Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har ei venninne som har det litt tøft nå. Kjæresten gikk fra henne. Jeg har stilt opp i det siste. Bare for å være sammen henne når hun sliter mest. Men jeg kjenner at jeg blir sliten. Mellom jobb, mann og barn og husarbeid, så trenger jeg også litt tid for å slappe av. Hun sier at helgene er verst. Og jeg skjønner det. Jeg har vært til henne 2 Lørdager på rad. Men jeg vil også ha noen helger der jeg kan bare slappe av hjemme. 

Hvordan si dette på en fin måte? 

Hun har ikke barn og jobber bare fra kl 9- 12 i ukedagene, så hun har mye tid å sitte hjemme å tenke på. 

Anonymkode: 2f378...4ce

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du får flytte inn til henne for en liten periode og be mannen ta hånd om barn og hus i den vanskelige perioden hun er i. 

Alt annet er utenkelig. 

Hvordan dette påvirker deg, din mann og deres barn er egentlig underordnet i denne situasjonen. 

Anonymkode: e1d62...d47

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du får flytte inn til henne for en liten periode og be mannen ta hånd om barn og hus i den vanskelige perioden hun er i. 

Alt annet er utenkelig. 

Hvordan dette påvirker deg, din mann og deres barn er egentlig underordnet i denne situasjonen. 

Anonymkode: e1d62...d47

Håper du var ironisk...

• Liker 5
Skrevet
chi skrev (Akkurat nå):

Håper du var ironisk...

Håper jeg og for det er helt urimelig. 
du kan si til henne hvor mye tid du har tilgjengelig og si du kan hjelpe henne med å finne en psykolog/terapaut

• Nyttig 1
Gjest Less'is'more
Skrevet (endret)

Jeg tenker at venninnen din ikke forlanger at du skal komme til henne hver helg. Det er kanskje du som lager forventninger til deg selv om hvor mye du skal stille opp? Tenker bare høyt nå. 

Du er snill som bryr deg så godt om venninnen din💝fortsett med det. 

Hva med å be henne over til dere på f.eks formiddagsbesøk en dag i helgen? Steke vafler og lage det litt koselig. Gå turer sammen. Ta barna med. Tipper at hun trenger å henge med noen uten å ha så store planer. Hun trenger litt ekstra omsorg akkurat nå når hun er så lei seg🥺💞

Endret av Less'is'more
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor kan dere ikke henge hos deg? Bestevenninna mi har barn, jeg har ikke, og da henger vi stort sett hos henne når hun har barna, fordi det er mest praktisk. 

Anonymkode: e2556...60c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...