AnonymBruker Skrevet 10. juli 2022 #1 Skrevet 10. juli 2022 Jeg har vært alene i snart tre år etter et vanskelig samlivsbrudd (vi har to barn sammen, de bor 50/50). I vår fant jeg ut at jeg faktisk begynner å bli klar til å gå videre, og lasta ned en datingapp. Sjansene for å treffe noen på jobb er minimale (kvinnedominert yrke) og vennegjengen er godt etablert med liten tilvekst. Ganske tidlig fikk jeg kontakt med en hyggelig mann, og vi har chatta siden (på andre plattformer nå). Det er fine samtaler, flørtende og koselig. Men ofte føler jeg at jeg må dra i gang samtalene. Han er med, svarer på alt og sånt. Fikk høre fra ei venninne som har felles bekjente med han, at dette er sånn han er, så det er ikke det at han ikke liker meg. så da tok jeg mot til meg og inviterte ut på kaffe, og det skal vi nå til uka. Og da kommer mitt spørsmål, hva snakker man om på første date, hva gjør man? Hva forventes at man gjør/ikke gjør? (jeg har ikke datet på 15 år, så føler meg helt fersk i gamet!) gode råd og opplevelser tas i mot med stor takk 😊 Anonymkode: f8a71...a84
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2022 #2 Skrevet 10. juli 2022 siden dere har chattet en del så blir det nok naturlig å hoppe over de standard spørsmålene om bakgrunnsinformasjon (hvor en bor, jobb, interesser osv). Tenker det er naturlig at dere kan starte med en kaffe og så kanskje gå en liten tur i nærområde, fortsette å bli kjent og snakke om ting som dere kanskje ikke har snakket om i chattene deres, eller kanskje stille mer utdypende spørsmål om noe dere har snakket om og som kanskje fanget interessen din. Med andre ord, avslappet tone og fortsette å bli kjent. Tenker jeg ikke hadde spurt om hva han forventer utifra kontakten dere har hatt, da dette er for tidlig. Anonymkode: 58399...4ca
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2022 #3 Skrevet 11. juli 2022 Dere bare fortsetter praten. noe annet er ikke forventet (bør ikke være det i alle fall). Siden du virker litt usikker kan det være lurt å gjøre noe litt aktivt, gå en tur e.l. så dere ikke bare blir sittende rett overfor hverandre og MÅ holde samtalen igang til enhver tid. Om man gjør noe aktivt så får man litt mer tid på seg og mindre press, og det flyter gjerne litt mer naturlig. Så ta den kaffen to go, eller gå en tur før dere setter dere ned med kaffen. Anonymkode: 63a1f...a4e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå