Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har vært sammen lenge, og har begynt å snakke om barn. Spørsmålet mitt er om vi bør droppe det, når nettverket vårt primært er venner av oss som selv er i etableringsfasen. Jeg forventer ikke at foreldrene mine stiller opp. Det er mulig jeg blir overrasket, men de har ikke stilt opp noe særlig for meg. Foreldrene hans vil nok stille opp mer, men de har fire barn og etterhvert mange barnebarn. I verste fall blir jeg alenemor på deltid uten nettverk, og det virker overveldende.. Råd?

Anonymkode: dc30f...1ad

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Høres ikke ut som at dere har et lite nettverk? 

Lite nettverk = ingen familie, kanskje en bestemor langt unna. Ingen nære venner etc. 

Dere har et helt normalt nettverk. Skjønner ikke helt hva du snakker om egt :) kjør på

Anonymkode: 14114...428

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har én opptatt bestemor, det er alt for lite nettverk egentlig. Har ikke mange venner heller. Det er ikke å anbefale. Jeg er i tillegg alene, det er ensomt og tungt. 

Anonymkode: cf26c...875

AnonymBruker
Skrevet

Eg ville ikkje latt lite nettverk stoppe meg, men det er verdt å snakke litt sammen om det. For det byr på ekstra utfordringer, spesielt om en part jobber skift/på sjøen/er lenge borte. Da vil det bety at meir faller på den parten som er heime, ikkje bare i permisjonen men også seinare. 

Det trenger ikkje vere eit stort problem, men fint å ha tenkt gjennom. Vær flinke å avlaste kvarandre, gi kvarandre litt egen tid (enten heime eller ute) FØR det blir krise, og vert forberedt på at det blir litt tøft. Som alle aleineforeldre veit, blir enkle oppgåver irriterande kompliserte når ein er aleine, feks gå ut med søpla (må jo ha med babyen) eller stikke "en kjapp tur" på butikken. 

Tidvis følest det ensomt å vere heime i permisjon, det kan gå dager uten samtale med andre voksne. Bruk sånne ting som barselgruppa og babysang og lignande. Det gjer veldig godt for liten og stor! 

Anonymkode: 8b5bc...2ce

AnonymBruker
Skrevet

Man kan ikke belage seg på andre uansett. 

Anonymkode: 34745...f7f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er tungt med lite nettverk de periodene mannen jobber mye, eller vi har lyst til å ta bare en liten tur på kino elns. 
men det er bare en periode, så tenker at det går også over :) vil nyte tiden mens barna er små og være mest mulig med de. Snart er de store og gidder ikke å være med gamlingene mer 😅

Anonymkode: 43905...8be

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...