Gå til innhold

Hvilket inkassoselskap bruker Santander?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har gammel utbetalt gjeld hos dem, men ved innlogg står det at jeg ikke har noen saker der. Regner med det er til inkasso. Noen som vet hvilket inkassoselskap det går til da? 

Anonymkode: acfc2...d77

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Har du ikke fått brev fra innkassoselskapet?

Anonymkode: 8509d...04b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jo helt sikkert, men jeg har hatt null kontroll over økonomien i årevis, og jobber med å få orden nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Inkassoselskap bytes ut hele tiden, samt krav kjøpes videre av nye 3.parter, så det beste er bare å sende avgårde en gjeldsforspørsel til de ulike inkassoselskapene å få de til å gjøre et søk på deg. Det er mulig gjeldsregisteret også har en god oversikt over hvem det er som krever inn gjelden din?

Anonymkode: 96116...d0b

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Inkassoselskap bytes ut hele tiden, samt krav kjøpes videre av nye 3.parter, så det beste er bare å sende avgårde en gjeldsforspørsel til de ulike inkassoselskapene å få de til å gjøre et søk på deg. Det er mulig gjeldsregisteret også har en god oversikt over hvem det er som krever inn gjelden din?

Anonymkode: 96116...d0b

Jeg har sjekket defero og ser at det ligger 2 eldgamlesaker fra Santander der. Men ved innlogg får jeg ikke opp noen krav hos dem. Skal såklart ringe dem i morgen, men ble utålmodig og ville sjekke nå :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Prøv Intrum.

Anonymkode: 03e18...838

Ingenting der heller 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Har du sjekket kredinor?

Ikke der heller! Kan det være at de er foreldet?? De er fra 2014 og 2016! Og jeg har ikke betalt 😔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Ikke der heller! Kan det være at de er foreldet?? De er fra 2014 og 2016! Og jeg har ikke betalt 😔

Sergel, Gothia, Collectio? Hvis ikke får du bare ta kontakt med Santander å høre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ring til Santander og spør. Vi har ganske mange inkassoselskaper i Norge, og det er jo håpløst å skulle sitte og bruke masse tid på å kontakte hver og ett av dem.

Jeg tror ikke inkassogjeld fremkommer på Gjeldsregisteret.com. Som inkassogjeld fremkommer det ikke lenger hva gjelden er, og det er bare forbruksgjeld og usikret gjeld som kredittkort osv som ligger synlig hos Gjeldsregisteret. Hvis jeg har forstått det riktig. Inkassogjeld kan jo være mye annet rart.

Anonymkode: b5b49...931

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er det ikke slik at gjeld foreldes etter 5 år? 

Anonymkode: c7997...eb5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Burde det ikke vært slettet i defero dersom sakene er forledet tro? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Nei, 3 år ved fakturakrav, 10 år ved gjeldsbrev eller dom fra forliksråd. Sendes saken til namsfogden for tvangsinnkrevning, forlenges foreldelsen med 10 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Å nei, da hadde det jo vært lett å komme seg unna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Nei, 3 år ved fakturakrav, 10 år ved gjeldsbrev eller dom fra forliksråd. Sendes saken til namsfogden for tvangsinnkrevning, forlenges foreldelsen med 10 år.

Så siden det ligger på defero så er det neppe foreldet da? Har sjekket alle de større inkassoselskapene nå, men finner ingenting 😟 Ringer Santander i morgen, men skulle helst visst ståa nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Gå inn på mine sider hos politiet/namsmann. Der ligger alle krav om lønnstrekk . Noe som er vanlig når inkasso ikke blir betalt. 
der fant jeg mine 

Anonymkode: f5ba6...188

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Så siden det ligger på defero så er det neppe foreldet da? Har sjekket alle de større inkassoselskapene nå, men finner ingenting 😟 Ringer Santander i morgen, men skulle helst visst ståa nå. 

Neppe foreldet dersom du har betalingsanmerkninger fra 2014 og 2016. Har du sjekket gjeldsregisteret? All usikret gjeld skal stå der, så med mindre du eier eiendom som Santander har fått pant i, så skal inkassogjeld som gjelder finanskrav ligge der. Det skal også stå på selvangivelsen din, så du kan også sjekke der.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Neppe foreldet dersom du har betalingsanmerkninger fra 2014 og 2016. Har du sjekket gjeldsregisteret? All usikret gjeld skal stå der, så med mindre du eier eiendom som Santander har fått pant i, så skal inkassogjeld som gjelder finanskrav ligge der. Det skal også stå på selvangivelsen din, så du kan også sjekke der.

Hvor skal det stå dersom det er tatt pant i eiendom da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...