AnonymBruker Skrevet 10. juli 2022 #1 Skrevet 10. juli 2022 Leverte oppsigelsen ved utgangen av juni i år og har derfor 3mnd igjen på nåværende arbeidsplass. Jeg byttet jobb pga penger og trivsel samt utviklingsmulighetene var dårlige. Min sjef har alltid behandlet meg godt (det er min første jobb), bortsett fra opptil en måned innen oppsigelsen, der han av årsaker han bare selv kjenner ga meg skylden for at en "senior" i samme type rolle i firmaet mitt i trivdes eller fikk til jobben sin..... Han ønsket allikevel å beholde meg, fordi han i siste sekund valgte å sparke ham senioren (en dverg med dårlig selvtillit og enorm arroganse, og svært lite dyktig i jobben, og som ingen i firmaet likte, og som minner meg mest om en incel, og en type de færreste damer kan fordra) og satset videre på meg, og da var han igjen storfornøyd med meg som ansatt. Alt dette var bare noen dager før jeg landet et tilbud som betalte 180tusen kroner mere i årslønn og gir meg bedre muligheter for å gjøre karriere, også utenfor landegrensene. Valget var derfor ganske enkelt og jeg sa følgelig opp, da ble sjefen igjen sur på meg, og beskyldte meg for kun å tenke på penger, og har siden fullstendig ignorert meg, og avlyst våre ukentlige samtaler osv. Jeg hadde ventet det, men allikevel har jeg ikke opplevd at andre som har sagt opp har mottatt liknende behandling av deres sjefer, der har jeg opplevd at det har vært en forståelse for at man gjerne vil prøve litt forskjellig, spesielt når man fremdeles er ung og har mange år igjen på arbeidslivet. Han virker uprofesjonell, men allikevel skjønner jeg ikke at det kan ha vært SÅÅ uventet heller, mtp våre interne konflikter mellom meg og dvergen der han uten å høre med meg først, har innkalt meg til alvorsprat selvom dvergens beskyldninger var helt grunnløse.... Kvinne 26 Anonymkode: cc346...147
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2022 #2 Skrevet 10. juli 2022 Jeg tenker du har hatt en veldig profesjonell sjef som har gjort så godt han kan for at selv sånne som du blir behandlet fair på jobben. Nå har du endelig sagt opp så da slipper han prøve mer. Anonymkode: 78be5...c66 2 1
Apis Skrevet 10. juli 2022 #3 Skrevet 10. juli 2022 Litt uklart om TS tenker mest på penger eller dverger? 2 1
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2022 #4 Skrevet 10. juli 2022 Så du fikk en mann sparket etter en konflikt med vedkommende- og sa opp en mnd senere? Da er det kanskje ikke så rart sjefen er irritert? Du fremstår som svært nedlatende i innlegget ditt. Slutt å bruke dverg med mindre du snakker om eventyrfigurer. Anonymkode: 6b992...c65 2 1
Rhodiola Skrevet 10. juli 2022 #5 Skrevet 10. juli 2022 Tråden er ryddet for diskriminerende og krenkende ytringer, brukerangrep og siteringer av slettede innlegg. Den er også ryddet for latterliggjøringer, en kan reagere på ordbruk men det er unødvendig å pirke i skrivefeil eller skrivestil - vi holder oss til tema. Rhodiola, adm. 1
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2022 #6 Skrevet 10. juli 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Så du fikk en mann sparket etter en konflikt med vedkommende- og sa opp en mnd senere? Da er det kanskje ikke så rart sjefen er irritert? Du fremstår som svært nedlatende i innlegget ditt. Slutt å bruke dverg med mindre du snakker om eventyrfigurer. Anonymkode: 6b992...c65 Neida! De tok inn dvergen igjen etter at jeg sa opp. Så tok de vel nest beste tenker jeg. Det var dvergen selv som overdrev overfor sjefen i mai da vi hadde sammenstøtet vårt, og beskyldte meg for å være veldig sinna på ham, istedet for at han feier for egen dør og lærer seg faget sitt når liksom et så erfaren. Det var min første jobb, og ubehagelig å være i en situasjon der sjefen plutselig begynner å stille kritiske spm. Han virker dyssosial og kan bare ha det så godt! Anonymkode: cc346...147
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå