Gå til innhold

Jeg snakket fint men kort om eksmannen min men likevel mener hun jeg er bitter?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Var i et lag hvor en slektning plutselig dro opp temaet min eksmann. Begynner å bli to år siden vi skilte lag, ingen barn sammen. Ingen kontakt idag og jeg har aldri følt på en så tung kjærlighetssorg noen sinne. 

Denne slektningen nevnte hvertfall at hun hadde møtt på min eksmann og at det var sååå hyggelig. Jeg smilte og sa til henne at det var jo koselig, og prøvde å gå over til et annet tema. Men hun fortsatte å snakke om min eks, om hva han hadde sagt han jobbet med nå, hvor han bodde osv. Det var flere rundt bordet som kjente til min eks og som var interessert i å snakke om han (enkelte av de visste nok ikke at jeg var hans elskone) så jeg syntes det ble overveldende. Spesielt siden hun stadig vekk henvendte seg til meg.

Så begynner hun å spørre om det er lenge siden jeg snakket med han osv. Jeg svarte kort men hyggelig. Så spurte hun om jeg var sur på han eller hva jeg tenkte om han i dag. Hva jeg egentlig tenker om ham vil jeg holde for meg selv og jeg tenker jeg bare vil fremstå som en idiot om jeg hadde spydd ut mine egentlige tanker rundt han. Så jeg telte til ti inni meg og svarte at jeg ønsker han alt godt og håper han har det bra. Men jeg sa til henne til slutt at jeg ikke ønsket å snakke mer om han nå. 

Så senere på kvelden sa hun noe sånn som at jeg virket bitter og at det ikke var meningen å gjøre meg utilpass ved å snakke om han. 

Og jeg har tenkt litt på det i ettertid, jeg følte jeg taklet den situasjonen bra i og med at han er et sårt emne for meg. Jeg hadde vel virket mer bitter hvis jeg sa min ærlige mening om ham, at jeg synes han er en ræv og at jeg ikke bryr meg om hverken hva han driver med eller hvordan han har det. Men hun fikk meg faktisk til å tvile litt. 

Det er vel ikke normalt å ville sitte å prate om eksen og høre om livet hans? 

Anonymkode: da0d1...920

• Liker 3
  • Hjerte 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei det er ikke normalt å ville det. Det høres mest ut som at hun ønsket å fremprovosere den "bitre" reaksjonen hos deg og så påpeke det. Men det er jo også slik du fremstiller det, så det er ikke så godt å vite. Uansett er det fint at du ikke velvillig snakker dritt om han i godt lag, det ser unektelig bedre ut enn å "gi etter".

Anonymkode: 33364...42c

• Liker 7
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Var i et lag hvor en slektning plutselig dro opp temaet min eksmann. Begynner å bli to år siden vi skilte lag, ingen barn sammen. Ingen kontakt idag og jeg har aldri følt på en så tung kjærlighetssorg noen sinne. 

Denne slektningen nevnte hvertfall at hun hadde møtt på min eksmann og at det var sååå hyggelig. Jeg smilte og sa til henne at det var jo koselig, og prøvde å gå over til et annet tema. Men hun fortsatte å snakke om min eks, om hva han hadde sagt han jobbet med nå, hvor han bodde osv. Det var flere rundt bordet som kjente til min eks og som var interessert i å snakke om han (enkelte av de visste nok ikke at jeg var hans elskone) så jeg syntes det ble overveldende. Spesielt siden hun stadig vekk henvendte seg til meg.

Så begynner hun å spørre om det er lenge siden jeg snakket med han osv. Jeg svarte kort men hyggelig. Så spurte hun om jeg var sur på han eller hva jeg tenkte om han i dag. Hva jeg egentlig tenker om ham vil jeg holde for meg selv og jeg tenker jeg bare vil fremstå som en idiot om jeg hadde spydd ut mine egentlige tanker rundt han. Så jeg telte til ti inni meg og svarte at jeg ønsker han alt godt og håper han har det bra. Men jeg sa til henne til slutt at jeg ikke ønsket å snakke mer om han nå. 

Så senere på kvelden sa hun noe sånn som at jeg virket bitter og at det ikke var meningen å gjøre meg utilpass ved å snakke om han. 

Og jeg har tenkt litt på det i ettertid, jeg følte jeg taklet den situasjonen bra i og med at han er et sårt emne for meg. Jeg hadde vel virket mer bitter hvis jeg sa min ærlige mening om ham, at jeg synes han er en ræv og at jeg ikke bryr meg om hverken hva han driver med eller hvordan han har det. Men hun fikk meg faktisk til å tvile litt. 

Det er vel ikke normalt å ville sitte å prate om eksen og høre om livet hans? 

Anonymkode: da0d1...920

For meg virker hun interessert i han og skulle sjekke om dette var ok for deg  

Anonymkode: 79b9d...fe4

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Det er vanskelig å finne riktig nivå av prat om ekser. Jeg er ofte sår på ting folk sier om min eksmann, men jeg lar det som regel bare gå. 

Anonymkode: c597b...8a1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker said:

For meg virker hun interessert i han og skulle sjekke om dette var ok for deg  

Anonymkode: 79b9d...fe4

Dette tenker jeg også, kan det være noe i dette ts? Kan det ha begynt å bli noe på gang med henne og eksen? 

Anonymkode: bc16a...d9b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det uansett årsak var ufint å tro at du skulle være interessert i snakke om eksen. Det er helt greit å si ifra slik du gjorde, jeg har gjort det selv. Ingen ekser er i mitt liv lengre, hvis andre vil ha de så kan de ha de uten å dra meg inn i det.

Anonymkode: 2b6e0...956

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Dette tenker jeg også, kan det være noe i dette ts? Kan det ha begynt å bli noe på gang med henne og eksen? 

Anonymkode: bc16a...d9b

Det kommer vel an på hvor gammel denne kvinnen var vel...? Var hun 80 eller 65, er det vel lite sannsynlig. TS skriver ikke noe om alderen hennes. Jeg tenkte hun hørtes ut som en eldre kvinne, de er jo ofte så pratesyke om venner og bekjente.

Anonymkode: 713e3...fd1

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

HAHA særlig! Hun høres ut som en invaderende drittkjerring og det var absolutt meningen å gjøre deg utilpass. Enten det eller så bryr hun seg bare ikke.

Anonymkode: ec521...ff0

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes du håndterte dette bra, og at du ikke har noen grunn til å tvile på om du gjorde det. Da var det heller denne andre damen som var overopptatt av å snakke om din eksmann, og hun som burde opptrådt annerledes. Det er god folkeskikk å ikke mase og spørre om andres ekser, lurer de så mye på noe kan de jo heller henvende seg til den det gjelder.

Anonymkode: 51a82...b9b

• Liker 3
Skrevet

Hun har iallfall dårlig sosial kompetanse, de fleste av oss vet hva som passer seg å snakke om med folk. Jeg ville aldri startet en samtale med noen om deres eksmann/ekskone. Man vet aldri hva som har foregått bak lukkede dører, og ikke minst vanlig høflighet tilsier at man lar temaet ligge. 

• Liker 3
Skrevet (endret)

Skrev du virkelig hele det innlegget bare for å spørre om det er vanlig?

Endret av Lee Jones
AnonymBruker
Skrevet

"bitter" virker som et populært ord å bruke, og hun ønsket kanskje å fremprovosere noe slikt hos deg, for å finne et ømt punkt?

Anonymkode: 9a1d5...996

• Liker 1
Gjest Hottentått
Skrevet

Jeg hadde aldri taklet det så bra som du gjorde hvertfall 😄

AnonymBruker
Skrevet

Hun er nok en type som har en veldig dysfunksjonell måte å kommunisere på.

Hun gjorde dette her med vilje fordi hun er en snål jævla kjerring 🤷‍♀️😅

Du taklet det veldig bra. 

Anonymkode: 133bc...71b

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Oj... å snakke om ekser er jo et ekstremt ømfintlig tema å begynne å gå inn på. Enhver person med antydning til empatiske og sosiale antenner forstår at man bør trå forsiktig, nesten uansett hva slags historie dere måtte ha.

Også bruke ordet "bitter"?? Det syntes jeg var frekt. Altså, hva slags svar forventet hun egentlig å få?

Jeg snakker aldri om noen sine ekser. Ikke med mindre de selv tar opp temaet. Ingen liker å bli minnet på sin eks. Det kan være sårt, ubehagelig, kleint. Man kan liksom ikke vite.

Dårlig tema å begynne å snakke om.

Anonymkode: b4168...5de

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Når hun etterpå dro frem dette med at du virket bitter, så tror jeg det kun var et påskudd til å fortsette samtalen om ham. Jeg synes også det nesten virker som at hun har interesse for ham, og ønsket å teste hvor du står i dag. Du skriver lite om hvor gammel denne slektningen er, om hun er gift osv., men hun virker påfallende interessert i eksen din.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det var vel helst hun som ble bitter fordi du satte grenser.

Anonymkode: 2b6e0...956

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Lee Jones skrev (6 timer siden):

Skrev du virkelig hele det innlegget bare for å spørre om det er vanlig?

Omg... du ligner litt på ho kjerringa som ts skriver om her😄 (les: like frekk som ho) 

Anonymkode: c350f...0aa

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...