Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er så fortvilet, lei meg, redd og rådvill. Noen som har noen tips til meg? 
Vi har vært sammen i over 4 år og har ett barn sammen. Jeg er høygravid med nr.2. Med jevne mellomrom stenger han helt av. Prater ikke til meg, ser knapt på meg, svarer knapt hvis jeg prater til han. Han er ikke den mest pratsomme til vanlig heller, men han liker vanligvis nærhet, kan sitte å bare se lenge på meg, flørter og småerter. Så, helt plutselig, forandrer han seg. Jeg har da prøvd flere måter å reagere på. F.eks. prate med han, spørre om det er noe galt, overse han, late som ingenting å vente på at det går over... Sistnevnte er vel det som har fungert best, MEN det fungerer ikke for meg å ha det sånn igjen og igjen! Jeg aner jo ikke hvorfor han blir sånn. Jeg blir redd for han (psyken hans), jeg blir redd for forholdet, familien og fremtiden. Og jeg aner ikke hva jeg kan gjøre annerledes eller for at ting skal bli bedre. Jeg har flere ganger tatt opp dette med han,og prøvd å forklare hva det gjør med meg. Men til ingen nytte. Han virker ikke skjønne, ikke bry seg eller ikke ønske å forholde seg til det. Jeg er redd at dette blir grunnen til at forholdet vårt til slutt ryker.

Anonymkode: 4be1a...789

• Hjerte 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Huff jeg er redd du kommer til å bli mye lei deg og såret. 
Hvis det er sånn nå etter bare 4 år så tenker jeg dere burde søke hjelp hos en 3. person fort som f..n. Familiekontoret, parterapeut e.l. For hvis du kjenner på forakt så haster det. 
Det er grusomt å føle på det som du gjør nå. Man får veldig vondt inni seg. 

Søk hjelp nå!!

Sender deg en klem❤️ og håper dere finner ut av det. 

Anonymkode: 0eae9...774

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Huff jeg er redd du kommer til å bli mye lei deg og såret. 
Hvis det er sånn nå etter bare 4 år så tenker jeg dere burde søke hjelp hos en 3. person fort som f..n. Familiekontoret, parterapeut e.l. For hvis du kjenner på forakt så haster det. 
Det er grusomt å føle på det som du gjør nå. Man får veldig vondt inni seg. 

Søk hjelp nå!!

Sender deg en klem❤️ og håper dere finner ut av det. 

Anonymkode: 0eae9...774

Jeg er enig i dette som skrives her. 
Du må søke hjelp. 
Og det er noen å snakke med som kan hjelpe deg å forstå hva du må gjøre fremover. 
Kontakt fastlegen. Han kan henvise deg videre. 

Anonymkode: 7e6e6...59d

AnonymBruker
Skrevet

Les om silent treatment. Er det dette du mener? Det er en slags manipulasjon som er psykisk vold. Det er ikke greit, og du trenger ikke å holde ut. Du velger selv om du vil ha et lykkelig liv eller ikke. Om mannen din gjør deg ulykkelig, så er han kanskje ikke den rette for deg. Selv om han er grei av og til. Selv om han er grei ganske ofte, så kan det faktisk være en drittsekk du har funnet deg ☝️

Anonymkode: 62644...171

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Les om silent treatment. Er det dette du mener? Det er en slags manipulasjon som er psykisk vold. Det er ikke greit, og du trenger ikke å holde ut. Du velger selv om du vil ha et lykkelig liv eller ikke. Om mannen din gjør deg ulykkelig, så er han kanskje ikke den rette for deg. Selv om han er grei av og til. Selv om han er grei ganske ofte, så kan det faktisk være en drittsekk du har funnet deg ☝️

Anonymkode: 62644...171

Tenkte det samme, men skjønte på ts at dette skjer uavhengig av konflikt? Så det virker ikke som han har en målrettet intensjon med adferden?

Anonymkode: 67c6d...f69

AnonymBruker
Skrevet

Ts, har du prøvd å ta opp tema med ham når alt er fint. Når du ligger i armkrok og ham småflørter? Spør hva det kommer av han at han stenger deg helt av i ny og ne uten åpenbar grunn. Kanskje litt risky mtp muligheten for å ødelegge god stemning, men da ser du ihvertfall reaksjonen hans og kanskje han kaffi deg et slags svar.

Høres jo ut som han sliter med noe psykisk som han ikke klarer å snakke om eller kanskje ikke skjønne reelt selv. Men slik adferd er ikke bra for deg, så du må sette foten ned og kreve han prater om det og/eller søker hjelp.

AnonymBruker
Skrevet

Ble mange autokorrektur skrivefeil under der, så prøver på ny😅

Ts, har du prøvd å ta opp tema med ham når alt er fint. Når du ligger i armkrok og han småflørter? Spør hva det kommer av han at han stenger deg helt av i ny og ne uten åpenbar grunn. Kanskje litt risky mtp muligheten for å ødelegge god stemning, men da ser du ihvertfall reaksjonen hans og kanskje han kan gi deg et slags svar.

Høres jo ut som han sliter med noe psykisk som han ikke klarer å snakke om eller kanskje ikke skjønne helt selv. Men slik adferd er ikke bra for deg, så du må sette foten ned og kreve han prater om det og/eller søker hjelp.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...