Gå til innhold

Too good to go - hvorfor velger noen å bestille fra butikker med mindre enn 3 stjerner?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg benytter TGTG en del, og registrerer at det er en del utsalg med 3 stjerner og nedover. Noen ligger og bikker rundt  1- 2 stjerner, noe som tilsier at her er det lite å hente. Allikevel blir posene reservert. Det forstår jeg ikke. Hvorfor velge å bestille noe som man allerede vet ikke vil gi valuta for pengene? Om disse posene ikke ble kjøpt, ville butikkene enten måtte taes ut av appen, eller bli bedre. Ved å fortsette å kjøpe "dårlige" poser, reduseres kvaliteten på konseptet. For TGTG har tydeligvis ikke tenkt å fjerne slike utsalg selv.

Så spørsmål: hvorfor bestiller noen TGTG med 3 stjerner eller dårligere?

Anonymkode: 584a1...209

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tipper man fortsatt får mye for pengene, ikke noe å klage over.

Anonymkode: adc25...1ab

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Tipper man fortsatt får mye for pengene, ikke noe å klage over.

Anonymkode: adc25...1ab

Vel, jeg har prøvd. Og hvis f eks en muffins og et tebrød er ok for kr 39, når utgangssummen skal være kr 117, så er enten utsalget svindyrt, eller så er det ikke greit.

Mitt poeng er at ordningen misbrukes av butikkene. Og det er ikke greit.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Fordi folk er forskjellige i tilfelle du ikke har fått det med deg enda.

Anonymkode: 85738...43e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er mange som utnytter det ja. Edgars på Sørlandet er sleipe. Iallfall i enkelte byer. Da tar ut f.eks brødene for å selge i egne pakker. Frosne «gårsdagens brød» liksom 😅 Samt har egne tgtg poser til 149!! 😅 prøvde den store en gang, for trodde jeg kom til å få en haug! (Minst 4 ganger så mye som den «vanlige»). I praksis var det mye dyrere å kjøpe den store 😅 

Anonymkode: c5f68...872

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Mitt poeng er at ordningen misbrukes av butikkene. Og det er ikke greit.

Enig. En baker i mitt område utnytter TGTG til å kvitte seg med ting som burde vært i søpla. F.eks. påsmurt med inntørket pålegg og tørr gjærbakst. Det føles ikke som et godt kjøp når man får et brød, to tørre hveteboller og et halvt rundstykke med svett ost med tørre kanter for 49 kr. 

Anonymkode: 03d19...00b

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Fordi folk er forskjellige i tilfelle du ikke har fått det med deg enda.

Anonymkode: 85738...43e

Har du prøvd TGTG? Med et slikt svar, kan man virkelig lure på det.

Om et utsalg har 1 - 2 stjerner, er sannsynligheten stor for at du f eks får tørre bakevarer, grønnsaker/frukt som omtrent kan spasere på mugne bein til søppelet selv, eller varer som som av andre grunner rett og slett ikke er verdt 3 kroner, langt i fra 39 og aldri 117.

Ja, folk er forskjellige. Men om TGTG faktisk skal fungere som en matredder, så bør kvaliteten på tjenesten stå i forhold til målet. Og da hjelper det ikke at kundeservice svarer at de skal ta kontakt med utsalget og veilede dem, når de ser at utsalget aldri forbedrer seg.

Jeg snakker egentlig om at folk har ulik smak, men om konseptet kommer til å overleve, hvis mange nok utsalg får bli, til tross for dårlig kvalitet.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Tenkte å gi en bensinstasjon med 3 stjerner et forsøk. Fikk en baguette med reker som sikkert hadde ligget og godgjort seg hele dagen i tillegg til en knusktørr belgisk vaffel. Gikk rett i søpla gitt. De posene sto bare bak disken, å gudene vet hvor lenge den baguetten hadde ligget i romtemperatur da. Øsj. 

Anonymkode: ee6ec...319

AnonymBruker
Skrevet

Toogoodtogo er kun bra om det er fra matbutikk. 

Anonymkode: 0cb8a...e1d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Tenkte å gi en bensinstasjon med 3 stjerner et forsøk. Fikk en baguette med reker som sikkert hadde ligget og godgjort seg hele dagen i tillegg til en knusktørr belgisk vaffel. Gikk rett i søpla gitt. De posene sto bare bak disken, å gudene vet hvor lenge den baguetten hadde ligget i romtemperatur da. Øsj. 

Anonymkode: ee6ec...319

Det ville jeg klagd på. Ville faktisk ikke tatt imot posen, men krevd noe annet.

Maten skal være spiselig og trygg.

Jeg fikk muggen frukt en gang, og en pose med en muffins og et tebrød. Klagde, fikk pengene igjen.

Helt greit å få penger igjen, men så kommer de med mantraen: "vi skal ta kontakt med utsalget og høre om det er noe vi kan hjelpe med. " Og så fortsetter utsalget å legge ut poser, og få 2 - 3 stjerner.

Det du fikk er ikke verdt mer enn 1 stjerne. Og send klage til TGTG.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Her har en matbutikk 4,3 stjerner, men har periodevis elendige poser, så det er ikke alltid stjerner og popularitet henger sammen. 
(med elendige poser mener jeg poser som inneholder varer under ca 3x verdi men og poser med varer som burde være kastet, slik som kyllingkjøttdeig der daten er overskredet med en dag eller to og buler kraftig, muggen salat, mat som stammer fra gårsdagens varmedisk som er inntørket såpass at det knekker…)

Anonymkode: d1bb2...594

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Her har en matbutikk 4,3 stjerner, men har periodevis elendige poser, så det er ikke alltid stjerner og popularitet henger sammen. 
(med elendige poser mener jeg poser som inneholder varer under ca 3x verdi men og poser med varer som burde være kastet, slik som kyllingkjøttdeig der daten er overskredet med en dag eller to og buler kraftig, muggen salat, mat som stammer fra gårsdagens varmedisk som er inntørket såpass at det knekker…)

Anonymkode: d1bb2...594

Får du noe slikt, må du klage til TGTG. Gjerne med kopi til Mattilsynet.

• 11 måneder senere...
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 11.7.2022 den 5.44):

Toogoodtogo er kun bra om det er fra matbutikk. 

Anonymkode: 0cb8a...e1d

Enkelte hoteller og narvesen er gode. Skal sies at noen hoteller er pissa dårlige og.

Anonymkode: 4ef89...efd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...