AnonymBruker Skrevet 10. juli 2022 #1 Skrevet 10. juli 2022 Bekymrer meg litt over økonomien og prøver å tenke fremover. Jeg har nå kjøkken i separat rom, på ca 20m2. Ønsker å flytte kjøkkenet til stua, for å få det mer helhetlig og moderne. Ønsker også å leve på mindre plass, ha mindre å ta vare på. Planla i utgangspunktet å gjøre om rommet til et soverom, som da kunne stå relativt uoppvarmet og brukes som gjesterom, men nå har jeg en annen idé. Har fire barn, der eldste har flyttet ut, nest eldste er på vgs, og en tidlig barneskole og en i barnehage. Vurderer nå å gjøre om kjøkkenet til en liten hybelleilighet. Det er alt av vannrør o.l. der fra før. Rett over badet i kjelleren. Det er en egen kjøkkeninngang allerede. Jeg tror jeg kanskje kunne satt en pris på 4-5000 i måneden for en ettroms hybelleilighet med eget bad. Så da er spørsmålet, er det viktigst med bad med plass til vaskemaskin, eller er det viktigst at man har sovealkove slik at man kan ha sofa i en ende, og "soverom" i annen ende? Badet kan enten bli langt og smalt (120*250 cm) eller så "stort jeg vil" ved å ta av oppholdsarealet. Jeg har spart opp 200.000. Tenker å få et rimelig bad til 100.000 (belegg, våtromsplater, gjøre mest mulig selv med hjelp av broren min og faren min som er håndverkere). Kan tilby 200 meter fra bussholdeplass, egen parkering om ønskelig. Kan sikkert ha en avtale om å vaske klær en fast dag i kjelleren min hvis jeg velger minste baderomsløsningen. Andre råd? Har mulighet til utleie i kjeller også, men det vil påvirke så mye mer med lyd, enn en ende av huset. Anonymkode: 7f3bc...315
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå