Gå til innhold

Vakreste stedet du har vært i utlandet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvilket sted er det vakreste du har vært i utlandet? 

Del gjerne opp i vakreste by, vakreste landskap, vakreste strand etc 😀 ønsker reiseinspirasjon!

Anonymkode: 068e8...938

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vakreste landskap tror jeg må være Cornwall

South West Coast Path at Porthchapel Beach | Cornwall Guide

Vakreste småbyer tror jeg må være de i Transylvania, jeg finner ingen bilder som yter dem rettferdighet. Man må vandre rundt i dem for å få helhetsbildet.

Av storbyer synes jeg Budapest var veldig fin, men det er vanskelig å sammenligne.

 

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De beste reiseopplevelsene jeg har hatt; Cruise i Halong Bay Vietnam. Templene i Kyoto under Cherry Blossom time. Matchu Pichu Peru - hike utenfor de vanligste/enkleste rutene. Venice, utrolig nok, en sen ettermiddag utenfor turistsesongen slik at vi hadde gatene for oss selv. Fjelltur i Sunnmørsalpene i strålende sol med snø på toppene. Wadi Rum (ørken) i Jordan. Lofoten. Cinque Terre Italia før det ble ødelagt av turister. Var også så heldig å oppleve Zlatni Rat, Brac og Hvar, før turismen tok seg opp igjen etter krigen. 

Høyt på lista står biltur på Island. Giza. Bora Bora. Cruise i Antarktis. Mirror Lake i Bolivia. Og mye mer. 

Fine steder er det mye av. Det som ofte ødelegger er folk og turisme. Så min anbefaling er å peile ut når det ikke er sesong, og når det er rolige tidspunkt på dagen. Jeg utnytter alltid grytidlige morgener for å få de beste opplevelsene. Det er vel derfor jeg ikke har kommet meg til Island eller Giza ennå. 

Anonymkode: c6881...162

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Edinburgh uten tvil😍Jeg mener oppriktig at alle burde oppleve en tur til Skottland. Det kan ikke beskrives det må bare oppleves

Anonymkode: d3854...9bb

  • Liker 3
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

La Digue på Seychellene

Anonymkode: 8559a...59c

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pattis. Walking Street. 
 

E6E59D40-BB0E-45AE-BAB7-E5F55A2FBACD.jpeg

Anonymkode: 173f2...520

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vakreste storbyer: Wien og Edinburgh. Også Venezia og Paris da, selv om er mer ødelagt av turisme. Geneve og området rundt (Montreux, etc). er også fint.

Når det gjelder natur, så er det vanskelig å slå Norge.

 

Anonymkode: 15821...09c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venezia, Isle of wight, Santorini og nordøst Mallorca 

Anonymkode: 2ddb7...f4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Isle of Skye i Skottland 😍😍😍

Anonymkode: c3e14...2c9

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Mongolia: For en fantastisk rå natur, Gobiørkenen i sør, taigaen i nord, store innsjøer, steppene...helt ubeskrivelig vakkert!

- Sør-Korea: Seoul er veldig spennende by, gamle palasser, hybermoderne arkitektur, natteliv, streetfood etc etc, personlig elsker jeg den koreanske landsbygda, koselige landsbyer, risåkre, dammer fulle av lotusblomster etc. Også veldig vakker natur, sørlig mot østkysten og på Jejuøya.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vanskelig å velge… 

Fiji. 
Sørøya på New Zealand. Australia (mange steder). Kroatia. Færøyene. 

Anonymkode: c00e1...98d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På badeferie: isla Holbox i Mexico. En helt fantastisk vakker øy med nydelige strender. Byron Bay i Australia er også et helt utrolig vakker liten surfeby. Å kjøre Highway 1 i California er en utrolig opplevelse. Ellers så er andre vakre steder  øya Hydra i Hellas og Positano på Amalfikysten. 

Anonymkode: 1df8c...9a1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Færøyene - uten tvil! 💚

Anonymkode: 2a333...5e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...