonymkode: dbd2f...b87 5 4
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2022 #13 Skrevet 10. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Finnes det noe tristere enn voksne folk som gamer? Nei, jeg tror ikke det. Anonymkode: e204f...1a8 Du mener sånne som spiller døgnet rundt og glemmer livet utenfor, ja? Anonymkode: 3224c...f36 3
Cornix Skrevet 10. juli 2022 #14 Skrevet 10. juli 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Nei, jeg er ikke sjelden vare. De fleste av oss er slik. Gaming har blitt en helt vanlig hobby i dag, i alle aldre og kjønn. Anonymkode: d9178...f07 👆 4
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2022 #15 Skrevet 10. juli 2022 7 minutter siden, AnonymBruker said: Du er sjelden vare … de fleste andre bruker myyye tid på denne hobbyen Anonymkode: 03397...74f Du visste kanskje ikke at kvinner med snittalder på 36 år har vokst til å bli den viktigste gruppen gamere? Det er ikke så rart, for de skjuler hobbyen sin https://www.aftenposten.no/kultur/i/bGk3mv/slik-ser-prototypen-paa-en-gamer-ut-naa Anonymkode: 9e137...a2b 3 9
Jordbæra Skrevet 10. juli 2022 #16 Skrevet 10. juli 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): De håper vel de finner noen som gidder smulene av tid de har å avse, er jo nok av sånne histoier. Og da snakker jeg ikke om gamere som gamerdama over her med samboer jobb og alt, jeg snakker om folk som flykter fra virkeligheten inn i gaming, velger det over levende mennesker og ikke kan stoppe Anonymkode: 3224c...f36 Jeg vet at noen få klarer å sjonglere gaming som hobby, men mange sitter gjerne med dette hele helgen og hver kveld. Da jeg var 17 ble jeg sammen med en på 19 som gamet i blant og det var helt ok. I blant var jeg med, men så ble det bare mer og mer. Tilslutt følte jeg meg mer som mamma enn som kjæreste. Jeg laget mat og serverte han ved pc. Manglet det kopper og asjetter så sto det i et tårn rundt pc. Jeg var ikke ute etter å forandre han, men ønsket å bli prioritert i blant. Sånn er det med alle som har hobbyer som partner ikke er med på. Noe med å være to om alt, ønsker man å drive med sitt eget til en hver tid så får man være single. 2 4
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2022 #17 Skrevet 10. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du visste kanskje ikke at kvinner med snittalder på 36 år har vokst til å bli den viktigste gruppen gamere? Det er ikke så rart, for de skjuler hobbyen sin https://www.aftenposten.no/kultur/i/bGk3mv/slik-ser-prototypen-paa-en-gamer-ut-naa Anonymkode: 9e137...a2b Hun hadde jammen kult navn! Anonymkode: 3224c...f36 1
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2022 #18 Skrevet 10. juli 2022 Fordi de ikke forteller hvor omfattende del av livet gaming er for dem, før man blir samboere. Det er da man oppdager det, og da er det mye følelser involvert allerede. Det er ganske sleipt da, synes jeg. Aldri igjen. Anonymkode: 459fc...f43 3 2 1
Nevrosererroser Skrevet 10. juli 2022 #19 Skrevet 10. juli 2022 Gaming er veldig mye mer enn ungdom som har stoppet opp og aldri blitt voksne. Det er sosialt på lik linje med andre sosiale relasjoner, mange gamere knytter tette bånd over landegrenser og år. De er der for hverandre i tykt og tynt. Les for eksempel artikkelen om Mats, Ibelin i guildet Starlight. https://www.nrk.no/dokumentar/xl/forst-da-mats-var-dod_-forsto-foreldrene-verdien-av-gamingen-hans-1.14197198 I dette guildet er og var det mange ulike mennesker, ulike aldre, ulike kjønn, ulike utdanninger og yrker. Minst en i guildet er langt over pensjonsalder. De samles fortsatt både online og fysisk årlig for å minnes Mats. Artikkelen har blitt delt verden rundt og taes opp i ulike utdanningsinstitusjoner når det snakkes om gaming som resurs, blandt annet på Harvard. 7 2
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2022 #20 Skrevet 10. juli 2022 Jordbæra skrev (1 minutt siden): Jeg vet at noen få klarer å sjonglere gaming som hobby, men mange sitter gjerne med dette hele helgen og hver kveld. Da jeg var 17 ble jeg sammen med en på 19 som gamet i blant og det var helt ok. I blant var jeg med, men så ble det bare mer og mer. Tilslutt følte jeg meg mer som mamma enn som kjæreste. Jeg laget mat og serverte han ved pc. Manglet det kopper og asjetter så sto det i et tårn rundt pc. Jeg var ikke ute etter å forandre han, men ønsket å bli prioritert i blant. Sånn er det med alle som har hobbyer som partner ikke er med på. Noe med å være to om alt, ønsker man å drive med sitt eget til en hver tid så får man være single. Det er leit at det sklir ut på den måten, klart man ønsker å bli mer prioritert enn det, når jeg lurte på hvorfor man ønsker å endre dem, så tenkte jeg mer på de som er sammen i årevis og ikke går selv om det er over alle støvelskaft gæli. Anonymkode: 3224c...f36
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå