Gå til innhold

Når gir dere barna Ipad?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Veit en toåring i gata her som fikk til 2årsdagen....det er såååå tullete!!!

Anonymkode: 5af40...0fc

• Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vet en ettåring som hadde egen iPad foreldrene gav han i sprinkelsenga slik at han hadde noe å sove til.

Anonymkode: 1fc13...546

AnonymBruker
Skrevet

Kommer ikke til å kjøpe ipad??? 

Anonymkode: 16bd4...d22

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Her har vi ikke iPad, men de fikk telefon da de fylte ti år. Det får holde. 

Anonymkode: d9c6f...578

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Min samboer hadde en gammel iPad som ble barnet sitt da han var 2.

Anonymkode: d6330...f8a

AnonymBruker
Skrevet

Vår datter?som begynner i 5. trinn) har foreløpig kun læringsbrettet (ioad) som hun hr fra skolen. Den leveres inn i alle ferier,  og er sperret for akt annet enn skolejobbing. Vi vurderer å gi henne en enkel mobil(ikke snarttlf) til jul i år. Ingen andre i klassen har mobil enda.  Egen Ipad har ca 50%. Hun går Nintendo switch i bursdagsgave i august, fra oss forldre,  besteforeldre,  tanter, onkler og søskenbarn(altså 1 gave med høy pris). 

Hun har ikke bedt om ipad eller tlf, så da tilbyr vi heller ikke😉

Anonymkode: b7964...bd7

AnonymBruker
Skrevet

Vi har ikke ipad… har et kreativt barn som klarer å leke selv 😊

Anonymkode: 1655e...3b8

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er tydeligvis tullete jeg da 🤷‍♀️

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Barnebarnet mitt på 4 har akkurat fått det. Men det er jo tydelig forskjell på vanlig Ipad og den som er til barn.

Anonymkode: 075ed...59e

AnonymBruker
Skrevet

Ikke fått enda, skal begynne i 2. Har en iPod til å høre lydbok og musikk når vi kjører langt. Lillesøster har min gamle mobil til samme formål. Vi foreldre har et nettbrett som ungene av og til får låne til å spille på eller se litt film på når vi er på tur. 

Anonymkode: 31a8f...f2b

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 30 og venter enda på at mine foreldre skal kjøpe meg en iPad :(

Anonymkode: ca8a6...27b

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

For hvis en unge har iPad betyr det at den ikke klarer å leke ja 😛 begge mine har iPad, har hatt siden de var typ to år, og klarer utmerket å finne på andre ting også. IPadene har faktisk ikke vært i bruk de siste to dagene, ikke at jeg har stoppet dem.. 

• Liker 1
Skrevet
Flamme skrev (1 time siden):

Er tydeligvis tullete jeg da 🤷‍♀️

Jeg er med i tulleklubben 😁 vi har nok noen evneveike barn vi 😂

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi ga begge barna mår de var 2 år.  Bruker de mest til å se nrk super i bilen, eller ser pudding tv på yt kids. Men de spiller også lære spill.

De bruker nettbrett i barnehagen også, både spill og til musikk bla. pudding tv.  
Ser ikke noe galt i at de får ha eget nettbrett.  Syns mange er ganske hysterisk, men det kommer også ann på hva barna bruker nettbrettet til.  
Om det kun brukes til å se film og sånt, så er det jo litt dumt.  Men slik som våre barn bruker det, syns vi er greit.  De spiller litt puslespill, duplo spill er populært, og the hungry caterpillar spillet er også en hit ☺️ Men minste på 2 liker å spille på piano og sprekke ballonger på nettbrettet 👍

Syns 2-3 år er greit.  2 åringen vår trenger hjelp med å finne frem og navigere.  Mens 3 åringen han finner frem de forskjellige spillene og hva han vil se på NRK super selv.

Anonymkode: 4e704...721

AnonymBruker
Skrevet

Når mor trenger en pause

Anonymkode: a9b7d...375

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Mine minste har fått sine egne i den alderen. Brukes til underholdning på lange reiser og aldri alene.

Ipad og andre elektroniske dippedutter er ikke negativt i seg selv, overforbruk er

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Så når 6 åringen tegner på sin er barnet ikke kreativt? Kjekt å vite

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Barnebarnet mitt på 4 har akkurat fått det. Men det er jo tydelig forskjell på vanlig Ipad og den som er til barn.

Anonymkode: 075ed...59e

iPad er iPad du tenker på nettbrett

AnonymBruker
Skrevet

Vår datter hadde ipad fra ca. 2 år. Smarttelefon fra ca. 7 år. Har alltid lekt perfekt analogt og digitalt. I tillegg scorer hun max på skole og nasjonale prøver i norsk, engelsk og matte. Læreren sier at det er tydelig forskjell på de som har fått tilgang til digitale medier tidlig og sent. De i klassen som har hatt tilgang tidlig, scorer generelt  høyest i de fleste fag. (Han er med i en forskergruppe hvor dette er tema. Blir publisert i 2024 world wide). Til dere som mener at barna deres er då flinke og leker så godt uten digital stimulering- så vil dere med stor sannsynlighet merke at barnet vil henge etter på noe i en periode både sosialt og læring. 

Anonymkode: c5bc4...fda

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Vår datter hadde ipad fra ca. 2 år. Smarttelefon fra ca. 7 år. Har alltid lekt perfekt analogt og digitalt. I tillegg scorer hun max på skole og nasjonale prøver i norsk, engelsk og matte. Læreren sier at det er tydelig forskjell på de som har fått tilgang til digitale medier tidlig og sent. De i klassen som har hatt tilgang tidlig, scorer generelt  høyest i de fleste fag. (Han er med i en forskergruppe hvor dette er tema. Blir publisert i 2024 world wide). Til dere som mener at barna deres er då flinke og leker så godt uten digital stimulering- så vil dere med stor sannsynlighet merke at barnet vil henge etter på noe i en periode både sosialt og læring. 

Anonymkode: c5bc4...fda

Nettbrett fremmer sosial kompetanse, altså?? Dummeste jeg har hørt.

Anonymkode: 85cec...0be

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...