AnonymBruker Skrevet 10. juli 2022 #1 Skrevet 10. juli 2022 Hva gjør dere? Jeg klarer ikke å holde meg våken for å legge babyen tilbake i bedsidecriben. Babyen sovner der, men etter første gang hun våkner for å spise ender hun opp ved siden av meg i sengen. Har tilpasset til trygg samsoving, med hard madrass og alt, men synes ikke det virker trygt! Hun har begynt å bevege seg rundt i søvne. Men hvordan holde seg våken? Har virkelig gått inn for å holde meg våken de siste nettene, men husker knapt nattammingene engang, og jeg våkner med baby ved siden av meg. Har prøvd sittende amming også, men er redd jeg sovner da også! Det har jeg klart å gjøre på dagtid, og er vel enda mer sannsynlig om natten! Anonymkode: ec867...118
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2022 #2 Skrevet 10. juli 2022 Jeg ammer sittende i senga mens jeg spiller et hjernedødt mobilspill. Har ørepropper liggende på nattbordet, og av og til hører jeg på podcast. Sørger for å drikke godt med vann før jeg begynner å amme, det syns jeg også hjelper. Det har skjedd et par ganger at jeg dupper av mens jeg sitter der, men sovner ikke ordentlig. De gangene jeg er skikkelig trøtt, ammer jeg liggende med tilrettelegging for trygg samsoving. Men jeg sovner alltid i en litt ubehagelig stilling da, så det blir ikke så god søvn, så jeg prøver å unngå det. Anonymkode: 1d611...825 1
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2022 #3 Skrevet 10. juli 2022 De første månedene måtte jeg opp og sette meg i sofaen på stua når vi skulle amme for å ikke sovne😅 når han ble større var det fri buffet, da ammet jeg liggende og han spiste ganske fort så jeg rakk ikke å sovne egentlig, brukte tiden på å stryke og kose litt med han så sovnet han igjen med en gang han var ferdig (5 minutter, kanskje) Anonymkode: 72fd7...6c2 1
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2022 #4 Skrevet 10. juli 2022 Jeg opplever at vi samsover trygt hele natten. Jeg sover veldig rolig sammen med baby, så rolig at jeg må være bevist på å variere stillingen jeg sovner i. Når baby begynner å bevege seg passer vi på å gjerde inn sengen. Vi skyver den inn til veggen, og bruker nattbord og sprinkelsenga som gjerde på andre siden. I fotenden legger vi en madrass, så det ikke er for farlig å ramle ned. Mine babyer har sovet best tett inntil meg, så vi har endt opp med samsoving på begge. Det gjør natamming veldig enkelt, fordi jeg bare kan sovne. Med yngste måtte jeg amme sittende de første ukene, og hun måtte holdes oppreist i en halvtime etterpå. Det var flere ganger jeg sovnet i stolen, og det var ikke trygt! Anonymkode: 2885f...939 1
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2022 #5 Skrevet 10. juli 2022 Jeg samsov. Da fant babyen bare puppen selv ved behov. Var utrolig praktisk. Anonymkode: 90228...cfa 1
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2022 #6 Skrevet 10. juli 2022 Måtte begynne å amme i sittende stilling i senga for å ikke sovne! Sitter å gjesper og gaper vel å merke, men sovner i alle fall ikke da. Hender jeg trykker på telefonen for å ikke sovne også. Er jeg altfor trøtt samsover vi 😅 har forsøkt å gjort det så trygt som mulig, klarer bare å ikke holde meg våken enkelte ganger! Ammer først på en pupp, skifter bleie også amme på neste pupp igjen. Under bleieskifting klarer jeg å holde meg våken til amme på andre siden, så er i utgangspunktet kun første pupp jeg må jobbe for å holde meg våken! Anonymkode: 9575f...b8b 1
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2022 #7 Skrevet 10. juli 2022 Jeg spilte mobilspill, sånne candycrush-varianter, eller scrollet TikTok mens jeg ammet (om jeg klarte å ha 1 hånd fri, om ikke hørte jeg på podcast men bruker ofte det for å sove så måtte velge noen ikke-søvndyssende). Noen ganger vekket jeg mannen og ba ham prate med meg mens jeg ammet for å holde meg våken. Hendte og jeg satte på alarm på mobilen om jeg feks måtte sitte med baby på brystet sånn at jeg iallfall ville bli vekket etter 15 minutter feks. Slo på et lite nattlys. Satt alltid og ammet, med ammepute. Hadde vannflaske jeg kunne drikke av på nattbordet. Nå som baby er større så har jeg begynt å iblant amme liggende og da sovner jeg iblant og baby blir liggende i senga men føler at det er tryggere nå som baby er større og ligger litt mer stabilt og jeg føler meg tryggere på at jeg ligger musestille (og ikke er helt fjern/sover for tungt pga søvnmangel siden jeg får sånn ok med søvn til sammen iløpet av døgnet og ikke er fullt så sliten som i starten) Anonymkode: a5ecc...647
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå