AnonymBruker Skrevet 10. juli 2022 #1 Skrevet 10. juli 2022 Altså helt åpent og regulert, at det å gå og kjøpe sex hos en sexarbeider var akkurat like dagligdags som å gå til massasje hos en massør, få klippet håret hos frisøren, knadd og tøyd hos fysioterapeuten. Hvor kjip blir man da som partner om man ikke godtar det? Eller hvor chill blir man sett på som dersom man synes det er helt greit at partner går og får seg litt. Typ "Anne er så grei, hun synes det er helt topp at jeg går og kjøper litt analsex for da får jeg kost meg men hun slipper" og "ja du vet, Rune har ikke så stor penis så han unner meg et knull med en diger en i ny og ne". Vanskelig å se for seg, synes jeg. At det noen gang hadde blitt sånn at sexarbeider var et respektabelt yrke, ikke noe å være flau over i det hele tatt. At de som solgte virkelig virkelig ikke var slike som ikke hadde andre muligheter. Og at det å kjøpe var like stuerent som å gå til fotpleie. Jeg tror i grunnen at en del av de samme som ikke får ha sex i dag heller ikke hadde fått det om det var lovlig å kjøpe. For sexarbeideren må jo få lov å velge kunden sin selv? Anonymkode: 207f3...473
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2022 #2 Skrevet 10. juli 2022 Er det forresten noen land der det faktisk fungerer? Anonymkode: 207f3...473
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2022 #3 Skrevet 10. juli 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Er det forresten noen land der det faktisk fungerer? Anonymkode: 207f3...473 Kommer an på hva man mener med "fungerer". Anonymkode: 0ad42...3a9
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2022 #4 Skrevet 10. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Kommer an på hva man mener med "fungerer". Anonymkode: 0ad42...3a9 Fungerer som i at ikke brorparten av selgerne er ressurssvake innvandrere, kanskje? Så vidt jeg har forstått er det en altfor høy andel traffickingofre også i land der sexkjøp er lov. Fungerer som i at de ikke blir fysisk og psykisk skada av jobben. Anonymkode: 207f3...473 1
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2022 #5 Skrevet 10. juli 2022 Jeg hadde tenkt at det var like ugreit og at loven burde endres. Anonymkode: 231a5...654
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2022 #6 Skrevet 10. juli 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Fungerer som i at ikke brorparten av selgerne er ressurssvake innvandrere, kanskje? Så vidt jeg har forstått er det en altfor høy andel traffickingofre også i land der sexkjøp er lov. Fungerer som i at de ikke blir fysisk og psykisk skada av jobben. Anonymkode: 207f3...473 Jeg har aldri hørt om et land med gode arbeidsvilkår for sexarbeidere. Er litt vanskelig å utnytte mennesker grovt og å samtidig gi de gode vilkår liksom. Anonymkode: 231a5...654
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2022 #7 Skrevet 10. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg hadde tenkt at det var like ugreit og at loven burde endres. Anonymkode: 231a5...654 Men hvorfor? Hva er det som gjør at sex er galt å kjøpe men massasje er ikke det? Jeg er også veldig ukomfortabel med tanken, men jeg har ikke noe fullgodt svar på hvorfor. Anonymkode: 207f3...473
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2022 #8 Skrevet 10. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg har aldri hørt om et land med gode arbeidsvilkår for sexarbeidere. Er litt vanskelig å utnytte mennesker grovt og å samtidig gi de gode vilkår liksom. Anonymkode: 231a5...654 Nei nettopp, ingen har fått det til ennå. Men det trenger ikke å bety at det er umulig? Eller? Man kan tenke seg til regler og retningslinjer som kunne hjulpet på. Anonymkode: 207f3...473
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2022 #9 Skrevet 10. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg tror i grunnen at en del av de samme som ikke får ha sex i dag heller ikke hadde fått det om det var lovlig å kjøpe. For sexarbeideren må jo få lov å velge kunden sin selv? Anonymkode: 207f3...473 Hvor vanlig er det å bli avvist hos frisør og tannlege? Anonymkode: 13b7b...ee9
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2022 #10 Skrevet 10. juli 2022 AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Hvor vanlig er det å bli avvist hos frisør og tannlege? Anonymkode: 13b7b...ee9 Ikke spesielt vanlig tipper jeg. Men det har jo likevel lov til å velge sine egne kunder. Dersom de VIL avvise noen så kan de det. Anonymkode: 9b7c5...2e9
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2022 #11 Skrevet 10. juli 2022 2 hours ago, AnonymBruker said: Ikke spesielt vanlig tipper jeg. Men det har jo likevel lov til å velge sine egne kunder. Dersom de VIL avvise noen så kan de det. Anonymkode: 9b7c5...2e9 Tydligvis ikke: Frisør dømt for å nekte kvinne med hijab adgang Anonymkode: 11bb3...20d
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2022 #12 Skrevet 10. juli 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hvor vanlig er det å bli avvist hos frisør og tannlege? Anonymkode: 13b7b...ee9 Ikke vanlig. Men så er man vel nødt å tenne bittelitt på noen for å kunne ha sex med dem uten å ta skade av det? Anonymkode: 207f3...473
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2022 #13 Skrevet 11. juli 2022 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Men hvorfor? Hva er det som gjør at sex er galt å kjøpe men massasje er ikke det? Jeg er også veldig ukomfortabel med tanken, men jeg har ikke noe fullgodt svar på hvorfor. Anonymkode: 207f3...473 Har ikke så mye greie på dette, men "luksushorer" som folk så fint kaller det er vel de færreste og burde ikke vært med i beregningen. Altså de ressurssterke kvinnene som gir rike menn en håndjager etter en betalt treretters middag og massasje på suiten. Lovlig sexkjøp vil gi fripass til trafficking, utnytting av ressurssvake, etc etc. Anonymkode: eb8f5...a5b 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå