Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Lurer på om jeg nettopp datet en. 

Bygger de deg opp for så å bryte deg ned?

Går de inn for å trigge deg og gjøre deg usikker med vilje?

De skryter hemningsløst om seg selv og sine og aldri deler noe negativt som om de er en saint? 

Lyver de mye for så å nekte på alt, til og med når du avslører de? Og er det slik at når de er avslørt,da er de ferdig med deg for da kan de ikke ta noe fra deg lengre ?

Anonymkode: a74d8...8de

• Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er noe mange, men ikke nødvendigvis alle - narsissister kan gjøre, ja.

Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

De skryter hemningsløst om seg selv og sine og aldri deler noe negativt som om de er en saint? 

Lyver de mye for så å nekte på alt, til og med når du avslører de? Og er det slik at når de er avslørt,da er de ferdig med deg for da kan de ikke ta noe fra deg lengre ?

Narsisister er først og fremst ute etter å berike seg selv . Emosjonelt , økonomisk , status , alt som tenkes kan , for å få de til å fremstå bedre og mer vellykket enn de er. De er som en drink , som ser fin ut , men smaker stygt . De bruker et sugerør motsatt vei, suger til seg alt de kan . Å når du ikke har noe mer å tilføre dem , forkaster de deg . De blir ALDRI tilfredsstilt , så det beste er å holde seg LANGT unna. Et lite stalltips : folk som skryter uhemmet av seg selv , er som et vandrende rødt flagg . 

• Liker 4
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
NiceOrNothing skrev (5 minutter siden):

Narsisister er først og fremst ute etter å berike seg selv . Emosjonelt , økonomisk , status , alt som tenkes kan , for å få de til å fremstå bedre og mer vellykket enn de er. De er som en drink , som ser fin ut , men smaker stygt . De bruker et sugerør motsatt vei, suger til seg alt de kan . Å når du ikke har noe mer å tilføre dem , forkaster de deg . De blir ALDRI tilfredsstilt , så det beste er å holde seg LANGT unna. Et lite stalltips : folk som skryter uhemmet av seg selv , er som et vandrende rødt flagg . 

Suger til seg hva da? At du tilber dem?

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Suger til seg hva da? At du tilber dem?

Suger til seg beundring , penger , status , ALT som kan fylle opp dem. Din usikkerhet , din beundring , dine penger , venner , alt som de ønsker seg fra deg . 

• Liker 6
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Bygge opp sin egen selvtillit så mye som mulig er målet.

Anonymkode: 5bb59...81b

• Liker 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

De tar det de kan få - «love me, if you dont love me - admire me, if you don’t admire me, fear me»

de tar mer enn de gir - du føler det alltid er på deres premisser, de tester og dytter grensene dine og får deg til å tro at det er deg som er urimelig

Anonymkode: 25715...7de

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

dytter grensene dine og får deg til å tro at det er deg som er urimelig

Dette. Jeg avslørte løgn men det var jeg som måtte beklage. Helt urimelig.

Innrømmet aldri feil. Hadde aldri gjort noe galt.

• Liker 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
NiceOrNothing skrev (17 minutter siden):

Suger til seg beundring , penger , status , ALT som kan fylle opp dem. Din usikkerhet , din beundring , dine penger , venner , alt som de ønsker seg fra deg . 

Beundring,ja. Bygger deg opp slik du skal tilbe dem. Og syntes de er så fantastisk men så kommer deres mørke side frem. 

Penger og status ikke så mye da det er en helt allminnelig jobb. 

• Nyttig 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Beundring,ja. Bygger deg opp slik du skal tilbe dem. Og syntes de er så fantastisk men så kommer deres mørke side frem. 

Penger og status ikke så mye da det er en helt allminnelig jobb. 

Ja, men hvis du har noe , er i familie med noen som har MER enn han , er det veldig fristende for narsisisten. Men primært er det å bygge opp seg selv , å gradvis degradere deg. Ofte uten at man merker d. Det som jeg har lagt merke til ofte er det mest fremtredende trekket , er at de har ett sett med regler for seg, å ett for deg. Regler for hva du kan si / oppføre deg / friheten din etc. men de har helt andre regler for seg selv . F eks de kan feste ute hele natten , dersom de ønsker det. Du må være hjemme til kl 23 ellers blir d baluba. De pakker det gjerne inn i at «det er best for deg « . Altsa de har degradert deg allerede , å mener du ikke vet ditt eget beste . 

Endret av NiceOrNothing
  • Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
NiceOrNothing skrev (6 minutter siden):

Ja, men hvis du har noe , er i familie med noen som har MER enn han , er det veldig fristende for narsisisten. Men primært er det å bygge opp seg selv , å gradvis degradere deg. Ofte uten at man merker d. Det som jeg har lagt merke til ofte er det mest fremtredende trekket , er at de har ett sett med regler for seg, å ett for deg. Regler for hva du kan si / oppføre deg / friheten din etc. men de har helt andre regler for seg selv . F eks de kan feste ute hele natten , dersom de ønsker det. Du må være hjemme til kl 23 ellers blir d baluba. De pakker det gjerne inn i at «det er best for deg « . Altsa de har degradert deg allerede , å mener du ikke vet ditt eget beste . 

Dette har jeg ikke opplevd heldigvis🙏

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Dette har jeg ikke opplevd heldigvis🙏

Det er bra 😊

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
NiceOrNothing skrev (16 minutter siden):

Jeg har opplevd dette - hvis han åpenlyst flørtet med andre så var det liksom «ingenting» og jeg som overdrev og var følsom - mens hvis jeg sa hei til en kollega var jeg horete..

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg har opplevd dette - hvis han åpenlyst flørtet med andre så var det liksom «ingenting» og jeg som overdrev og var følsom - mens hvis jeg sa hei til en kollega var jeg horete..

Just presis .🙌 aKkurat sånn . Det er btw de samme som er utro , å legger skylden over på partner . «Du var ikke tilgjengelig , du ga meg ikke nok oppmerksomhet . « Narsisister blir aldri «mett «. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
NiceOrNothing skrev (Akkurat nå):

Just presis .🙌 aKkurat sånn . Det er btw de samme som er utro , å legger skylden over på partner . «Du var ikke tilgjengelig , du ga meg ikke nok oppmerksomhet . « Narsisister blir aldri «mett «. 

Stemmer det - alltid en unnskyldning som de både tror på og forventer at du skal og

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Stemmer det - alltid en unnskyldning som de både tror på og forventer at du skal og

Å ikke minst mener de «fortjener « , evnt går de ofte i offerrollen . Hadde folk lest seg mer opp om narsisister hadde det vært færre ulykkelige parforhold . Folk hadde gått tidligere , å skjønt man ikke kan kurere dem. Det er en petsonlighetsforstyrrelse. Livstidsdom 

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
NiceOrNothing skrev (2 minutter siden):

Å ikke minst mener de «fortjener « , evnt går de ofte i offerrollen . Hadde folk lest seg mer opp om narsisister hadde det vært færre ulykkelige parforhold . Folk hadde gått tidligere , å skjønt man ikke kan kurere dem. Det er en petsonlighetsforstyrrelse. Livstidsdom 

Offerrollen ja.. hver gang jeg satte en grense kom det skuffede uttrykket etterfulgt av klaging, sutring og sinne. Og hvis jeg gjorde og sa som han ville så var jeg hans drømmedame og vi var sjelevenner og han hadde aldri opplevd slik kjærlighet før..

• Liker 5
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Deres mål er å mele egen kake. De har ingen reell opplevelse av at alle må yte til felles beste. De er bare fokusert på hva de får ut av situasjonen. 

Når det er sagt, kan man fint slite med mye annet enn narisisme hvis man ikke oppfører seg fint. En del får feks TREKK av dette pga depresjon. 

Anonymkode: d9fef...cf3

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

De er helt urimelig. Mangel på selvinnsikt, moral og etikk. Krangler man med sånne så kommer man ALDRI frem til noe, og om man kommer frem til noe så kan du banne på at den samme tingen kommer opp til samtale igjen. De trigger deg. De er urimelig til de grader. Du må for all del ikke tro at å være kjæreste med en sånn en er å være skjermet for deres manipulasjon osv. du er neste mann ut og du er aldri trygg i en relasjon med en cocky mann uten selvinnsikt. ALDRI

Anonymkode: 1e653...8ba

• Liker 7
  • Nyttig 2
Skrevet

De ønsker å ødelegge flest mulig. Gjerne få partnere til å ta selvmord og de misbruker sine barn på alle måter. 
ifølge seg selv blir de aldri avslørt, alt de har gjort mot deg beskylder de deg for å gjøre. Etterpå sanker de sympati for å ha blitt mishandlet av en gal person som deg. 

• Liker 4
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...