milliemoo Skrevet 10. juli 2022 #1 Skrevet 10. juli 2022 Jeg har sååå lyst på min naturlig hårfarge tilbake, og er sååå lei av å farge ettervekst. Hvordan gå frem best mulig for å gro tilbake håret uten å se helt ut som en fjott? Vil helst ikke gjøre det hos frisøren, som garantert er dumt men i disse tider vil jeg spare litt hvertfall. Har boksefarget håret i mange år🙈 1
Blingblingtahei Skrevet 10. juli 2022 #2 Skrevet 10. juli 2022 Ville hatt mange tynne striper i det slik at du fikk lysna det. Ser ut som din ettervekst er bra mye lysere enn håret ditt er nå. Da vil ikke etterveksten syntes så godt om lengdene blir lysnet litt. 2
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2022 #3 Skrevet 10. juli 2022 Hm 😜 vært i samme situasjon selv 😅 Men jeg tok en tur til frisør. Det er det lureste, for å begynne på et slikt prosjekt hjemme, er vanskelig. Men det trengs bare 1 runde hos frisøren 😊 For om du skal gjøre dette hjemme, må du avfarge håret (kjøpes på Vita). Men pigmentene i håret er allerede ødelagt etter flere runder farging, særlig i tuppene av håret. Med avfarging kan håret bli flekkete. En avfarging alene er aldri nok, og en runde bleking må til. Og kanskje en til. Du må ha ganske lyst hår før neste steg. Bleking kan også gi flekkete hår. Så, når du endelig står hjemme med et grusomt oransje hår, så kan du farge det på nytt med permanent farge, en farge som er mest mulig lik din orginal farge 😅 hele hjemme prosessen koster mye penger, og det er få som får det bra. Dessuten vil håret ditt ta en del skade. Og det kan hende du får en rød/gul undertone og må fortsette med glans vask hjemme, til din egen farge har vokst helt ut. Siden hele hjemme prosessen koster mye penger, er det mye bedre å bare ta det hos frisør. De vil gjøre samme prosess der, men de har veldig peiling på undertoner under hele prosessen, produktene de bruker er mindre skadelig for håret. En god kur burde du bruke penger på, uansett om du velger gjøre det hjemme eller hos frisør 😜 etter at håret har blitt skadet av kjemikalier så er det viktig med en protein kur. Men ikke bruk den for lenge, for da kan håret bli sprøtt. Etter et par dusjer og runder med protein kuren, er det viktig med en kur som gir mye fuktighet, og den burde du bruke en god stund 😊 kostnad hjemme: 200 avfarging (kanskje 2 runder) 200 for 2 runder med bleking 200 farge 200 glassvask = 800-1000 (så det koster hjemme også altså) Anonymkode: accc8...c6d 1
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2022 #4 Skrevet 10. juli 2022 Blingblingtahei skrev (11 minutter siden): Ville hatt mange tynne striper i det slik at du fikk lysna det. Ser ut som din ettervekst er bra mye lysere enn håret ditt er nå. Da vil ikke etterveksten syntes så godt om lengdene blir lysnet litt. I og med at håret er boksefarget gjennom mange runder, så kan en stripe runde ende opp med flekkete og oransje striper. Da må burde man gå over stripene igjen med en permanent farge, som igjen må gjøres på hele håret. Og prøve å ikke treffe etterveksten 😅 Og hvertfall ikke treffe etterveksten med stripene! For da blir man helt blond i toppen 🤪 Men ellers, så er striper et godt forslag, men man vil fortsatt kunne se skillet og tydelig forskjell på håret øverst og nederst Anonymkode: accc8...c6d
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2022 #6 Skrevet 10. juli 2022 Ville gått til frisør og fått striper som matcher din naturlige hårfarge. Skal du gjøre noe hjemme her er jeg redd du sparer deg selv til fant. Anonymkode: dd4a8...729
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå