AnonymBruker Skrevet 10. juli 2022 #1 Skrevet 10. juli 2022 Det skrives her. Hva synes dere om dette? Anonymkode: c84e5...0e6 3
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2022 #2 Skrevet 10. juli 2022 Synes det er bra jeg! Fryktelig å høre om minstepensjonister som ikke har råd til å bo i leiligheten sin når felleskostnadene øker. Har bodd der hele/halve livet sitt også.... det er ikke bra! Uføre er ikke akkurat lønnsvinner de heller, så hver en krone økning er veldig bra! Anonymkode: 7d4f1...a15 1 3 1
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2022 #3 Skrevet 10. juli 2022 Første regel er hull i hodet. Nå skal ikke de med tunge jobber kunne pensjonere seg mens når de er 67 men må vente lengre, fordi vi kontorsittere lever lengre..ikke alle oss har super helse etter 67 heller. Reglene var allerede sånn, vedtatt under Høyreregjeringen tror jeg, eller i det minste er det høyrepolitikk. Nå skal det "normeres" og befolkningen skal lures til å glemme at 67 år har vært pensjonsalder. "Ved å fjerne omtalen av 67 år som ordinær pensjonsalder håper utvalget å endre oppfatningen av når en planlegger å pensjonere seg. " Pensjonsendringen er marginell og blir sterkere knyttet til lønnsøkning. Det er jo fint om det fortsetter å være sånn at lønnsøkningen øker mer enn prisene, men det er langt fra sikkert. Kunne vel ikke forventet noe bedre enn dette av et utvalg ledet av tidligere NHO-sjef. Ikke akkurat gjengen som er kjent for å ha beina på jorda eller kjenner hvordan sliterne har det. Anonymkode: 26d0a...50e 1
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2022 #5 Skrevet 10. juli 2022 Hvorfor må minstepensjonister betale 8.-12.000 i husleie??? 3roms leil. har husleie 4.000. Anonymkode: e3dee...d9a
Million Skrevet 10. juli 2022 #6 Skrevet 10. juli 2022 (endret) AnonymBruker skrev (15 timer siden): Hvorfor må minstepensjonister betale 8.-12.000 i husleie??? 3roms leil. har husleie 4.000. Anonymkode: e3dee...d9a Eh.... hvor da? 4000 i husleie må være i en bygd et eller annet sted ute i distriktene. Det er i hvert fall ikke i noen av de byene der folk VIL bo. Du hadde ikke fått noe som helst, ikke en gang et leid rom i kollektiv, for 4000 her i Oslo. Og man tvinger ikke gamle folk og pensjonister til å flytte, når de har bodd samme sted og samme bolig i 30-40 år! Min leilighet (som jeg eier) har fellesutgifter på langt over 4000, pga renovering av badene og økte energikostnader for hele borettslaget. Det gir økte fellesutgifter for alle. Endret 11. juli 2022 av Million feil ord et sted 4
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2022 #7 Skrevet 10. juli 2022 Jeg skjønner ikke en dritt, kan noen gi det til meg med tsje?? Er ufør, 30 år Anonymkode: c8655...80c
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2022 #8 Skrevet 10. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Første regel er hull i hodet. Nå skal ikke de med tunge jobber kunne pensjonere seg mens når de er 67 men må vente lengre, fordi vi kontorsittere lever lengre..ikke alle oss har super helse etter 67 heller. Reglene var allerede sånn, vedtatt under Høyreregjeringen tror jeg, eller i det minste er det høyrepolitikk. Nå skal det "normeres" og befolkningen skal lures til å glemme at 67 år har vært pensjonsalder. "Ved å fjerne omtalen av 67 år som ordinær pensjonsalder håper utvalget å endre oppfatningen av når en planlegger å pensjonere seg. " Pensjonsendringen er marginell og blir sterkere knyttet til lønnsøkning. Det er jo fint om det fortsetter å være sånn at lønnsøkningen øker mer enn prisene, men det er langt fra sikkert. Kunne vel ikke forventet noe bedre enn dette av et utvalg ledet av tidligere NHO-sjef. Ikke akkurat gjengen som er kjent for å ha beina på jorda eller kjenner hvordan sliterne har det. Anonymkode: 26d0a...50e Hvor har du det i fra? Nå har prisene steget langt mer enn lønnsøkningen Anonymkode: 87440...0f8
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2022 #9 Skrevet 10. juli 2022 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Jeg skjønner ikke en dritt, kan noen gi det til meg med tsje?? Er ufør, 30 år Anonymkode: c8655...80c Du får bittelitt høyere pensjon når du blir 67. Kanskje. AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Hvor har du det i fra? Nå har prisene steget langt mer enn lønnsøkningen Anonymkode: 87440...0f8 Det er riktig, i år er det et spesielt tilfelle...håper man. Utvalget har tatt utgangspunkt i at dette året er veldig unormalt og at nordmenns reallønn (og kjøpekraft) skal fortsette å vokse som i tidligere år. Vi ser i år at dette ikke er tilfellet, og forslaget ville ført til lavere pensjon i år. I et år for ikke så lenge siden (2019/18?) var det også reallønnsedgang, som ville gitt lavere pensjon slik jeg forstår det. Det gjelder bare for de som får pensjon for første gang. De som allerede får pensjon vil ikke få sin justert. De to første punktene fra dette business-utvalget virker dårlig. - De vil fortsette å øke pensjonsalderen, og vil nå endre på språket for å manipulere folk. Arbeiderfiendtlig endring. Klassistisk og heller ikke direkte godt for de av oss med fysisk lette jobber. Aller verst er det for de med fysisk tunge jobber, som vil bli tvunget til å jobbe til de er steingamle..dvs lengre enn de reellt vil klare. - Pensjonsøkningen vil ikke nødvendigvis gi høyere pensjon, kanskje blir den lavere. Lite gjennomtenkt å kun koble det til inntektsøkning, da pensjonen vil senkes om vi får flere år som i år. - Uføre skal få rett til å opparbeide seg alderspensjon fram til de faktisk går over i pensjon ved 67. I dag opparbeider uføre seg bare alderspensjon fram til de er 62. Dette er en god endring. Anonymkode: 26d0a...50e 2
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2022 #10 Skrevet 10. juli 2022 Synes dette er bra, minstepensjonen er alt for lav. Og eier de ikke bolig, og er alene, så har de det ekstremt trangt. Og hvor pokker i landet får man leid en 3 roms leilighet til 4000 kr, så lenge man ikke får det billigere av familie eller venner. Anonymkode: 0cc1f...765
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå