Gå til innhold

Nabo vil at jeg skal ta meg av kona hans, men jeg har ikke kapasitet.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bor i en koselig blokk hvor naboene prater sammen og bryr seg. Dessverre har jeg slitt veldig mye det siste året, og i det siste har det vært veldig ikke så jeg orker ikke prate med andre eller omgås andre. Jeg gjør bare det jeg må og venter på helsehjelp. 

Jeg føler jeg får sammenbrudd av å gå og hente posten eller handle mat i butikken, og alt er overveldende. Har mer enn nok med å sove, spise og dusje, og kanskje komme meg på en tur. 

Så møtte jeg på noen naboer der mannen spurte om jeg kunne prate med kona hans så hun kunne lære litt bedre norsk. Kona stod der og var bare hyggelig. Mannen jobbet mye og kona var hjemme med et lite barn. Han lurte på om kona kunne komme på besøk til meg og prate litt norsk med meg. 

Jeg ble straks veldig avvisende og følte at jeg skulle bryte sammen, og sa at bare at jeg var veldig opptatt på dagtid, hvorpå han ble veldig sur.

I ettertid ser mannen surt på meg og viser ingen forståelse for at jeg kanskje har mer enn nok med meg selv og ting jeg sliter med. Jeg klarer så vidt meg selv. Jeg er sykemeldt fra jobb. 

Hva skal jeg gjøre? Mannen gjør livet mye verre for meg. 

Anonymkode: 254b5...363

• Hjerte 10
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ikke bry deg noe om han. De fleste ville takket nei til en slik forespørsel uansett så ikke tenk på det. 

Anonymkode: 6620d...cff

• Liker 8
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det skal du ikke tenke på. Jeg hadde glatt sagt nei, jeg også. Vil bruke fritiden min slik det passer meg.

Det er da ikke mitt problem at kona ikke kan norsk.

Anonymkode: e099c...07b

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg bor i en koselig blokk hvor naboene prater sammen og bryr seg. Dessverre har jeg slitt veldig mye det siste året, og i det siste har det vært veldig ikke så jeg orker ikke prate med andre eller omgås andre. Jeg gjør bare det jeg må og venter på helsehjelp. 

Jeg føler jeg får sammenbrudd av å gå og hente posten eller handle mat i butikken, og alt er overveldende. Har mer enn nok med å sove, spise og dusje, og kanskje komme meg på en tur. 

Så møtte jeg på noen naboer der mannen spurte om jeg kunne prate med kona hans så hun kunne lære litt bedre norsk. Kona stod der og var bare hyggelig. Mannen jobbet mye og kona var hjemme med et lite barn. Han lurte på om kona kunne komme på besøk til meg og prate litt norsk med meg. 

Jeg ble straks veldig avvisende og følte at jeg skulle bryte sammen, og sa at bare at jeg var veldig opptatt på dagtid, hvorpå han ble veldig sur.

I ettertid ser mannen surt på meg og viser ingen forståelse for at jeg kanskje har mer enn nok med meg selv og ting jeg sliter med. Jeg klarer så vidt meg selv. Jeg er sykemeldt fra jobb. 

Jeg synes det var litt uhøflig og frekt av naboen din å spørre.

Hadde dette vært en veldig tett nabo og god venn og folk du omgikk med hver uke, så kunne jeg forstått det, men ikke når det er bekjente.

Jeg synes du skal være ærlig å si at du sliter psykisk, og at du har mer enn nok med det selv, og at du ikke har overskudd til å være selskapsdame og norsklærer.

Anonymkode: 9efb1...e76

• Liker 6
  • Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet

Si at du ikke kan fordi du er syk. Da har ikke naboen din noe å være sur for. Hvis han vil at kona skal snakke bedre norsk, kan han finne et kurs til henne eller noe.

Anonymkode: 8d6c4...534

• Liker 8
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jaja, men hadde jeg vært mer frisk kunne jeg ha sagt ja. Jeg liker å hjelpe andre, men akkurat nå klarer jeg bare meg selv. Klarer ikke ha kontakt med min egen familie engang... 

Jeg får så dårlig samvittighet, men samtidig tenker jeg at hun har et lite barn på 1 år og at hun sikkert er med i mødregrupper og lærer norsk et sted? 

• Liker 1
  • Hjerte 2
Skrevet

Du har ingenting å være lei deg før eller dårlig samvitighet. 

Du har ikke ansvar for kona hans.

Om han vil at kona skal lære seg norsk, så finnes det youtube.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Det er typisk morsk å ikke greie å si det dom det er. 
Jeg er ikke i form for tiden og har ikke kapasitet til så mye. 
Kanskje senere etter jeg har blitt bedre. 

En trenger ikke å vise frem suretryne fordi om en har det litt vanskelig 

Anonymkode: d3af0...e3f

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Når du føler deg bedre kan du heller forklare han hvorfor du svarte han på den måten. God bedring. 

Anonymkode: 38a21...d5a

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg synes det var litt uhøflig og frekt av naboen din å spørre.

Hadde dette vært en veldig tett nabo og god venn og folk du omgikk med hver uke, så kunne jeg forstått det, men ikke når det er bekjente.

Jeg synes du skal være ærlig å si at du sliter psykisk, og at du har mer enn nok med det selv, og at du ikke har overskudd til å være selskapsdame og norsklærer.

Anonymkode: 9efb1...e76

Jeg kjenner de ikke. De har bare bilen sin parkert ved siden av min, og så kom vi i snakk en dag. De stod og ventet på at jeg skulle parkere, så spurte de, eller mannen spurte. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg sliter med lignende ting og kan tenke meg at dette kverner mye i hodet ditt nå. Du må bare gi faen, finn et minne som gjør deg glad og skift fokus over på det hver gang du kjenner ubehaget komme snikende. Han har ingen rett til å sende deg dårlige vibber. Du har et ansvar for deg selv som du skal ta på alvor for å bli bedre, ikke ha dårlig samvittighet for det❤ 

Anonymkode: c3391...e50

• Liker 3
  • Hjerte 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er typisk morsk å ikke greie å si det dom det er. 
Jeg er ikke i form for tiden og har ikke kapasitet til så mye. 
Kanskje senere etter jeg har blitt bedre. 

En trenger ikke å vise frem suretryne fordi om en har det litt vanskelig 

Anonymkode: d3af0...e3f

Jeg svarte han ikke surt. Jeg smilte normalt, men var nok avvisende i min holdning siden jeg ikke orket å ta på meg det ansvaret. Dessuten vil jeg ikke at andre skal vite hva jeg sliter med. 

• Liker 1
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Når du føler deg bedre kan du heller forklare han hvorfor du svarte han på den måten. God bedring. 

Anonymkode: 38a21...d5a

Jeg føler ikke at jeg skyller han noen forklaring. Møtte de her om dagen, og mannen var sur, mens kona smilte hyggelig. Tror hun forstår bedre. Man trenger ikke språk for å forstå kroppsspråk. 

• Liker 2
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Du bør jo av høflighetsgrunner gi han en forklaring. Han ber jo bare om normal høflighet. 

Anonymkode: df189...58e

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Ikke tenk på det. De fleste hadde sagt nei. Han kan melde henne på norskkurs! 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Ikke ha dårlig samvittighet for dette!!

Du ville gjort det om du kunne, og det er faktisk langt mere enn mange ville gjort. Men nå kan du ikke. Du har nok med deg selv, og det er helt greit.

Så smil om han ser surt på deg. Hils om han ikke hilser. Kill him with kindness. Du kan ikke klare mere enn du kan. Og det kan ingen forvente. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Du bør jo av høflighetsgrunner gi han en forklaring. Han ber jo bare om normal høflighet. 

Anonymkode: df189...58e

Eh nei. Dette er jo et yrke, å undervise. 

Anonymkode: 4a9af...314

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg tenker ts kansje du kan gå tur med henne og barnet?

Da kommer du det ut litt og får være litt sosial. Kansje det vil hjelpe deg. 💌

AnonymBruker
Skrevet

Skriv en liten notis.

»Hei, ang dette så virket jeg kanskje kort og avvisende.

Jeg er veldig syk, og det var grunnen til at jeg måtte si nei. Skulle gjerne vært til hjelp, men jeg klarer meg ikke selv. Håper hun finner et kurs eller liknende snart, hilsen nabo». 

Anonymkode: 358d3...12d

AnonymBruker
Skrevet

Haha.... Når jeg las overskriften, trodde jeg  det handlet om noe cuckold/hotwife greier  :fnise:

Anonymkode: 843c4...443

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...