AnonymBruker Skrevet 10. juli 2022 #1 Skrevet 10. juli 2022 Saken er sånn, jeg måtte et viktig ærrend til en by 4 timer unna, jeg har ikke bil, fly går knapt, og buss passet ikke. Jeg snakket med ene venninnen min og foreslo at vi kan ta en venninnetur dit, etter ærrendet mitt (som tok 15min) kunne ta spa eller noe sånt. Jeg fortalte henne hva jeg skulle, og sa at det var en fin mulighet til å ta en venninnetur. Hun synes det var en god ide og sa hun visste om flere butikker hun ville se. Vi dro, jeg gjorde det jeg skulle, vi gikk ut og spiste finere lunsj, jeg spanderte, vi gikk i butikker og kjøpte oss parmassasje på spaet sånn at vi kunne få massasje samtidig og prate, det var veldig deilig. Jeg sa til henne at hun måtte regne over utgiftene til drivstoff parkering osv, og si hva jeg skulle betale så skulle jeg vippse. Et par dager senere får jeg et veldig høyt vippskrav, jeg ringte og spurte lett om hun hadde skrevet feil beløp, hun sa at det stemmer nok det. Hun mener jeg skal betale alle utgiftene med kjøringen, fordi det var på grunn at mitt ærrend at vi dro, og at hun bare benyttet muligheten til å dra fordi jeg skulle, og at derfor bør jeg dekke alt. Jeg ble veldig pass, usikker, og som den konfliktsky feigingen jeg er, sa jeg ikke så mye mer. Hva skal jeg gjøre? Anonymkode: a0b8e...800 3
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 10. juli 2022 Populært innlegg #2 Skrevet 10. juli 2022 Selvsagt skal du betale kostnaden for kjøringa. Hun brukte en hel dag på å gjøre deg en tjeneste, og hun ville aldri reist på egen hånd. Anonymkode: 405a0...b12 57 12
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2022 #3 Skrevet 10. juli 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Selvsagt skal du betale kostnaden for kjøringa. Hun brukte en hel dag på å gjøre deg en tjeneste, og hun ville aldri reist på egen hånd. Anonymkode: 405a0...b12 Helt enig! I tillegg fikk hun utgifter til Spa og alt annet dere gjorde mens dere var der. Det minste du skal gjøre er å dekke alle utgifter til bensin, bom og parkering hi! Anonymkode: ad902...485 26
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2022 #4 Skrevet 10. juli 2022 Ja du bør betale - og kunne også ha avklart det hele på forhånd, så hadde det ikke blitt så vanskelig.. Anonymkode: 32ab0...c9a 28
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2022 #5 Skrevet 10. juli 2022 Selvfølgelig er det din kostnad. Hun kjørte jo på grunn av deg. Anonymkode: 6acde...a0d 19 1
Daria Skrevet 10. juli 2022 #7 Skrevet 10. juli 2022 (endret) Du har jo i praksis bedt henne kjøre deg (langt!) på grunn av ditt ærend og brukt venninnetur som en unnskyldning for å skaffe deg skyss, så jeg synes egentlig ikke det er så urimelig (selv om jeg neppe ville gjort det samme selv). Neste gang snakker dere om detaljene på forhånd... Endret 10. juli 2022 av Daria 25 2
Veggdyret Skrevet 10. juli 2022 #8 Skrevet 10. juli 2022 Du burde avklart på forhånd om du ville ha henne med for å dele på utgiftene eller fordi du ønsket selskap. Hun tror tydeligvis at du ville ha henne med for selskapets skyld. 7
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2022 #9 Skrevet 10. juli 2022 Du må nok bare betale. Og nå har du lært at du må gjøre en tydeligere avtale neste gang. Men når det er sagt, så ville jeg ikke ha latt deg betale alt om du var min venninne. Anonymkode: 9035d...a16 7
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2022 #10 Skrevet 10. juli 2022 Glemte å ta med i hovedinnlegget at vi har reist på bilturer før og delt kostnadene da, jeg tenkte derfor kanskje vår tur nå kunne gått til den byen, men dere har nok rett. Dette ble dyrt, hun har en bil som drar nesten 0,8 på mila, men min feil som ikke spurte på forhånd om å dele. Hun følte det ikke som ekstrautgifter til spa og måtte heller ikke shoppe mens vi var ser altså. Anonymkode: a0b8e...800
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2022 #11 Skrevet 10. juli 2022 forfatterina skrev (1 minutt siden): Hvor mye må du betale? Jeg hadde bedt henne om å få se kvitteringene for parkeringen, bensinbruken, osv. Vil hun at du skal betale for alt sammen? Rundt 2000 drivstoff parkering bom og hun måtte kjøpe ekstra vinduspylervann Anonymkode: a0b8e...800
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2022 #12 Skrevet 10. juli 2022 Herregud, hvor langt kjørte dere?! Og har hun seriøst tatt betalt for spylervæske? Går mot strømmen her og sier at venninnen din er kjip!! Hvor mye ble lunsjen på? Anonymkode: 26fb1...74f 19 6
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2022 #13 Skrevet 10. juli 2022 Nja... hun dro jo for din skyld. Men jeg hadde ikke spandert lunsj på henne om jeg visst at jeg skulle betale for alt. Anonymkode: 42668...a7a 3
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2022 #14 Skrevet 10. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nja... hun dro jo for din skyld. Men jeg hadde ikke spandert lunsj på henne om jeg visst at jeg skulle betale for alt. Anonymkode: 42668...a7a Så tiden til venninna er ikke noe som helst verdt? Anonymkode: 6acde...a0d 14
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2022 #15 Skrevet 10. juli 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Herregud, hvor langt kjørte dere?! Og har hun seriøst tatt betalt for spylervæske? Går mot strømmen her og sier at venninnen din er kjip!! Hvor mye ble lunsjen på? Anonymkode: 26fb1...74f Det er litt kronglete veier opp og ned fjell, så drar mer drivstoff. Jeg er kanskje uvitende og selvopptatt, men jeg ba henne med fordi jeg ville dele den turen med henne, også økonomisk, jeg så på det og presenterte det som en tur for oss fordi ærrendet mitt tok veldig kort tid. Vi hadde ikke vært der hele dagen om ikke hun hadde ville se på butikker og oppleve ting hun også, men ja det er min feil fordi jeg ikke spurte rett ut om vi kunne dele på det. Lunsjen kom på 400pr pers og hvis jeg hadde visst at jeg måtte betale alt, inkl parkering for hennes ærrender, så hadde jeg valgt et rimeligere alternativ. Anonymkode: a0b8e...800
altflyter Skrevet 10. juli 2022 #16 Skrevet 10. juli 2022 Hvis hun skal være så kjip så ville jeg faktisk bare betalt. Siden det ikke var avklart. Men jeg ville trukket fra spylervæske og lunsj 😂 så 1500. Men syntes likevel summen var voldsomt høy. 6
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2022 #17 Skrevet 10. juli 2022 Kjøringa er det vel en selvfølge at du betaler for, hun dro jo dit fordi du hadde et ærend. Drivstoff er jo vilt dyrt for tiden, så 2000kr for en 8 timers biltur er nok ikke mer enn det kostet. Snilt av venninnen din å kjøre deg så langt, jeg ville betalt for kjøring som en selvfølge og spandert lunsj. Anonymkode: 1899c...149 25 6
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2022 #18 Skrevet 10. juli 2022 Du har sett drivstoffprisene nå eller? Det er drøyt dyrt om dagen og hvis dere har kjørt i flere timer så tviler jeg ikke på at det koster såpass. Anonymkode: 69627...e55 6
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2022 #19 Skrevet 10. juli 2022 Dere kjører i fire timer tur/retur. Antar lengden på turen da er ca 320 km hver vei,. Da kan du selv gange med dagens drivstoffpris som er 26 kroner pr liter. Og i og med at bilen bruker 0.8 pr mil, så er drivstoffkostnaden omslag 1350,- Og selvfølgelig skal du betale alt. Dere planla ikke en felles venninnetur, du ba henne kjøre deg til en by som DU hadde et ærend i. Ikke som hun hadde lyst til å dra til. At du spanderte lunsj, er null å si. Skulle bare mangle. Du betalte kanskje ikke spaet, for det sa du ikke noe om. Men uansett har hun brukt en hel dag på å hjelpe deg, da må du selvsagt dekke alle hennes kostnader uten å bli snurt og furten. AT hun hadde lyst til å se i butikker har heller ikke noe å si. Man kjører ikke åtte timer, for et opphold på 15 min pluss en billig lunsj, og en ansiktsmassasje (Eller hva dere nå tok.) Dere som ikke har førerkort, aner ikke hvor kostbart det er med bil. Tror det bare et svippe noen mil, og null problem. Stoppa dere ikke og fyllet bensin? Så du ikke da hvor dyrt det var? Så vipps hun penger, og vær sjeleglad for at hun brukte hele dagen sin på deg. Anonymkode: f883a...593 19 13
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2022 #20 Skrevet 10. juli 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du har sett drivstoffprisene nå eller? Det er drøyt dyrt om dagen og hvis dere har kjørt i flere timer så tviler jeg ikke på at det koster såpass. Anonymkode: 69627...e55 Jeg bare trodde vi kunne dele på det, min feil som ikke spurte. Anonymkode: a0b8e...800
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå