Gjest Duchess Skrevet 19. oktober 2002 #1 Del Skrevet 19. oktober 2002 Jeg har mista alt som heter fasong, vokst meg ut av alle buksene mine, fått ridebukselår og magen og rumpa er blitt større. vekta viser 58,5 og jeg liker meg best på 50 kg. (jeg er 162 cm høy) Jeg tror dette har kommet etter at jeg satte inn spiral og slutta med p-piller, en sammenheng ? Av og til ser jeg nesten like slank ut som før, men dette varer bare noen timer, før jeg er like oppblåst igjen, for ja det er det jeg føler meg. Er det vann i kroppen, eller har jeg rett og slett lagt på meg ? Noen tips her ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Arwen* Skrevet 19. oktober 2002 #2 Del Skrevet 19. oktober 2002 Hei Duchess, jeg tror jeg har løsningen din! Uten sunn mat og bevegelse, blir kropp og hud ikke spesielt sprekt. Det som er viktig å huske på her, er at sunn mat ikke er lik lite mat! Grønnsaker og frukt, og vanlig mat i passelige mengder (så du akkurat blir mett), fordelt over så mange ganger som mulig utover dagen. Ikke tenk på å telle kalorier eller antall osteskiver - bare spis det du liker, ofte og i små mengder hver gang. Også var det dette med bevegelse. Kan tenke meg at du ikke akkurat elsker å løpe ute, spesielt ikke i høstvær og sørpe? Rart... Likevel vil du få MASSE igjen for å bevege deg, på en eller annen måte. Jeg selv løper, trener styrke og danser. Blant annet. Om du velger ute eller inne, har lite å si. Jeg skal ikke ramse opp alle fordelene med aktiv trening, men èn ting er sikkert, og det er at fasongen kommer kjapt som bare det, om du følger opp det jeg har nevnt ovenfor. Nå skal det jo poengteres at du er lita, noe du sikkert er klar over. Grunnen til at jeg skriver som om du bør forbedre tilstanden, er at det er mye sunnere med en flat mage grunnet trening, enn en innhulet mage grunnet kroppshysteri. Lykke til - så kan du jo skrive inn her og fortelle hvordan det går, og eventuelt fiske etter litt motivasjon? *klapp på skulder* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Duchess Skrevet 19. oktober 2002 #3 Del Skrevet 19. oktober 2002 Hehe, det har du nok rett i, og jeg vet hva jeg skal gjøre for å bli kvitt det OM det bare er at jeg har lagt på meg. Men jeg er sikker på at det har en sammenheng med at jeg kutta ut p-pillene, for det kom etter det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Arwen* Skrevet 19. oktober 2002 #4 Del Skrevet 19. oktober 2002 Da foreslår jeg at du går og kjører noe langt ned i halsen på legen din. Eventuelt at du ber om annet prevensjonsmiddel... Jeg hadde mislikt det sterkt, så skjønner jo at du prøver å finne ut av det - men kanskje legen din kan svare best på akkurat det spørsmålet? En venninne av meg fikk forresten konstante blødninger av spiralen... Har du merket noe lignende? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Duchess Skrevet 19. oktober 2002 #5 Del Skrevet 19. oktober 2002 Det er ikke akkurat legens feil om jeg legger på meg etter å ha slutta på p-pillene, det er ikke noe nytt fenomen at jenter opplever det. Det er veldig mange ulike oppfatninger og meninger om de fleste prevensjonsmidlene, også spiralen, og det er også ganske individuelt hvordan hver person reagerer på de ulike. Jeg har ikke hatt det problemet du nevner. Å si jeg misliker det er en underdrivelse. Men jeg HÅPER jo det bare er vann....... :o Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vilja Skrevet 19. oktober 2002 #6 Del Skrevet 19. oktober 2002 Om det er hormonspiral, så er det akkurat de samme hormonene som i p- oiller!!!!!! Samme med p- sprøyte! (bruker ingen av delene--- Har "hi tech maskin") Leste i et blad i sted om at en kan miste entusiasmen og stå på humøret, om man fikk for lite sollys. Det gjorde at en spiste mer, for å kompansere, og derretter så la man på seg. Tar sol i morgen, gitt!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Duchess Skrevet 19. oktober 2002 #7 Del Skrevet 19. oktober 2002 Det er kobberspiral. Jeg spiser ikke mye heller, ingen endringer sånn sett fra tidligere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 19. oktober 2002 #8 Del Skrevet 19. oktober 2002 Hvilket p-pillemerke var det du brukte da? I tilfelle det var Yasmin så er jo de lett vanndrivende og du kan få mer vann i kroppen når du slutter... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Duchess Skrevet 19. oktober 2002 #9 Del Skrevet 19. oktober 2002 Marvelon var det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tristessa Skrevet 30. oktober 2002 #10 Del Skrevet 30. oktober 2002 Jeg lurer på det samme jeg og. Har ikke skiftet noe p-pille merke eller noe, tar de samme Synfase som jeg har tatt i halvannet år nå. Men tingen er at jeg har blitt litt mer pløsete enn hva jeg egentlig vil være... Legger utrolig lett på meg, og jeg lurer rett og slett på om det er noe mager mat - uten melk - som jeg kan spise, noe med jern i? Spiser noenlunde sunt, men faller lett for fristelsen til å spise en fox i stedet for en appelsin. Svake menneske... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Litago Skrevet 30. oktober 2002 #11 Del Skrevet 30. oktober 2002 Beklager kjære venninner, men man legger raskere på seg desto eldre man blir! Kroppen forandrer seg hele livet, spesielt rundt mave, rumpe og lår. For å holde kroppen i ship shape kreves det stadig mer trim og stadig færre kalorier. Sorry, men det er sant! :x MEN, det kan selvsagt bare være vann! Det finner dere ut ved å trykke der hvor dere er pløsete. Hvis fingermerket står igjen en stund så er det vann. Et godt tips for å få vekk vannsamlinger er å drikke masse vann. Vann fordriver faktsik vann. Helt sant! Hvis du fortsetter å svulme opp så synes jeg du skal ta det opp med legen. Det er en god del sykdommer hvor symptomene er vannsamling. Mente ikke å skremme deg nå altså... Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Duchess Skrevet 31. oktober 2002 #12 Del Skrevet 31. oktober 2002 hehe..det har ihvertfall ingenting med alderen å gjøre. Har kjøpt Uvalette. Så får vi se om det fungerer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gita! Skrevet 2. november 2002 #13 Del Skrevet 2. november 2002 Hei! Jeg var veldig sundt og aktiv menneske, dermed jeg var slank og dette var jeg bra fornøyd med. Når jeg startet med prevensjonsmidler, la jeg på meg som bare juling. Med P-pille la jeg på meg 9 kilo i løpet av 6 mnd. Med spiral la på meg enda mer og når jeg prøvde p-sprøyte, så la på meg 5 kilo til siste året. Jeg viste ikke hva jeg skulle gjøre! Jeg spiste sundt mat og trente, og vel så helsekost slave, men ingen ting hjalp! Til jeg komm over produkter av urter og planter, og nå har jeg klart å gå ned hele 13 kilo i løpet av fire mnd. Jeg har aldri følt meg så pigg og opplagt som jeg gjør nå. Så send meg en e-post, dersom du lurer på hva enn dette er! Mailadresse slettet. Hege (moderator) http://www.kvinneguiden.no/Forum/faq.php#0 mvh, Gita! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thea Skrevet 2. november 2002 #14 Del Skrevet 2. november 2002 Jeg vet jeg vet jeg vet *rekker opp hånda* Da vi (legen min og jeg) for alvor begynte med utredninga av reumatismen min fikk jeg beskjed om å slutte med Jasmin pillene for en periode for å se om dette hadde noen innvirkning. Jeg slutta og rasa opp 5 kg på en uke, uten å ha lagt om kostholdet mitt det grann. Så dette kan være en god grunn til økninga di ja. Jeg løp så fort jeg kunne tilbake til legen jeg og ble satt på vanndrivende medikamenter, for det var vann i kroppen som gjorde at jeg la på meg sånn. Etter det jeg kan huske funka ikke vanndrivende noe særlig. Jeg tror det jevna seg ut etterhvert jeg. Det årner sæ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Duchess Skrevet 2. november 2002 #15 Del Skrevet 2. november 2002 Håper det ordner seg...for en sånn kropp kan jeg ikke leve med Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå