Gjest Adobyen Skrevet 10. juli 2022 #1 Skrevet 10. juli 2022 Skrekkeksempel nr. 1 😮 https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/z7abg5/maatte-betale-90-kroner-for-solo-flaske-paa-kafe-hinsides
flusa Skrevet 10. juli 2022 #2 Skrevet 10. juli 2022 Horribelt.. Da hadde jeg heller spurt om et glass vann.. 5
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2022 #3 Skrevet 10. juli 2022 Spurte om et glass vann på en kafé på Gardermoen og fikk til svar at jeg måtte kjøpe vann. Anonymkode: a5732...432 2
Daria Skrevet 10. juli 2022 #4 Skrevet 10. juli 2022 Ingen må kjøpe noe som helst på kafé... Jeg er enig i at prisene var stive, mwm det et de ofte på sesong- og turiststeder. Overskriften her kunne like gjerne være Voksne mennesker klarte ikke lese en prisliste... 34 10
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2022 #5 Skrevet 10. juli 2022 Dette er jo egentlig en gladsak, da saken illustrerer hvordan innehavere misbruker inflasjonen til et punkt der etterspørselen forsvinner. Dermed må hyenene sette ned prisene eller stenge dørene. Anonymkode: 9b948...98b 7 1
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2022 #6 Skrevet 10. juli 2022 Er dere helt tette i nøtta? De som jobber der skal ha lønn å leve av. Ideelt sett burde det ikke være særlig mange kafeer/serveringssteder i Norge. Skal vi oppretteholde levestandarden vår i Norge så kan vi ikke servere brus til 10 kroner flaska. Dra til Tyrkia eller et annet drittland om dere vil ha billig brus, men legg merke til hvordan det ser ut i land med billig brus. Ikke tilfeldig! Anonymkode: b54a3...d5d 13 5
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2022 #7 Skrevet 10. juli 2022 25 minutter siden, AnonymBruker said: Er dere helt tette i nøtta? De som jobber der skal ha lønn å leve av. Ideelt sett burde det ikke være særlig mange kafeer/serveringssteder i Norge. Skal vi oppretteholde levestandarden vår i Norge så kan vi ikke servere brus til 10 kroner flaska. Dra til Tyrkia eller et annet drittland om dere vil ha billig brus, men legg merke til hvordan det ser ut i land med billig brus. Ikke tilfeldig! Anonymkode: b54a3...d5d Det var vel egentlig ikke spørsmål om å kjøpe billig brus, men en som ikke var svindyr. Det er en mellomting mellom 90 kr og 10 kr for en flaske. Anonymkode: a5732...432 27 5
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2022 #8 Skrevet 10. juli 2022 Også noe og til avisen for. Hun synes stedet er idyllisk, og om hun ikke visste det fra før så vet hun nå at det kun er åpent kun på sommeren. For og holde sånne steder åpent er en nødt til tjene noe penger. Hun kan jo heller gå på McDonald’s eller lignende da, hvis hun ikke vil betale ekstra for idyll og lokale spesialiteter. Eller ta med matpakke på sykkeltur. Og sjekke prisene før en bestiller er jo også lurt om har et budsjett. Det her er en tullesak, klagende, bortskjemte nordmenn spesial. Anonymkode: eaff3...55b 9 1
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2022 #10 Skrevet 10. juli 2022 Det var helt latterlig dyrt, men man har jo ansvar for å lese menyen og gjøre seg opp en formening om det er verdt det eller ikke. Anonymkode: 03cda...84f 9 2
PetterKanin Skrevet 10. juli 2022 #11 Skrevet 10. juli 2022 Dyrt var det, men det må.man nesten forvente på noen steder. 2
Gjest Adobyen Skrevet 10. juli 2022 #12 Skrevet 10. juli 2022 Hannah80 skrev (11 minutter siden): 70 kroner for en kopp kaffe . 🤭 Ha ha, den er også drøy. Jeg skjønner også at jeg må betale en god del for en kopp når jeg skal sitte et sted, oppta tid og lage arbeid for de ansatte. Men turiststedene har ofte vanvittige priser. Jeg har ikke vært i noen fornøyelsesparker eller dyrehager på noen år, men der er det sikkert like dyrt tror jeg. Man må regne med det, men jeg forstår at det kan sjokkere litt.
Miss91 Skrevet 10. juli 2022 #13 Skrevet 10. juli 2022 Hva syns dere er en ok pris å betale for en flaske brus? 1
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2022 #14 Skrevet 10. juli 2022 1 minutt siden, Miss91 said: Hva syns dere er en ok pris å betale for en flaske brus? 25kr max. Anonymkode: 16ad2...d18 7
Chomsky89 Skrevet 10. juli 2022 #15 Skrevet 10. juli 2022 (endret) Hannah80 skrev (39 minutter siden): 70 kroner for en kopp kaffe . Langt fra den verste dealen i europa justert for lokal kjøpekraft.Har sett en kopp kaffe til 30 kroner steder hvor medianlønnen er en fjerdedel av den norske. Det er selvsagt langt drøyere. Endret 10. juli 2022 av Chomsky89 5
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2022 #16 Skrevet 10. juli 2022 Daria skrev (1 time siden): Ingen må kjøpe noe som helst på kafé... Jeg er enig i at prisene var stive, mwm det et de ofte på sesong- og turiststeder. Overskriften her kunne like gjerne være Voksne mennesker klarte ikke lese en prisliste... AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Er dere helt tette i nøtta? De som jobber der skal ha lønn å leve av. Ideelt sett burde det ikke være særlig mange kafeer/serveringssteder i Norge. Skal vi oppretteholde levestandarden vår i Norge så kan vi ikke servere brus til 10 kroner flaska. Dra til Tyrkia eller et annet drittland om dere vil ha billig brus, men legg merke til hvordan det ser ut i land med billig brus. Ikke tilfeldig! Anonymkode: b54a3...d5d AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Også noe og til avisen for. Hun synes stedet er idyllisk, og om hun ikke visste det fra før så vet hun nå at det kun er åpent kun på sommeren. For og holde sånne steder åpent er en nødt til tjene noe penger. Hun kan jo heller gå på McDonald’s eller lignende da, hvis hun ikke vil betale ekstra for idyll og lokale spesialiteter. Eller ta med matpakke på sykkeltur. Og sjekke prisene før en bestiller er jo også lurt om har et budsjett. Det her er en tullesak, klagende, bortskjemte nordmenn spesial. Anonymkode: eaff3...55b AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Det var helt latterlig dyrt, men man har jo ansvar for å lese menyen og gjøre seg opp en formening om det er verdt det eller ikke. Anonymkode: 03cda...84f PetterKanin skrev (22 minutter siden): Dyrt var det, men det må.man nesten forvente på noen steder. Ærlig talt, gjør dere dere vanskelige med vilje? Jeg har hele mitt voksne liv med inntekt gått inn på kafe og bestilt det jeg har lyst på og forventet at det er dyrere enn ellers, uten å nødvendigvis studere menyen, og aldri blitt overrasket. I artikkelen så ble de sjokkerte når de så summen, og det hadde jeg blitt også, 90kr for en halvliter brus er faen meg jævlig dyrt jo. Samme med prisen fot bakst. Anonymkode: c6696...dfb 24
Miss91 Skrevet 10. juli 2022 #17 Skrevet 10. juli 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): 25kr max. Anonymkode: 16ad2...d18 Latterlig. Jeg unner de ansatte lønn, og betaler gledelig det dobbelte. 4 3
Daria Skrevet 10. juli 2022 #18 Skrevet 10. juli 2022 (endret) AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Ærlig talt, gjør dere dere vanskelige med vilje? Jeg har hele mitt voksne liv med inntekt gått inn på kafe og bestilt det jeg har lyst på og forventet at det er dyrere enn ellers, uten å nødvendigvis studere menyen, og aldri blitt overrasket. I artikkelen så ble de sjokkerte når de så summen, og det hadde jeg blitt også, 90kr for en halvliter brus er faen meg jævlig dyrt jo. Samme med prisen fot bakst. Anonymkode: c6696...dfb Jeg ville også blitt overrasket, men min reaksjon ville vært å ta det som en erfaring og sjekke prisen bedre neste gang, ikke løpe til avisen for å klage over min egen uoppmerksomhet. Endret 10. juli 2022 av Daria 17
PetterKanin Skrevet 10. juli 2022 #19 Skrevet 10. juli 2022 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Ærlig talt, gjør dere dere vanskelige med vilje? Jeg har hele mitt voksne liv med inntekt gått inn på kafe og bestilt det jeg har lyst på og forventet at det er dyrere enn ellers, uten å nødvendigvis studere menyen, og aldri blitt overrasket. I artikkelen så ble de sjokkerte når de så summen, og det hadde jeg blitt også, 90kr for en halvliter brus er faen meg jævlig dyrt jo. Samme med prisen fot bakst. Anonymkode: c6696...dfb Hva i all verden er det som vanskelig å forstå her? 1
PetterKanin Skrevet 10. juli 2022 #20 Skrevet 10. juli 2022 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): 25kr max. Anonymkode: 16ad2...d18 Da må man holde seg til å kjøpe brusen på en butikk. Og gjerne også en av de billigste. 5 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå