Helene Skrevet 10. juli 2022 #1 Skrevet 10. juli 2022 Skal ikke klage på en ting i dag. Skal fokusere på det positive. Jeg har fått lest bok i 2 timer, uten forstyrrelser. Det er et lyspunkt for meg. 1 5
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2022 #2 Skrevet 10. juli 2022 Ja det er noe dritt. Det er veldig bra du greide å konsentrere deg såpass godt at du kunne få lest i to timer. Håper du også hadde glede av lesingen og har lyst til å gjøre det igjen. Jeg leser på gode dager. Jeg går turer også. Alt handler liksom om hva jeg burde gjøre for å bli bedre. Husker ikke hvordan det er å gjøre noe bare fordi man har lyst. Anonymkode: 22ee6...289
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2022 #3 Skrevet 10. juli 2022 Gratulerer Jeg kan trå til med klaging! Sørger, deprimert på ørtende året med åpenbar og synlig forverring nå, hodet spinner på tanker om å ikke ville leve lenger på andre måneden. Får besøk av en forelder med ektefelle, ingen omsorg å spore, ingen spørsmål om hvordan jeg har det. Min form blir oversett, og jeg sitter igjen med følelse av å være en trassig tenåring med dårlig oppførsel som skal overses. Føler jeg har ingen verdi og det er sårt. Blir sint, prøver å finne løsninger der jeg kan føle at jeg "vinner" eller føler noen verdi, finner ingen. Er så oppgiret at jeg ikke kan følge normal nødplan som er å legge seg. Finner ingen lyspunkt, og de jeg har vurdert har jeg skutt ned. Det går jo over når jeg får det litt på avstand, men bare fordi jeg har så til de grader resignert. Mange takk for utblåsningen. Anonymkode: ba6db...57e 1 2
Helene Skrevet 10. juli 2022 Forfatter #4 Skrevet 10. juli 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Gratulerer Jeg kan trå til med klaging! Sørger, deprimert på ørtende året med åpenbar og synlig forverring nå, hodet spinner på tanker om å ikke ville leve lenger på andre måneden. Får besøk av en forelder med ektefelle, ingen omsorg å spore, ingen spørsmål om hvordan jeg har det. Min form blir oversett, og jeg sitter igjen med følelse av å være en trassig tenåring med dårlig oppførsel som skal overses. Føler jeg har ingen verdi og det er sårt. Blir sint, prøver å finne løsninger der jeg kan føle at jeg "vinner" eller føler noen verdi, finner ingen. Er så oppgiret at jeg ikke kan følge normal nødplan som er å legge seg. Finner ingen lyspunkt, og de jeg har vurdert har jeg skutt ned. Det går jo over når jeg får det litt på avstand, men bare fordi jeg har så til de grader resignert. Mange takk for utblåsningen. Anonymkode: ba6db...57e En dag i gangen. Et lyspunkt pr dag. 1
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2022 #5 Skrevet 10. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Gratulerer Jeg kan trå til med klaging! Sørger, deprimert på ørtende året med åpenbar og synlig forverring nå, hodet spinner på tanker om å ikke ville leve lenger på andre måneden. Får besøk av en forelder med ektefelle, ingen omsorg å spore, ingen spørsmål om hvordan jeg har det. Min form blir oversett, og jeg sitter igjen med følelse av å være en trassig tenåring med dårlig oppførsel som skal overses. Føler jeg har ingen verdi og det er sårt. Blir sint, prøver å finne løsninger der jeg kan føle at jeg "vinner" eller føler noen verdi, finner ingen. Er så oppgiret at jeg ikke kan følge normal nødplan som er å legge seg. Finner ingen lyspunkt, og de jeg har vurdert har jeg skutt ned. Det går jo over når jeg får det litt på avstand, men bare fordi jeg har så til de grader resignert. Mange takk for utblåsningen. Anonymkode: ba6db...57e Mye åpenhet i media om depresjon og viktig å snakke med noen å få støtte av de rundt seg osv. men jeg har samme erfaring som du sier, folk forstår ikke. Jeg lurer på om det er fordi dette utrykket står så sterkt i Norge: det er ikke hvordan du har det men hvordan du tar det. Anonymkode: 22ee6...289 1
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2022 #6 Skrevet 11. juli 2022 Ikke så viktig å fokusere på at ting er positivt. Bedre å ikke være nedbrytende, det er et bedre fokus. Uansett så skriver du depresjon, de fleste er jo ikke det. Men tror det selv. Anonymkode: 885bd...0a7
Helene Skrevet 11. juli 2022 Forfatter #7 Skrevet 11. juli 2022 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Ikke så viktig å fokusere på at ting er positivt. Bedre å ikke være nedbrytende, det er et bedre fokus. Uansett så skriver du depresjon, de fleste er jo ikke det. Men tror det selv. Anonymkode: 885bd...0a7 Jeg har fått diagnose. Dette er ikke noe jeg tror selv. Dagens oppmuntring, jeg så en knallgod film i dag. Og nå skal jeg tilbake til boken min, som er skikkelig spennende. 1 2
MyMichelle Skrevet 11. juli 2022 #8 Skrevet 11. juli 2022 Kjempefint! Du er flink 👏👏👏 Synes også depresjon og angst er noe dritt, og at livet består mye av å finne, eller skape, lyspunkter i mørket. 2
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2022 #9 Skrevet 11. juli 2022 Så bra! Da har du fått flyttet fokus. Ikke noe godt å være nedstemt og tung. Spesielt ikke på sommeren da alle andre er så glad Anonymkode: 9a266...908
Helene Skrevet 20. juli 2022 Forfatter #10 Skrevet 20. juli 2022 Har vært fraværende noen dager. Druknet meg selv i bøker. Kaldt ute, fyre i peisen, og lese masse. Har lagt husarbeidet på pause, jada, det blir vasket litt klær og laget noe mat. Men 3 bøker på 5 dager. 2 av dem var kjempefine. Leser mye romaner for tiden. Før, bare krim. Nå har det blitt forskjellig. Ikke sånn kjærlighetsklisj. Kanskje mere historiske romaner. Ting fra virkeligheten. Snudde døgnet litt noen dager, tror jeg har fått rettet det opp igjen nå.
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2022 #11 Skrevet 20. juli 2022 Helene skrev (12 minutter siden): Har vært fraværende noen dager. Druknet meg selv i bøker. Kaldt ute, fyre i peisen, og lese masse. Har lagt husarbeidet på pause, jada, det blir vasket litt klær og laget noe mat. Men 3 bøker på 5 dager. 2 av dem var kjempefine. Leser mye romaner for tiden. Før, bare krim. Nå har det blitt forskjellig. Ikke sånn kjærlighetsklisj. Kanskje mere historiske romaner. Ting fra virkeligheten. Snudde døgnet litt noen dager, tror jeg har fått rettet det opp igjen nå. God prioritering! Viktigst å bruke energi på å gjøre ting som ut som du liker. Høres ut som du er på god vei til å bli frisk. Anonymkode: 22ee6...289
Helene Skrevet 20. juli 2022 Forfatter #12 Skrevet 20. juli 2022 I teorien vet jeg hva som skal til. Så jeg prøver i praksis, små skritt. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå