SisteGang Skrevet 10. juli 2022 #1 Skrevet 10. juli 2022 Jeg vil bake kjeks, men har ikke nok smør (har bare ca halvparten av mengden jeg trenger). Kan jeg spe på med olje? Isåfall hvilken? Har olivenolje, rapsolje og kokosolje. Eller kan jeg bruke melk, kanskje? Det er ikke noe melk i oppskriften fra før.
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2022 #2 Skrevet 10. juli 2022 Lag en halv porsjon? Anonymkode: 6c38a...b8d 1
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2022 #3 Skrevet 10. juli 2022 Det er vanskelig å svare på dette uten å se oppskriften (dvs. hvordan smøret skal brukes), men umiddelbart tenker jeg at å erstatte smøret med olje er tvilsomt, og å erstatte det med melk er garantert fiasko. Smør og melk har helt forskjellige egenskaper. Du kan ikke erstatte fett med væske, og forvente noe som likner på riktig resultat. Anonymkode: 565cf...ef2 1
SisteGang Skrevet 10. juli 2022 Forfatter #4 Skrevet 10. juli 2022 Ok, da lager jeg halv porsjon. Takk for svar🌷
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2022 #7 Skrevet 10. juli 2022 Halver oppskriften eller erstatt resten med kokosolje om du skal lage cookies. Kommer egentlig an på hva slags kjeks du vil lage... Anonymkode: 83702...215
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå