Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Har en fire uker gammel baby som sover omtrent hele tiden. Det er for så vidt greit, hun våkner for å spise og går fint opp i vekt. Men synes hun er sjeldent våken og fornøyd, dvs finner få luker hvor hun feks kan ligge på gulvet - både fordi hun sover enormt mye men også nettopp fordi hun virker så misfornøyd når hun er våken. Er det vanlig? 

Anonymkode: 1a055...878

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hei! Har en fire uker gammel baby som sover omtrent hele tiden. Det er for så vidt greit, hun våkner for å spise og går fint opp i vekt. Men synes hun er sjeldent våken og fornøyd, dvs finner få luker hvor hun feks kan ligge på gulvet - både fordi hun sover enormt mye men også nettopp fordi hun virker så misfornøyd når hun er våken. Er det vanlig? 

Kan nevne at det ikke er så veldig mye gråt nødvendigvis, bare generell misnøye.

AnonymBruker
Skrevet

Vet ikke om det er vanlig, men min baby var/er i alle fall også sånn. Hun er sju uker nå, og fremdeles er det bare helt korte stunder med våken og fornøyd baby, og helt uaktuelt å bare legge henne ned og tenke at hun skal ligge og pludre fornøyd for seg selv. For tre uker siden var det stort sett bare soving, spising og grining – det er først de siste par ukene at hun har begynt å være litt mer våken og nysgjerrig.

Anonymkode: 88ab0...c34

AnonymBruker
Skrevet

Det er heeelt vanlig! Begge mine har økt våkentiden sin med ca 20 min per mnd. Så første tiden går all energien deres og vel så det med på spise og skifte bleie. De trenger egentlig ingenting annet enn søvn og mat og nærhet i starten :)  Det er nok stimuli å se seg rundt, høre stemmer og generelt oppleve verden.

Anonymkode: 28db1...da8

AnonymBruker
Skrevet

Det er veldig vanlig. Begge mine var slik. Ble litt bedre ved 3 mnd og veldig bra ved 8 mnd. Nå gliser og ler minstemann hele dagen (8 mnd). 

Anonymkode: c41ef...8db

AnonymBruker
Skrevet

Samme problem her. Fikk høre at hun skal ha 10 min magetid om dagen, hvordan skal vi rekke det? Hun sover, våkner av at hun bæsjer, hyler etter mat mens vi skifter, ammer og hun sovner på puppen. Så repeat. 

Anonymkode: 29a12...361

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 10.7.2022 den 16.23):

Babyen til venninnen min var født et par uker for tidlig. Og de første ukene hennes, sov hun som en stein hele tiden - gråt aldri. Hun våknet for å spise, var noen perioder hun sov så tungt at hun måtte vekkes for å spise. 

Husk at din baby er nyfødt, og de sover - bæsjer - og spiser. Det er livet deres akkurat nå. 

Anonymkode: d7e1e...94d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Det er veldig vanlig. Begge mine var slik. Ble litt bedre ved 3 mnd og veldig bra ved 8 mnd. Nå gliser og ler minstemann hele dagen (8 mnd). 

Når man er 8 mnd så er det jo normalt at man har vært våken og har gode rutiner, og hatt det en god stund allerede. Ved 8 mnd skal dem jo kunne rulle fra magen/rygg, sette seg opp selv og mye, mye mer. 🧐

Skrevet

Min er nå 9 uker gammel og først nå Har hun begynt med mer våkentid. Broren var mye kvikkere, smilte tidligere osv. Hun her har bare sovet eller skreket frem til nå hun

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Når man er 8 mnd så er det jo normalt at man har vært våken og har gode rutiner, og hatt det en god stund allerede. Ved 8 mnd skal dem jo kunne rulle fra magen/rygg, sette seg opp selv og mye, mye mer. 🧐

Ja såklart? Jeg mente jo ikke det skjedde akkurat ved 8 mnd, men at å være fornøyd i våkentiden har blitt mye bedre frem til 8 mnd. Mine babyer har ofte vært grinete når de var veldig små. Ikke likt å være på gulvet og vil bli holdt hele tiden. Babygym har vært bortkastet kjøp siden de bare sutret av å ligge der. Ved 8 mnd så kryper baby i full fart og reiser seg langs møbler, så nå er hen mest blid og glad. Mye mindre sutring. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...