AnonymBruker Skrevet 10. juli 2022 #1 Skrevet 10. juli 2022 Jeg kommer aldri til å klare å stole på en mann 100% Dette er fordi mennene jeg har hatt i mitt liv (alt fra familie relasjoner til, kjente og kjærester) har vist seg å ha skjulte sider som har vært dårlige. Til tross for dette har jeg vært i forhold med en i over 15 år. Men å stole på en mann er uansett ikke aktuelt. Det er erfaringene mine som gjør at jeg tenker alle menn innerst inne i sjela er ikke verdt tillit. Er det noe vits i å gi tillitt til en mann egt? Kjipt om man gjør det i mange år og når man er 70, finner man ut av noe som knuser tilliten. Det må være knusende. Dere som stoler 100% på deres ektemann, hvorfor? Jeg har sett menn som er tilsynelatende perfekte ektemenn, som har vist seg å ha de verste dårlige sider. Anonymkode: e8020...f91 4 1 4
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2022 #2 Skrevet 10. juli 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg kommer aldri til å klare å stole på en mann 100% Dette er fordi mennene jeg har hatt i mitt liv (alt fra familie relasjoner til, kjente og kjærester) har vist seg å ha skjulte sider som har vært dårlige. Til tross for dette har jeg vært i forhold med en i over 15 år. Men å stole på en mann er uansett ikke aktuelt. Det er erfaringene mine som gjør at jeg tenker alle menn innerst inne i sjela er ikke verdt tillit. Er det noe vits i å gi tillitt til en mann egt? Kjipt om man gjør det i mange år og når man er 70, finner man ut av noe som knuser tilliten. Det må være knusende. Dere som stoler 100% på deres ektemann, hvorfor? Jeg har sett menn som er tilsynelatende perfekte ektemenn, som har vist seg å ha de verste dårlige sider. Anonymkode: e8020...f91 Må du slutte med den generaliseringen. Like dumt som å si at alle kvinner er falske, bare fordi jeg har møtt noen som er det. Det finnes gode og dårlige mennesker av begge kjønn ... thats it ! Anonymkode: 8879d...ef2 7
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2022 #3 Skrevet 10. juli 2022 På noen områder stoler jeg fullt og helt på han. Men ja, det er naivt å stole 100% på en mann. De er veldig gode på å lage seg unnskyldninger og forklaringer. "Det er ren biologi, menn er laget for å jage etter sex", osv. Så de slipper å ta ansvar for å kontrollere seg selv. Anonymkode: cce1f...661 3 3
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2022 #4 Skrevet 10. juli 2022 Livet er for kort til å gå rundt å være mistenksom og å forhåndsdømme. Man er klar over at alle menn og kvinner er mennesker og kan feile. Anonymkode: fb413...9fa 3
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2022 #5 Skrevet 10. juli 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Er det noe vits i å gi tillitt til en mann egt? Kjipt om man gjør det i mange år og når man er 70, finner man ut av noe som knuser tilliten. Det må være knusende. Anonymkode: e8020...f91 Vil heller ha 40 år med et tillitsfullt forhold enn 40 år med mistenksomhet og spionering på sin livspartner. Sistnevnte øker i tillegg sjansen for at forholdet går skeis og en av partene bryter tilliten. Selvoppfyllende profeti. Anonymkode: fb413...9fa 6
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2022 #6 Skrevet 10. juli 2022 Har levd lenge nok til å ha sett at noen kvinner likestiller det at menn ikke lever opp til håp og forventninger med at de ikke kan stoles på. Men da var det kanskje forventningene kvinnene selv skapte som det var noe galt med? Anonymkode: f6435...21d 1
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2022 #7 Skrevet 10. juli 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Må du slutte med den generaliseringen. Like dumt som å si at alle kvinner er falske, bare fordi jeg har møtt noen som er det. Det finnes gode og dårlige mennesker av begge kjønn ... thats it ! Anonymkode: 8879d...ef2 Dette er bare sånn typisk svar, men det har egentlig lite verdi. Det er fakta at menn ikke er til å stole på 100%. Anonymkode: e8020...f91 4
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2022 #8 Skrevet 10. juli 2022 Når man ser på alt det sinnsykt fæle mange mannfolk får seg til å gjøre bare i kraft av å være kåt eller maktssyk, gjerne begge deler, så 100% JA! MENN ER IKKE TIL Å STOLE PÅ når det kommer til forhold. Anonymkode: d09e5...0dc 5
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2022 #9 Skrevet 10. juli 2022 Både å stole på noen og å mistro noen handler om å tro at man kan styre resultatet. Men ingen vet sikkert hva andre bærer på. Det kan like gjerne være at du kaster bort mistro på noen som ikke fortjener det. Anonymkode: 3c8c7...56d 2
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2022 #10 Skrevet 10. juli 2022 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Både å stole på noen og å mistro noen handler om å tro at man kan styre resultatet. Men ingen vet sikkert hva andre bærer på. Det kan like gjerne være at du kaster bort mistro på noen som ikke fortjener det. Anonymkode: 3c8c7...56d Denne var fin. Anonymkode: b17ad...dec
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2022 #11 Skrevet 10. juli 2022 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Både å stole på noen og å mistro noen handler om å tro at man kan styre resultatet. Men ingen vet sikkert hva andre bærer på. Det kan like gjerne være at du kaster bort mistro på noen som ikke fortjener det. Anonymkode: 3c8c7...56d Tja. jeg tror det kan handle mer om at en tror en blir mindre såret om en er forberedt på bli såret. En gjør det, tror jeg, for å verne seg selv, tror en. Anonymkode: fff90...b7f
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2022 #12 Skrevet 10. juli 2022 På 20 år har jeg aldri opplevd et eneste lite svik fra min mann. Han er bare dønn solid. Det samme ser jeg i min fantastisk oppofrende far, og i min svigerfar. Samt også i min bror og en svoger som er i lange og gode forhold. Garantier har man jo aldri. Men om en av disse en gang skulle svikte blir jeg dypt overrasket. Og uansett, hvorfor leve 70 år av livet sitt uten alt det gir å være to, bare av frykt for noe som kan skje? Anonymkode: 45f04...4ab 2
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2022 #13 Skrevet 10. juli 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): På 20 år har jeg aldri opplevd et eneste lite svik fra min mann. Han er bare dønn solid. Det samme ser jeg i min fantastisk oppofrende far, og i min svigerfar. Samt også i min bror og en svoger som er i lange og gode forhold. Garantier har man jo aldri. Men om en av disse en gang skulle svikte blir jeg dypt overrasket. Og uansett, hvorfor leve 70 år av livet sitt uten alt det gir å være to, bare av frykt for noe som kan skje? Anonymkode: 45f04...4ab Ja hva han gjør i hemmelighet vet du faktisk ikke. Anonymkode: e8020...f91 4
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2022 #14 Skrevet 10. juli 2022 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Både å stole på noen og å mistro noen handler om å tro at man kan styre resultatet. Men ingen vet sikkert hva andre bærer på. Det kan like gjerne være at du kaster bort mistro på noen som ikke fortjener det. Anonymkode: 3c8c7...56d En mann vil alltid være en mann, det kan de ikke noe for. Anonymkode: e8020...f91
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2022 #15 Skrevet 10. juli 2022 53 minutter siden, AnonymBruker said: Må du slutte med den generaliseringen. Like dumt som å si at alle kvinner er falske, bare fordi jeg har møtt noen som er det. Det finnes gode og dårlige mennesker av begge kjønn ... thats it ! Anonymkode: 8879d...ef2 Jeg synes ts får fram veldig godt at dette er hva hun selv føler, at det er hennes subjektive følelser. Hun forteller også at hun har disse følelsene pga. dårlige erfaringer. Du kan ha litt forståelse for at andre mennesker preges av sine erfaringer, og at ulike erfaringer gir ulike preg. Da er det lite konstruktivt å gjøre seg til noen slags dommer over følelsene andre har, for den kjeftinga hjelper null. Anonymkode: aa394...2c2 4
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2022 #16 Skrevet 10. juli 2022 Alle har gode og dårlige sider. Og det er ingen man alltid kan stole på i alle sammenhenger. Det å synke ned i femcel-mørket på Internett i en forestillingsverden hvor alle menn er onde og slemme er derimot hatefullt og ekkelt. Slutt å haus hverandre opp og kom dere ut i den virkelige verden. Se dere rundt, er alle menn onde? Anonymkode: 1aeb7...7f7 2 2
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2022 #17 Skrevet 10. juli 2022 Menn er ikke noe man flytter sammen med og lever med over lengre tid. Man føder barn og bor da sammen en stund til barna er større. Det er det som er naturlig og nødvendig. Anonymkode: e7d63...aff
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2022 #18 Skrevet 10. juli 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ja hva han gjør i hemmelighet vet du faktisk ikke. Anonymkode: e8020...f91 Alltid her inne..... Kvinner som trenger å finne trøst i at alle andre også garantert blir bedratt. Vet du hvordan det er å leve i et forhold med tillit? Der man tar telefonen når den andre ringer, der man byttelåner hverandres PC og telefon når det er praktisk, der telefonen alltid ligger åpen og man gjerne åpner snaps og slik uten å tenke over at den andre sitter ved siden av, der man ikke er avhengig av å være ute med venner hele natten og dra på nach, men foretrekker en god natts søvn med partneren sin. Der man helst vil bruke feriene med familien, og ikke har noe som helst ønske om å dra på partytur med gutta/jentene. Der vi sammen går gjennom kontoutskrifter og fikser ligningspapirer, budsjett og regninger. At alt slik bare er avslappet og naturlig? Har du noen gang opplevd det? Anonymkode: 45f04...4ab 3
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2022 #19 Skrevet 10. juli 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Alltid her inne..... Kvinner som trenger å finne trøst i at alle andre også garantert blir bedratt. Vet du hvordan det er å leve i et forhold med tillit? Der man tar telefonen når den andre ringer, der man byttelåner hverandres PC og telefon når det er praktisk, der telefonen alltid ligger åpen og man gjerne åpner snaps og slik uten å tenke over at den andre sitter ved siden av, der man ikke er avhengig av å være ute med venner hele natten og dra på nach, men foretrekker en god natts søvn med partneren sin. Der man helst vil bruke feriene med familien, og ikke har noe som helst ønske om å dra på partytur med gutta/jentene. Der vi sammen går gjennom kontoutskrifter og fikser ligningspapirer, budsjett og regninger. At alt slik bare er avslappet og naturlig? Har du noen gang opplevd det? Anonymkode: 45f04...4ab Hemmelige mapper på mobil og inkognito-modus på pc skjuler mye Anonymkode: 78546...ee5 1
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2022 #20 Skrevet 10. juli 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hemmelige mapper på mobil og inkognito-modus på pc skjuler mye Anonymkode: 78546...ee5 Forsåvidt kan man ha flere snapkontoer også Anonymkode: 78546...ee5 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå