AnonymBruker Skrevet 10. juli 2022 #1 Skrevet 10. juli 2022 Mannen min har slitt mye psykisk de siste årene, etter en tøff periode. Selvbildet er på bunn, og han skyr sosiale sammenkomster. Nå skal søsteren hans gifte seg, og han er ønsket som toastmaster i bryllup med 100 gjester. Vi trodde at han helt enkelt kunne si nei, men nå maser både søster og svigers. De er godt informert om situasjonen, trodde jeg i alle fall, men de ser vel på bryllupet som eksponeringsterapi. Jeg prøver å tenke at vi har ulike perspektiver, og at de sikkert ikke mener noe vondt med dette, men jeg er sliten, og jeg kjenner at jeg blir sintere og sintere. Vet ikke hvordan jeg skal komme meg i bryllupet. Har noen råd? Anonymkode: 43a0b...d4b
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2022 #2 Skrevet 10. juli 2022 Dersom han ikke ønsker å utføre jobben så må han være tydelig det. Rett og slett si Nei, jeg kan ikke være toastmaster. Jeg vet ikke om han har sagt tydelig ifra allerede, eller om han har vært litt uklar. Kanskje han tror han har vært tydelig, men mottaker av beskjeden har tolket det annerledes. Eller så forstår ikke brudeparet og svigers alvoret i hvordan din mann har det. Jeg hadde sagt: nei, kan ikke ta jobben. Om dere ikke slutter å maser så kommet jeg ikke i bryllupet deres. Får jeg spørsmålet en gang til, så melder jeg avbud. For dette kan jeg ikke utsette meg for. Anonymkode: 85f21...70c 3
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2022 #3 Skrevet 10. juli 2022 Herlighet, toastmaster er da en oppgave som selv mange som ikke har sosial angst kvier seg for å ta på seg. Det blir jo ingen hyggelig opplevelse for mannen din hvis søsterens bryllup skal være eksponeringsterapi? Hyggelig at de ønsker at han skal ta på seg oppgaven, men her må han bare si klart og tydelig at han ikke kan ta på seg den oppgaven fordi det blir for mye for han. Klarer han ikke det så kan du si nei for han, og forklare situasjonen. Anonymkode: 48911...e36 3
Maleficenta Skrevet 10. juli 2022 #4 Skrevet 10. juli 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Herlighet, toastmaster er da en oppgave som selv mange som ikke har sosial angst kvier seg for å ta på seg. Det blir jo ingen hyggelig opplevelse for mannen din hvis søsterens bryllup skal være eksponeringsterapi? Hyggelig at de ønsker at han skal ta på seg oppgaven, men her må han bare si klart og tydelig at han ikke kan ta på seg den oppgaven fordi det blir for mye for han. Klarer han ikke det så kan du si nei for han, og forklare situasjonen. Anonymkode: 48911...e36 enig. Ts ta en telefon til søsteren hans og fortell hvor vondt han har det
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2022 #5 Skrevet 10. juli 2022 Hvis det ikke går inn når dere snakker sammen, så hadde jeg rett og slett sendt en melding. "Peder har vært syk i mange år, og toastmaster er en oppgave han ikke vil eller klarer å ta på seg. Klarer dere ikke respektere dette må vi melde av bud til bryllupet." Anonymkode: 5df57...d4b 1
Maleficenta Skrevet 10. juli 2022 #6 Skrevet 10. juli 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvis det ikke går inn når dere snakker sammen, så hadde jeg rett og slett sendt en melding. "Peder har vært syk i mange år, og toastmaster er en oppgave han ikke vil eller klarer å ta på seg. Klarer dere ikke respektere dette må vi melde av bud til bryllupet." Anonymkode: 5df57...d4b jeg hadde smurt på med dette er broren din. Om du virkelig er glad i han og vil han vel så utsett han ikke for dette. Det er for galt at han skal gå å grue seg til noe som skal vøre en gledens dag for alle 1
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2022 #7 Skrevet 10. juli 2022 «Nei, jeg kan ikke være toastmaster. Å nå ser jeg helst at dere slutter å mase, for dette endrer jeg ikke mening om. Jeg kommer ikke til å svare mer på dette» å så ignorere når de maser senere. Begynne å snakke om noe annet feks. Anonymkode: 3d6d8...98a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå