Gå til innhold

Det er nå Juli, men mange flagrer fortsatt Pride-flagget, inkludert på flaggstanger i borettslag, osv. Hvorfor det?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Prideflagget kunne vært oppe året rundt for min del! ❤️🧡💛💚💙💜

Anonymkode: fbbf1...a5b

• Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Når de har en hel måned til pride så synes jeg det burde være ulovlig å flagge med regnbueflagget etter juni er over.

Anonymkode: 6c0d8...c1d

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flagget henger fortsatt oppe i militærleiren jeg jobber i og det er så sabla fint å se! Det henger der oppe sammen med nato flagget, stor tommel opp! 👍

• Liker 6
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Homofile finnes ellers også, ikke kun i Juli.

Anonymkode: 82e69...83e

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Just now, AnonymBruker said:

Homofile finnes ellers også, ikke kun i Juli.

Juni * selvsagt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Annonse

Er det bare meg,som ser ironien i at det er de samme menneskene som sier "vi" har blitt for følsomme, snøfnugg eller "det går visst ikke an å spøke lenger heller nå!" Er de samme menneskene som oppfører seg som en vampyr i sollys når de ser et pride-flagg, og blir umiddelbart krenket langt inn i sjelen?

Endret av Helene1982
  • Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 10.7.2022 den 14.23):

Åj Åj Åj!! Noen som har stått opp med feil fot først og bare skal være sinna og spydig her?

Et flagg skader deg ikke på noe som helst vis, så ser ikke problemet. Lær deg heller hva Pride står for. 

Anonymkode: cb519...171

Ja, men det blir bare for mye.     Ekstremisme skader ofte sakene mer enn hva det gagner.  Folk blir rett og slett "mettet".

Anonymkode: 18dbe...c2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ja, men det blir bare for mye.     Ekstremisme skader ofte sakene mer enn hva det gagner.  Folk blir rett og slett "mettet".

Snakk for deg sjøl du.

Folk er vel heller mer enn noen gang oppmerksomme på hva slags grums som finnes der ute, og jeg med veldig, veldig mange andre synes det er fint å ta avstand fra slikt.

For fyttirakkern det har vært mye stygt som bobler fram denne sommeren. Skulle ikke forundre meg om mye av dette er finansiert vis Moskva…. Håper nesten det.

At folk finner det fint å kunne vise støtte og ståsted nettopp den sommeren homofile ble skutt og drept i Norge, og paradene måtte avlyses, det burde virkelig ikke komme som en overraskelse på oppegående, voksne mennesker.

Om en forsøker å stemple menneskers rett til å være hvem en vil, elske hvem en vil som ekstremisme - ja, da er en på feil side av historien.

Anonymkode: 7b32a...a6e

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 10.7.2022 den 13.46):

Enig. Hvor befinner alle disse menneskene seg, som blir forfulgt og oversvømt av Pride overalt og til enhver tid? 

Anonymkode: 5504a...4e4

På østkanten i Oslo florerer det at Pride-flagg. Ikke at det gjør meg noe. 😊

Anonymkode: 43f70...20b

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Åh slutt nå.

En ekstremist skjøt på folk dagen før Pride-paraden skulle være og det skeive miljøet i Oslo har vært redde siden.

Alle jeg kjenner i det skeive miljøet i Oslo er så redde nå at noen av de nesten ikke tør annet enn å reise på jobb og hjem igjen, andre har fjernet Pride-flagg og andre Pride-greier for å ikke bli angrepet, spytta på og trakassert mens de går ute, mange av de forteller åpent om at de har mottatt trusler, blitt utsatt for hets etc når de har vært utenfor husets fire vegger.

Hva faen er det du kaller ekstremisme her egentlig?

"Det blir for mye....."

Ja, det blir for mye dritt, hets, vold, trakassering når man tydeligvis ikke er hvit, hetro og cis. Du surver for egentlig?

Endret av Bålkaffe
  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
On 7/10/2022 at 1:59 PM, AnonymBruker said:

Mener du det er vanlig å markere disse tingene med flagg? Å være Northug? Så da har jeg rett i at det kun er for oppmerksomhet?

Dessuten, hvorfor må fellesskapet være med på markeringen av dine interesser? Flaggstang i borettslag.. selv flaggene til kommunen henger fortsatt langs hele gata foran barcode.

Anonymkode: 581ed...bee

Man har noen grunnleggende utfordringer når det er et problem at det henger opp prideflagg og tenker at "hvorfor må fellesskapet være med på markeringen av dine interesser". Er litt usikker på om det er kunnskapsløst eller ondskap eller eventuelt begge deler.

Anonymkode: 61a19...50e

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Helene1982 skrev (På 23.7.2022 den 13.17):

Er det bare meg,som ser ironien i at det er de samme menneskene som sier "vi" har blitt for følsomme, snøfnugg eller "det går visst ikke an å spøke lenger heller nå!" Er de samme menneskene som oppfører seg som en vampyr i sollys når de ser et pride-flagg, og blir umiddelbart krenket langt inn i sjelen?

Er de det? Eller er det demonen du har skapt for å karakterisere alle som mener noe du ikke gjør?

Det jeg synes er ironisk er at de som liksom skal akseptere alle og være så åpne for forskjellige folk og meninger, med en gang skriker heks når noen sier noe som helst imot det de mener -- det er faktisk hårreisende og skummelt. Si noe som helst imot PRIDE, og man er en homofob, fyllt med hat, som kunne ikke vært lengre fra sannheten.

Det i seg selv er hovedgrunnen til at jeg er imot PRIDE flagget - fordi det er et så ladet tema, hvor det av en eller annen grunn er sosialt akseptabelt å være ekstremist om.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Er de det? Eller er det demonen du har skapt for å karakterisere alle som mener noe du ikke gjør?

Det jeg synes er ironisk er at de som liksom skal akseptere alle og være så åpne for forskjellige folk og meninger, med en gang skriker heks når noen sier noe som helst imot det de mener -- det er faktisk hårreisende og skummelt. Si noe som helst imot PRIDE, og man er en homofob, fyllt med hat, som kunne ikke vært lengre fra sannheten.

Det i seg selv er hovedgrunnen til at jeg er imot PRIDE flagget - fordi det er et så ladet tema, hvor det av en eller annen grunn er sosialt akseptabelt å være ekstremist om.

YES YES YES ❤️ Det er så sykt mange slemme, frekke, egoistiske,  fordomsfulle og arrogante mennesker i LGBTQ+ samfunnet! Skulle ønske de kunne innse det selv! 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Zidji skrev (3 timer siden):

YES YES YES ❤️ Det er så sykt mange slemme, frekke, egoistiske,  fordomsfulle og arrogante mennesker i LGBTQ+ samfunnet! Skulle ønske de kunne innse det selv! 

Og hva så da? Tror du de er helt like alle sammen? De er forskjellige folk, akkurat som heterofile. Håper forresten du ser ironien i ditt eget innlegg.

Anonymkode: bece2...2b1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Jeg har ikke kalt noen homofobe eller fylt med hat. Mitt poeng var at jeg mener at man skal være forsiktig med å si at andre lett blir krenket, om man selv blir krenket av å se at flagg.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
Helene1982 skrev (12 timer siden):

Jeg har ikke kalt noen homofobe eller fylt med hat. Mitt poeng var at jeg mener at man skal være forsiktig med å si at andre lett blir krenket, om man selv blir krenket av å se at flagg.

Men du generaliserer. De eneste jeg ser nevne "krenking" og slikt her er fra sånne som deg, som bruker det til å latterliggjøre opposisjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Man kan undres hvorfor noen har knabbet opprettshavers farger.

Regnbuen er jo tegn på at det ikke flere ganger skal bli rensket/utslettet mennesker på jorda. 

Anonymkode: 186fc...0ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Men du generaliserer. De eneste jeg ser nevne "krenking" og slikt her er fra sånne som deg, som bruker det til å latterliggjøre opposisjonen.

Jeg mente ikke å legge ord i munnen på noen. Jeg vet ikke hva slags følelse du får av å se et flagg du ikke liker. Å kalle meg "sånne som deg" er også generalisering.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan jo være fordi de frykter å bli stemplet som "homohets" om de tar det ned? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...