AnonymBruker Skrevet 10. juli 2022 #1 Skrevet 10. juli 2022 Skal snart begynne å prøve på baby. Har vært uten prevensjon i 1,5 år nå, og syklus varierer fra 28-40 dager. Oftest mellom 35-40 dager. Lege og gynekolog sier alt er normalt, har tatt ultralyd. Hva er dette for noe? Redd det vil gi oss problemer Anonymkode: 99d8b...97b
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2022 #2 Skrevet 10. juli 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Skal snart begynne å prøve på baby. Har vært uten prevensjon i 1,5 år nå, og syklus varierer fra 28-40 dager. Oftest mellom 35-40 dager. Lege og gynekolog sier alt er normalt, har tatt ultralyd. Hva er dette for noe? Redd det vil gi oss problemer Anonymkode: 99d8b...97b Sliter med AKKURAT det samme, følger denne tråden Anonymkode: 2a239...016
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2022 #3 Skrevet 10. juli 2022 Var selv hos "vanlig" gynekolog og fikk beskjed om at alt var normalt. 3 mnd etter dro jeg på fertilitetsutredning og fikk konstatert PCOS. Så ville kanskje gått til noen som har veldig peiling. Anonymkode: c20ca...cb1 2
Sofakona Skrevet 10. juli 2022 #4 Skrevet 10. juli 2022 Har du tatt blodprøver? Pcos er ikke alltid cyster på eggstokkene. Du kan også ha feil på hormoner og progrestoron
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2022 #5 Skrevet 10. juli 2022 Jeg har lange, ustabile sykluser. Etter mange år på p-piller. Slutta jeg, og forventa meg mange måneder med prøving, og at jeg sikkert måtte ha hjelp osv. Slutta på p-piller i februar, midten av juni sto jeg med en positiv test, og baby ble det. Slutta på ny med p-piller i oktober,desember sto jeg med ny test, og ny baby ble det. Sammenhengen med de to syklusene var at de var merkelig unaturlige korte. Nå har jeg på ny Slutta med prevensjon, men sliter med å finne en rytme, og hvordan syklusen er. Er ikke gravid, og har en syklus som nærmer seg 40 dager. Venter og venter på mensen, men ikke særlig tegn til den. Og kun negative g-tester, og ikke noe tegn på at jeg er gravid Anonymkode: 34e85...e30
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2022 #6 Skrevet 10. juli 2022 Sofakona skrev (2 timer siden): Har du tatt blodprøver? Pcos er ikke alltid cyster på eggstokkene. Du kan også ha feil på hormoner og progrestoron Ja, har tatt blodprøver som legen mener er «perfekte»… Mistenker han ikke har analysert prøvene godt nok. Anonymkode: 99d8b...97b
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2022 #7 Skrevet 11. juli 2022 Har samme situasjonen sjølv. Syklusen min var på det lengste over 50 dager! Har akkurat lagt min 7 mnd gamle bebis som vart til heilt av seg sjølv (med prøving). Eg kan ikkje anbefale eggløysingstester varmt nok! Spesielt når du har ustabil syklus er det veldig kjekt å vite når du har eggløysing, og ikkje minst når du kan begynne å forvente mens. Før eg begynte med testane kunne eg gå og tenke eg var over forventa mensdato, før eg faktisk hadde eggløysing. Då blir det masse skuffelser med negative tester altså! Anonymkode: c5913...03e
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2022 #8 Skrevet 11. juli 2022 Sofakona skrev (22 timer siden): Har du tatt blodprøver? Pcos er ikke alltid cyster på eggstokkene. Du kan også ha feil på hormoner og progrestoron Pcos er alltid cyster på eggstokkene, det ligger i navnet. Anonymkode: 507f8...791
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2022 #9 Skrevet 11. juli 2022 Idag er det så mange kvinner og menn som sliter med disse tingene, og det trenger ikke være sykdom, men det kan også være en kombinasjon av alle stoffene vi har fått i oss. De fleste produkter i dag inneholder hormonforstyrrende stoffer, og dette får vi i oss helt fra vi er babyer.. Siden syklusen din er slik den er, så er jo det pga ubalanse i hormonene dine. Anonymkode: 22a7c...5b6 1
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2022 #10 Skrevet 11. juli 2022 AnonymBruker skrev (På 10.7.2022 den 18.45): Var selv hos "vanlig" gynekolog og fikk beskjed om at alt var normalt. 3 mnd etter dro jeg på fertilitetsutredning og fikk konstatert PCOS. Så ville kanskje gått til noen som har veldig peiling. Anonymkode: c20ca...cb1 Jepp, PCOS er veldig utbredt og sannsynligvis grovt underdiagnostisert. Anonymkode: 6fc69...80e
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2022 #11 Skrevet 11. juli 2022 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Pcos er alltid cyster på eggstokkene, det ligger i navnet. Anonymkode: 507f8...791 Nei. Du har ikke peiling, du må lese deg opp. Navnet er misvisende, cyster på eggstokkene er bare ett av diagnosekriteriene. Anonymkode: 6fc69...80e 1
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2022 #12 Skrevet 11. juli 2022 Tok jevnlige blodprøver gjennom tre sykluser hos fastlegen. Etter mens, ca forventet eggløsning og ved ny mens. Det dannet seg da et mønster av uregelmessigheter av hormoner som gav diagnosen pcos, men har ingen cystedannelser. Dette var ikke i forbindelse med prøving, men for å utelukke tidlig overgangsalder på grunn av uregelmessig syklus med diverse tilleggsplager. Anonymkode: 05899...c9d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå