Gå til innhold

Putte hånda i doskåla og så spise lunsj

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

....uten å vaske hender først.

Dette er "eksamen" i behandling av bakteriefobi.

Altså, jeg har på ingen måte bakteriefobi, og derav ingen behov for denne behandlingen, men jeg kjenner jo allikevel på at jeg hadde hatt store problemer med å dyppe hånda i dovann for så å spise mat uten å vaske hender. Tenker ikke nødvendigvis på skumle bakterier, jeg bare...synes det er fryktelig ekkelt. 😅

Hadde dere gjort dette uten problemer, eller hadde dere også hatt litt trøbbel med å gjøre dette?

Anonymkode: a5b4c...e59

Videoannonse
Annonse
Gjest Athena Catalina
Skrevet (endret)

Jeg hadde aldri klart det og jeg har ikke  bakteriefobi, heller. Bare skikkelig ekkelt som du skriver. 

Endret av Athena Catalina
AnonymBruker
Skrevet

Skulle nok greid det, hvis det var del av behandling.

Når det er sagt, jeg anså meg selv som kurert for edderkoppfobi lenge før jeg kunne bære edderkopper i hånden.

Så er dette egentlig nødvendig for å kunne bli frisk nok? Jeg tviler litt.

Anonymkode: 01a9a...c72

AnonymBruker
Skrevet

Så lenge toalettet er rent, så er det jo bare vann i.

Anonymkode: df6b8...c9d

AnonymBruker
Skrevet

Hadde aldri gjort det, høres bare ydmykende ut. Skal i så fall se behandler gjøre det først. 

Anonymkode: 6b30b...a6a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hadde ikke gjort det og skjønner ikke hvorfor folk med bakteriefobi skal måtte gjøre det som del av behandlingen. Målet bør jo være at de klarer å leve et normalt liv, de trenger ikke fjerne sperringene som vanlige folk har. 

Anonymkode: 3dee9...a8f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Høres helt sykt ut og jeg har ikke bakteriefobi. Det bare inngår i ting man ikke gjør. 

Anonymkode: 0f44b...871

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor? Er jo farlige bakterier i do

Anonymkode: fd1f3...7bb

Skrevet

Høres helt tullete ut, det hadde jeg ikke gjort. 

Gjest lurven
Skrevet

Hvis det var min egen do hadde jeg ikke vært redd for å bli syk, men fortsatt syntes det hadde vært utrolig ekkelt

Skrevet

Noen OCD behandlinger vet jeg er ganske ekstreme, fire intense dager da en omtrent skal slikke på doringen for å bli helbredet. Jeg har aldri hatt OCD, så jeg føler jeg skal være litt forsiktig med å gjøre narr av hva som funker og ikke funker, de har ganske god suksess med eksponeringsrerapien og folk blir bedre så jeg kan jo bare anta de har mer peiling enn meg.

Men ingen normale mennesker stikker hånden ned i do i utgangspunktet (med mindre en selvsagt har mistet den klassiske mobilen en gang) uansett så er det normalt å vaske hendene sine etterpå, uansett hva en skal men spesielt når det gjelder mat kontakt. Det er en litt ekkel handling og vanlige mennesker har nok visse normale sunne sperrer mot dette, inkludert meg selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...