Gå til innhold

Er dette et realistisk mål? Noen som har klart det?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 1.68 høy og veier 64 kg akkurat nå og synes dette er litt mye. Jeg har lyst å komme meg ned til 58 hvor jeg var for 3 år siden og følte meg vel i egen kropp. Problemet er at jeg føler vekta stagnerer på 60 uansett hvor mye jeg trener og hvor lite jeg inntar av spesielt søtsaker og fet mat. Jeg har planer om å klare å nå det til November. Nå i ferien blir det mange fjellturer(toppturer) og jeg skal være streng med meg selv når det kommer til kostholdet. Er det noen som har slanket seg så mange kilo på noen mnd? :)

Anonymkode: d4170...214

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Å klare det er jo ikke noe problem.

Men ønsker du det?

Kroppen har gjerne en trivselsvekt når man først er normalvektig som du. Det å ligge under denne koster så enormt mye i innsats og forsakelser. I stedet for at man bare kan gjøre det som faller naturlig. 

Og når man bikker 30 kan jeg love deg at akkurat de kiloene der er de du trenger for å se yngre ut. Å ribbe kroppen for underhudsfett er ikke heldig. Og man ser ansiktet og hendene dine lenge før man ser at magen mulig synes litt etter et måltid. 

Anonymkode: 83be1...43c

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville spist som normalt (ikke kaloriunderskudd) om jeg skulle på toppturer. Ville ønsket å bruke den muligheten til å bygge litt muskler.

6 kilo på 4,5 mnd er vel ikke et kjempehårete mål, akkurat. Du må da ligge på et gjennomsnittlig kaloriunderskudd på ca. 3-400 kalorier om dagen. La oss si 400 siden du skal ha noen turdager. 

Anonymkode: 48e2d...5a3

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 32 år, 170cm, veier 63kg og skal også ned til 58. 58 er mitt trivselstall. Pga måten fettet legger seg på min kropp ser jeg definitivt penest ut når jeg er på den slanke siden. Jeg har nemlig alltid svært slanke armer og bein nesten uansett hva jeg har veid i mitt liv. Alt fettet legger seg rundt magen. 

Jeg opplever også at vekten stagnerer rundt 60. Og de gangene jeg trener ekstra hardt så er det enda vanskeligere å komme under 60. Derfor satser jeg ikke på harde treningsøkter denne gangen, men heller en fin mellomting mellom kosthold, kaloriunderskudd og lett trening. Jeg har fokus på å styrke kjernemuskulaturen og bygge kondisjon.

Dette har jeg gjort før og det funket veldig greit for meg og jeg klarte å gå ned fra 65ish til 57ish i løpet av et halvt års tid.

Jeg er nemlig ikke en svært aktiv person. Toppturer og harde økter har egentlig aldri vært noe for meg. Så det gir jo mening hvorfor lett trening er det som har gitt de beste resultatene for meg. Det er lettere å få til, mer motiverende for meg, lettere å vedlikeholde.

Så med andre ord: ja det er fullt mulig å nå det målet du har satt deg! Så lenge du finner en livsstil som passer deg. De siste kiloene sitter alltid ekstra godt. Men hvis du trener hardt og bygger muskler så kan det godt hende at 60kg kanskje også kommer til å se enda bedre ut enn 58kg. :)

Anonymkode: 0694c...698

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...