Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Var dere også «strenge» med å ikke duppe sammen på dagtid? Med min første fikk vi problemer med at han nektet egen seng først når vi begynte å duppe sammen i voksensenga på dagtid, før det sov han helt fint i egen seng. Med nestemann lurer jeg derfor på om vi skal unngå kontaktdupping eller om det lar seg gjøre å kontaktduppe og at baby likevel sover i egen seng om natta? :) 

Anonymkode: 47c6a...866

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg samsov ikke, og duppet heller ikke sammen siden han sov best i vogn uansett. Men vil tro det du sier gir mening, at babyen blir vant til nærheten? :)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Min sov dupper oppå meg på dagtid og i egen seng om natta, men fant selv ut at kontaktdupp var teit da han var rundt 2-3 måneder. Cirka samtidig som han bestemte seg for at å ligge på armen og fanget var kjempekjedelig og heller ville herje på gulvet. :)

Anonymkode: e5c3b...748

AnonymBruker
Skrevet

Da min var liten sov hun mye på meg eller pappaen på dag og kveld (+ litt i sofa og vogn) men i cribside eller i vår seng men litt unna meg om natten. Rundt 3 mnd begynte hun å ikke ville sove på meg/oss om dagen lenger, men rundt 4 mnd begynte hun å ville være mye nærere om natten.. 

Anonymkode: 7e098...7e6

AnonymBruker
Skrevet

Mine sov stort sett på meg på dagtid, på natta sov de i kurv ved senga. Det er noe av det jeg savner mest, når de sov på meg.

Anonymkode: 12bd9...d55

AnonymBruker
Skrevet

Eldste sov stort sett oppå meg til han var 6 måneder på dagen. Men sov mest i egen seng på natten, men ikke hver natt. Yngste sov sjelden på meg, og aldri sovet i min seng trur jeg på natt, dette er noe baby valgte selv da baby sov svært dårlig i vår seng 

Anonymkode: d1119...351

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Var dere også «strenge» med å ikke duppe sammen på dagtid? Med min første fikk vi problemer med at han nektet egen seng først når vi begynte å duppe sammen i voksensenga på dagtid, før det sov han helt fint i egen seng. Med nestemann lurer jeg derfor på om vi skal unngå kontaktdupping eller om det lar seg gjøre å kontaktduppe og at baby likevel sover i egen seng om natta? :) 

Var aldri på soverommet på dagtid. Soving på barnet foregikk også i stua på dagtid. Var nøye på det mtp  å skille mellom dag og natt. Små duppet med barn oppå meg. Men mine sovnet alltid på meg på kvelden før jeg la de i seng

Anonymkode: 1ea55...036

AnonymBruker
Skrevet

Duppet aldri sammen før hun var 8-9mnd. Og prøvde å alltid unngå at vi sov mens hun sov på oss. Var veldig redd for kvelning.

Anonymkode: 2c3b7...f3a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar, dere, virker jo som at kontaktdupping og soving i egen seng på natten kan gå fint, så får vi heller unngå soverommet vårt :) ts

AnonymBruker
Skrevet

Samsov ikke. Hadde senga hans inntil min. Han sov veldig lange lurer både på daglige trilleturer og i senga si.

Anonymkode: 11ea2...7dc

• Liker 1
Skrevet

Samsov ikke med første, men duppet av og til sammen på dagtid. Gikk fint å legge han i sin seng på kvelden uansett.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke samsovet med noen av mine. 
De lå i barnesengen ved min side. 
Når de var ca 1-1 1/2 år så ble de flyttet på eget tom med åpen før. 
De har fått mye kos og kroppskontakt som naturlig er, og de har sovet bra gjennom nettene etter de var året som jeg kan huske. 
Jeg tror det er lettere med leggerutinene etterhvert når de er vant til å sove i egen seng fra fødselen av. 
Vi ble faktisk advart mot samsoving pga faren for krybbedød, og derfor var det vel ikke vanlig med samsoving på den tiden 

Anonymkode: 56159...5be

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kommer helt an på babyen du får og hva DEN behøver ...

Anonymkode: ed729...87b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Kommer helt an på babyen du får og hva DEN behøver ...

Anonymkode: ed729...87b

Denne måtte jo bare komme… du må lese hi. Hvorfor tror du jeg samsov med førstefødte da? Absolutt ikke fordi jeg selv trengte det i alle fall, jeg hallusinerte som følge av søvnmangel fordi jeg ikke turte å sovne ved siden av babyen i starten. Men ja, babyen ville samsove så da ble det sånn. Om nummer to vil det så blir det vel også sånn, men hvis vi kan tilrettelegge for at hen kan sove i egen seng så prøver vi heller det. Nå blir det to stk. småtasser under tre år og det siste de trenger er en hallusinerende mor som kun sover annethvert døgn og ikke klarer å ta seg av dem :) 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Var aldri på soverommet på dagtid. Soving på barnet foregikk også i stua på dagtid. Var nøye på det mtp  å skille mellom dag og natt. Små duppet med barn oppå meg. Men mine sovnet alltid på meg på kvelden før jeg la de i seng

Anonymkode: 1ea55...036

Har ikkje noe å si. Stor ståhei for ingenting det der. 

Anonymkode: dc246...bf1

AnonymBruker
Skrevet

Aldri samsovet med barna mine, de sov også gjennom natten uten oppvåk fra de var 6 måneder begge to. Var vi hjemme og inne sov de i senga si på rommet på dagtid, ellers ute i vogn på tur eller ute på terrassen. 

Anonymkode: ad4fd...bed

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...