AnonymBruker Skrevet 10. juli 2022 #1 Skrevet 10. juli 2022 Hei, jeg er en jente på 25 år som har et problem. Kort fortalt, Jeg ble kjent med noen folk på en sosial gruppe for folk med litt forskjellige utfordringer for en uke siden. Folk med alt fra ADHD, angst og depresjoner til folk med psykisk utviklingshemming. Jeg har ADD og angstlidelser. Vi hadde en hyggelig kveld med pizza og kortspill. Ble kjent med en jente der, litt yngre enn meg som virket veldig pågående. Hun var snill og grei og alt det der men virket som hun hadde vanskeligheter med språk og det å forstå hva som skjer rundt seg. Hun må liksom ha ting inn med teskje. Jeg er i utgangspunktet ikke ute etter så mange nye vennskap, da jeg har nok venner fra før, men er dessverre arbeidsløs og trenger noe å fylle tiden min med, da denne gruppen virket fint iforhold til å treffe folk med like utfordringer. Problemet nå er at hun har søkt opp navnet mitt på nettet og funnet både telefon nummeret mitt og facebooken min.. Hun har sendt meg venneforespørsel på facebook og snill som jeg er så godtok jeg. Men jeg får ikke fred fra henne! Hun sender meldinger konstant, ringer meg flere ganger om dagen, hun virker rett og slett besatt av meg🤷🏻♀️ Hun har til og med spurt meg hvor jeg bor. Har ikke svart henne. Jeg bor i en høyblokk så at hun finner ut hvilken etasje jeg bor i osv tviler jeg på. Men dette er svært ubehagelig! Er redd hun skal dukke opp utenfor blokken og følge etter meg. Adressen min står jo på nettet og hun har telefonnummeret mitt.. Dette er mildt sagt creepy. Jeg har nå slettet henne fra alle sosiale medier, kommer til å slutte i gruppen og det har klikket totalt for henne. Hun har spurt folk på gruppen som jeg er blitt kjent med hvorfor jeg har slettet henne osv, spør konstant, hun virker helt besatt. Er redd hun kan ende med å bli farlig.. men er usikker. Hva gjør jeg? Vet ikke om hun bor med noen eller alene men dette er slitsomt.. Hva ville dere gjort i en slik situasjon? Anonymkode: 65528...4b9
Rosatoast Skrevet 10. juli 2022 #2 Skrevet 10. juli 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hei, jeg er en jente på 25 år som har et problem. Kort fortalt, Jeg ble kjent med noen folk på en sosial gruppe for folk med litt forskjellige utfordringer for en uke siden. Folk med alt fra ADHD, angst og depresjoner til folk med psykisk utviklingshemming. Jeg har ADD og angstlidelser. Vi hadde en hyggelig kveld med pizza og kortspill. Ble kjent med en jente der, litt yngre enn meg som virket veldig pågående. Hun var snill og grei og alt det der men virket som hun hadde vanskeligheter med språk og det å forstå hva som skjer rundt seg. Hun må liksom ha ting inn med teskje. Jeg er i utgangspunktet ikke ute etter så mange nye vennskap, da jeg har nok venner fra før, men er dessverre arbeidsløs og trenger noe å fylle tiden min med, da denne gruppen virket fint iforhold til å treffe folk med like utfordringer. Problemet nå er at hun har søkt opp navnet mitt på nettet og funnet både telefon nummeret mitt og facebooken min.. Hun har sendt meg venneforespørsel på facebook og snill som jeg er så godtok jeg. Men jeg får ikke fred fra henne! Hun sender meldinger konstant, ringer meg flere ganger om dagen, hun virker rett og slett besatt av meg🤷🏻♀️ Hun har til og med spurt meg hvor jeg bor. Har ikke svart henne. Jeg bor i en høyblokk så at hun finner ut hvilken etasje jeg bor i osv tviler jeg på. Men dette er svært ubehagelig! Er redd hun skal dukke opp utenfor blokken og følge etter meg. Adressen min står jo på nettet og hun har telefonnummeret mitt.. Dette er mildt sagt creepy. Jeg har nå slettet henne fra alle sosiale medier, kommer til å slutte i gruppen og det har klikket totalt for henne. Hun har spurt folk på gruppen som jeg er blitt kjent med hvorfor jeg har slettet henne osv, spør konstant, hun virker helt besatt. Er redd hun kan ende med å bli farlig.. men er usikker. Hva gjør jeg? Vet ikke om hun bor med noen eller alene men dette er slitsomt.. Hva ville dere gjort i en slik situasjon? Anonymkode: 65528...4b9 Jeg hadde sagt ifra til de som arrangerer gruppen, at du måtte slette hun som venn og at du ikke tør å komme i gruppen lengre. Dette kan helt sikkert bli løst på en fin måte. 15 2
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2022 #3 Skrevet 10. juli 2022 Woah nesten det samme skjedde meg, bare at det var en mann og vi var på date. Han hadde CP, noe han ikke hadde fortalt meg. Og jeg ble veldig satt ut. Visste ikke hva jeg skulle gjøre, for måtte jo være høflig og fullføre daten om ikke annet. Han ringte og ringte i et sett. Og masse mld. Jeg ba han sende mld fordi jeg hadde store problemer med å forstå hva han sa. Så det ble masse mld hele dagen pluss litt anrop, ble helt svett. Sendte en høflig mld hvor jeg sa at dette ikke kom til å fungere og at jeg ikke ville ha mer kontakt og lykke til videre. Likevel har han tatt kontakt senere og har også møtt på han i nabolaget mitt 😳 (han bor ikke her) Du må rett og slett bare si at dere ikke passer sammen som venner tror jeg. Gi klar beskjed, hvis ikke tror de at de fremdeles har en liten åpning. Og ikke bry deg om at hun forteller om deg til andre, de som vil deg vel kommer til å forstå hvorfor du gikk ut av det vennskape Anonymkode: 3f5e3...69b 1
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2022 #4 Skrevet 10. juli 2022 Hun ville vell bare være venninne med deg, mens du ble skremt pga. at du tror hun er psykisk utviklingshemmet. Har kvinnen fortalt deg om sin diagnose, eller tror du bare at hun er utviklingshemmet? Syns du ikke at du dømmer henne litt vell hardt? - Du har jo dine egne utfordringer. Er liksom ikke som at hun hadde dukket opp på døren din om hun visste hvor du bodde. Anonymkode: 4031c...fbb 2
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2022 #5 Skrevet 10. juli 2022 Jeg skjønner godt at du kvier deg for å være venn med noen som er annerledes. Anonymkode: b7058...960
BobbySocks Skrevet 10. juli 2022 #6 Skrevet 10. juli 2022 Det handler vel ikke om annerledes, men totalt ukritisk oppførsel. Gi beskjed til de som leder gruppen. 8
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2022 #7 Skrevet 10. juli 2022 Ah… slikt er helt grusomt, særlig når man har angst selv 😰 Jeg har også kjent en slik. Men denne personen bodde i samme blokk, og samme etasje, 2 dører vekk fra meg 😫 Han var hjemme hele tiden, hadde alltid døren åpen og spratt ut så fort han hørte noen i gangen. Det hele endte opp med at jeg måtte flytte… Anonymkode: d74b6...7e5 1
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2022 #8 Skrevet 10. juli 2022 Du tar i litt vel hardt om du er redd for at hun skal bli farlig😅 Hun har vel bare dårlig sosiale antenner og skjønner ikke helt dette med mellommenneskelige relasjoner. Anonymkode: 743e0...e61 2
Apis Skrevet 10. juli 2022 #9 Skrevet 10. juli 2022 (endret) AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Hei, jeg er en jente på 25 år som har et problem. Kort fortalt, Jeg ble kjent med noen folk på en sosial gruppe for folk med litt forskjellige utfordringer for en uke siden. Folk med alt fra ADHD, angst og depresjoner til folk med psykisk utviklingshemming. Jeg har ADD og angstlidelser. Vi hadde en hyggelig kveld med pizza og kortspill. Ble kjent med en jente der, litt yngre enn meg som virket veldig pågående. Hun var snill og grei og alt det der men virket som hun hadde vanskeligheter med språk og det å forstå hva som skjer rundt seg. Hun må liksom ha ting inn med teskje. Jeg er i utgangspunktet ikke ute etter så mange nye vennskap, da jeg har nok venner fra før, men er dessverre arbeidsløs og trenger noe å fylle tiden min med, da denne gruppen virket fint iforhold til å treffe folk med like utfordringer. Problemet nå er at hun har søkt opp navnet mitt på nettet og funnet både telefon nummeret mitt og facebooken min.. Hun har sendt meg venneforespørsel på facebook og snill som jeg er så godtok jeg. Men jeg får ikke fred fra henne! Hun sender meldinger konstant, ringer meg flere ganger om dagen, hun virker rett og slett besatt av meg🤷🏻♀️ Hun har til og med spurt meg hvor jeg bor. Har ikke svart henne. Jeg bor i en høyblokk så at hun finner ut hvilken etasje jeg bor i osv tviler jeg på. Men dette er svært ubehagelig! Er redd hun skal dukke opp utenfor blokken og følge etter meg. Adressen min står jo på nettet og hun har telefonnummeret mitt.. Dette er mildt sagt creepy. Jeg har nå slettet henne fra alle sosiale medier, kommer til å slutte i gruppen og det har klikket totalt for henne. Hun har spurt folk på gruppen som jeg er blitt kjent med hvorfor jeg har slettet henne osv, spør konstant, hun virker helt besatt. Er redd hun kan ende med å bli farlig.. men er usikker. Hva gjør jeg? Vet ikke om hun bor med noen eller alene men dette er slitsomt.. Hva ville dere gjort i en slik situasjon? Anonymkode: 65528...4b9 Ta kontakt med de som er ansvarlige arrangører og legg frem problemstillingen, er ikke unormalt det du opplever. Slik kan arrangørene ta det videre. Endret 10. juli 2022 av Apis 2
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2022 #10 Skrevet 10. juli 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Du tar i litt vel hardt om du er redd for at hun skal bli farlig😅 Hun har vel bare dårlig sosiale antenner og skjønner ikke helt dette med mellommenneskelige relasjoner. Anonymkode: 743e0...e61 Ts sier hun har angst da, det er også en urasjonell frykt. Jeg skjønner ts godt! Det er svært ubehagelig med slike personer om man har angst Anonymkode: d74b6...7e5 4
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2022 #11 Skrevet 10. juli 2022 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Jeg skjønner godt at du kvier deg for å være venn med noen som er annerledes. Anonymkode: b7058...960 Ja vet du hva, la de seile sin egen sjø liksom Anonymkode: 2e6e2...5b3
jabx Skrevet 10. juli 2022 #12 Skrevet 10. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg skjønner godt at du kvier deg for å være venn med noen som er annerledes. Anonymkode: b7058...960 Du leste ikke startinnlegget, gjorde du vel? 5
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2022 #13 Skrevet 10. juli 2022 Har du sagt til henne at du ikke vil ha kontakt? Anonymkode: c9f1e...e9a
n_97 Skrevet 10. juli 2022 #14 Skrevet 10. juli 2022 Kan være at hun ikke har så mye her i livet og ble veldig glad da du var hyggelig mot henne på treffet. Sosiale vansker er vanlig hos de med lett PU, så mulig hun ikke ser selv hvordan oppførselen hennes er. Antakelig er det beste om du gir henne en tilbakemelding med enkle ord at du ikke er interessert i å ha kontakt med henne. Om hun begynner å oppsøke deg der du bor er det stalking. 1
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2022 #15 Skrevet 10. juli 2022 jabx skrev (5 timer siden): Du leste ikke startinnlegget, gjorde du vel? Å joda Anonymkode: 2e6e2...5b3
Gjest Ghostface Skrevet 10. juli 2022 #16 Skrevet 10. juli 2022 Hun er nok kanskje ensom. Er det en leder for denne gruppen du kunne ta kontakt med angående problemet?
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2022 #17 Skrevet 10. juli 2022 https://www.aftenposten.no/meninger/sid/i/ALe0M3/det-foeles-av-og-til-rart-aa-vaere-saann-som-jeg-er Anonymkode: b7058...960 2
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2022 #18 Skrevet 11. juli 2022 Hun er nok ikke farlig. Men uten antenner og forståelse for grenser. Jeg har opplevd det samme med en lignende person. Jeg kontaktet et familiemedlem til vedkommende og forklarte hvorfor jeg måtte blokkere . Ble møtt med forståelse. Anonymkode: 9a412...931
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå