Gå til innhold

Pizzasaus utgått på dato

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Fant en Santa Maria pizzasaus i kjøleskapet, som hadde blitt avglemt... Den er merket med "best før" og "minst holdbar til" 29.10.2021. Den er uåpnet (intakt forsegling) og har vært oppbevart i kjøleskapet. 

Hva tror dere, kan den fortsatt spises? Er det "lukt og smak på den" som gjelder, eller bør den gå i søpla? Kan det være farlig? 

Det er bare jeg som eventuelt skal spise den, ingen barn, kjæreste eller gjester 😅

image.thumb.png.090cc3efa2685305b50028a3ed0d9ee6.png

Anonymkode: fe07f...dab

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

NEI!! Du skal være veldig forsiktig med sånne ting, jeg spiste utgått dolmio en gang og ble så jævlig matforgiftet

Anonymkode: 5d70e...180

AnonymBruker
Skrevet

Ja, bare lukt og smak. Den er helt sikkert fin. 

Anonymkode: b243d...9fc

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde ikke spist den. Tørrvarer, derimot er ikke noe problem. Ikke krydder heller. 

Anonymkode: eee8c...e85

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

NEI!! Du skal være veldig forsiktig med sånne ting, jeg spiste utgått dolmio en gang og ble så jævlig matforgiftet

Anonymkode: 5d70e...180

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg hadde ikke spist den. Tørrvarer, derimot er ikke noe problem. Ikke krydder heller. 

Hjelpes! 

Til ts. Lukt og evt smak :) Best før betyr ikke dårlig etter.

Anonymkode: 08b5d...d0e

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Hjelpes! 

Til ts. Lukt og evt smak :) Best før betyr ikke dårlig etter.

Anonymkode: 08b5d...d0e

Hjelpes selv. Ikke alle har maga av stål, vettu ;) 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde kjørt på. Den er uåpnet og sikkert proppfull av konservingsstoffer som gjør den holdbar til nest apokalypse.

Anonymkode: 711f0...43c

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg hadde kjørt på. Den er uåpnet og sikkert proppfull av konservingsstoffer som gjør den holdbar til nest apokalypse.

*konserveringsstoffer

AnonymBruker
Skrevet

Sikkert helt god . Slike ting har laaang holdbarhet og den sausen står vel i tørrvarer hyllen egentlig ? 

Anonymkode: cdf94...859

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Sikkert helt god . Slike ting har laaang holdbarhet og den sausen står vel i tørrvarer hyllen egentlig ? 

Anonymkode: cdf94...859

Ja, det gjør den. Tror ikke det er eviglang holdbarhet på dem (det kan ikke være et år eller mer siden jeg kjøpte den?!), men det står at den er holdbar i 2-4 uker i kjøleskap etter åpning, så det sier jo litt 😅 De fleste sånne greier har jo oppgitt bare noen få dager som holdbarhet etter åpning. Her er det riktignok spruteflaske, men likevel.

Jeg tok sjansen, og merket ikke noe galt, hverken underveis eller etterpå! Det skal sies at hverken luktesansen eller smakssansen er helt på plass (takk covid) men pizzaen smakte akkurat som forventet, og magen har det fint!

ts

Anonymkode: fe07f...dab

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...