AnonymBruker Skrevet 10. juli 2022 #1 Del Skrevet 10. juli 2022 Jeg er i slutten av 30-åra, har brukt mitt liv på å gjøre alt for andre, vært gjennom en depresjon, øver på å sette grenser, og sitter nå med et enormt tomrom når jeg er alene. Jeg klarer liksom ikke å igangsette meg selv, har ingen hobbyer, ingen interessert. Så må begynne helt fra start, for å skape mitt liv. Dere som kjenner dere igjen i dette, hvordan kom dere dit dere er i dag? Anonymkode: 863c5...b4e 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2022 #2 Del Skrevet 10. juli 2022 Jeg kjenner meg ikke igjen i historien din, men vil bare si at ikke alle har så enormt innholdsrike liv som det kan se ut som. Koronaen lærte meg å sette pris på et roligere liv uten altfor mye jeg må være med på hele tiden. Liker å ha tid for meg selv til å pusle med litt håndarbeid og trene. Så vil bare si at det er lurt å ikke starte med for mange ting på en gang. Og at det også går an å ha hobbyer som ikke krever så mye eller er avhengig av andre. Men samvær med andre mennesker er også viktig selvfølgelig. Noen trenger det mer enn andre. Ellers lykke til med å finne hobbyer og aktiviteter du kan trives med. 😊 Anonymkode: 439dd...cd0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blue Balloon Skrevet 10. juli 2022 #3 Del Skrevet 10. juli 2022 Jeg vet ikke helt om jeg var i akurat samme situasjon som deg, men følte jeg kunne relatere litt til det her. En periode da jeg følte livet var tomt og kjedelig (i slutten på 20-åra), så begynte jeg å tenke tilbake til før i tida og barndommen og slikt. På hva jeg brukte å gjøre da, og hva jeg alltid hadde lyst til som jeg ikke kunne gjøre da, fordi jeg fortsat var liten kid og ikke hadde penger. Endte med at jeg kjøpte meg fallskjerm og meldte meg på kurs. Angrer ikke ett sekund, beste avgjørelsen i mitt liv. Kjørte og en del snowboard når jeg var liten, har tatt opp igjen den interessa i voksen alder. Og drar ut når og hvor jeg vil, trenger ikke foreldre til å kjøre. Så mitt tips er å tenke tilbake på hva du alltid har hatt lyst til, men som ikke lot seg gjøre den gang. Og se om det er muligheter for å realisere det. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2022 #4 Del Skrevet 10. juli 2022 Jeg kan relatere meg til noe av Ddt. Jegvhar hatt perioder i livet der jeg har måttet finne ny jobb, venner og hobby. Hobby var det som «reddet meg». Jeg begynte å spille spill og ble etterhvert ganske god. Gjennom årene harjeg fått noen veldig gode venner og mange, mange gode bekjente i tillegg. Man må ut av døra, rett og slett. «Lyst» må taes ut av likningen. Du må bare. Start dagen med en dusj, kle deg ordentlig, få dagslys og frisk luft og ikke la disse tingene bære valgfritt. Hva du gjør ut av resten av dagen vil variere med energi og behov, men da har du riktig start!! Du vil bli overrasket over hvor mange hobbygruoper det er å velg i med en gang du leter. Anonymkode: 98663...a86 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2022 #5 Del Skrevet 10. juli 2022 Ps: Beklager alle skrivefeil! Anonymkode: 98663...a86 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2022 #6 Del Skrevet 10. juli 2022 2 hours ago, AnonymBruker said: Dere som kjenner dere igjen i dette, hvordan kom dere dit dere er i dag? Anonymkode: 863c5...b4e Jeg kjenner meg igjen og er der du er i dag. Anonymkode: 80cd9...666 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2022 #7 Del Skrevet 10. juli 2022 Kan kjenne meg igjen i situasjonen selv om den ikke er helt lik. Jeg har alltid hatt interesser og ting jeg vet jeg liker å drive med. Men jeg har vært mye deprimert, store deler av livet. Da er det ikke gøy å gjøre de tingene som egentlig interesserer meg. Men jeg må. Jeg går turer hver dag i naturen. Jeg leser når jeg har konsentrasjon til det. Gjør litt hobby selv om det føles som tvang. Prøver å trene litt men er dårlig på det. Hva har du gjort tidligere i livet som du likte? Prøv å gjøre litt av det. Er du sikker på at du ikke fortsatt er deprimert? Er typisk vanskelig å igangsette da. Anonymkode: 7d75a...a50 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2022 #8 Del Skrevet 10. juli 2022 Jeg prøvde ei uke å stå opp til fast tid hver morgen og gjøre lystbetonte ting jeg har drevet med tidligere. Lære meg å spille keyboard, begynne å male, meldte meg på en treningsgruppe. Alt ble bare et ork, ble ikke kjent med noen og jeg gadd ikke følge opp selv om jeg bet tenna sammen de siste dagene. Nå er jeg tilbake igjen i senga. Har ingen tips dessverre Anonymkode: d1a90...31f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå