Gå til innhold

Deler soverom med barnet mitt...

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg leier en bra leilighet på 70m, men problemet er at det bare er 1 soverom på 12,5 m2. Dette soverommet deler jeg sammen med barnet på 2.5 år. Vi samsover, men hvor lenge er det innafor å sove sammen med barnet sitt? Etterhvert vil hen sikkert ha venner på besøk eller privatliv? 

Hvordan gjør dere andre som er alene med barn som ikke har råd til mer? Stuen er ganske stor, så finnes det noen smarte DYI der man kan lage seg en soveplass? Å sove på sofaen er mulig, men det er ikke så bra for ryggen i lengden. 

Anonymkode: 4120f...c53

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Sovesofa?

Anonymkode: dbeac...769

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg leier en bra leilighet på 70m, men problemet er at det bare er 1 soverom på 12,5 m2. Dette soverommet deler jeg sammen med barnet på 2.5 år. Vi samsover, men hvor lenge er det innafor å sove sammen med barnet sitt? Etterhvert vil hen sikkert ha venner på besøk eller privatliv? 

Hvordan gjør dere andre som er alene med barn som ikke har råd til mer? Stuen er ganske stor, så finnes det noen smarte DYI der man kan lage seg en soveplass? Å sove på sofaen er mulig, men det er ikke så bra for ryggen i lengden. 

Folk sover enten med barnet til det er veldig stort eller ordner seg sovesofa. Vil infomere deg at i veldig mange land er dette HELT NORMALT, til og med at hele storfamilier deler soverom. Vi gjorde det likt i Norge før også. Det er ingenting galt i det 💖 Tenker du fint kan fortsette til barnet er 8-9.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Lag rommet om til barnerom. Ha en seng du kan slå ut til dobbeltseng. Du kan sove der frem til barnet er 6-7 år. 

Etter dette hadde jeg satset på en god sovesofa i stuen, eller funnet meg en leilighet med to soverom.

Anonymkode: 3c634...235

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Barnet må ikke ha eget rom hvis dere er komfortable med å sove sammen 😊 i min svigerfamilie sover faren med sønnene og moren med døtrene 😊

Anonymkode: 50b79...f12

• Liker 1
Gjest Hottentått
Skrevet

Ha en seng som kan slås ut som dobbelseng eller en sånn ekstraseng som kan trekkes ut som en skuff. 

Evt kjøper du deg en sovesofa med oppbevaring til stua. Så bare putter du sengetøyet i oppbevaringsskuffen på dagtid ☺️

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Barnet må ikke ha eget rom hvis dere er komfortable med å sove sammen 😊 i min svigerfamilie sover faren med sønnene og moren med døtrene 😊

Ja, vi har sovet sammen siden fødsel. :) Men jeg tenkte mest på sikt. Nå er hen fortsatt veldig liten.

AnonymBruker
Skrevet

Hvis leiligheten er på hele 70 kvadratmeter går det helt sikkert fint an å lage en sovealkove et sted vel? :)

Jeg ville nok latt barnet få eget sove- og lekerom på sikt, og laget meg en sovealkove i stue/gang/der det passer. Husker Ikea har hatt mange fine løsninger på det. Man kan bruke en dagseng eller sovesofa hvis man ikke har noe naturlig sted å ha sovealkove.

Anonymkode: 286d6...7dd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har stort  hus med 5 soverom, jenta mi på 5 år har både lekerom og flere soveplasser, men hun insisterer likevel ofte på å sove sammen med meg i min seng. Det er kjempekoselig❤️

Anonymkode: 0a064...006

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvis leiligheten er på hele 70 kvadratmeter går det helt sikkert fint an å lage en sovealkove et sted vel? :)

Jeg ville nok latt barnet få eget sove- og lekerom på sikt, og laget meg en sovealkove i stue/gang/der det passer. Husker Ikea har hatt mange fine løsninger på det. Man kan bruke en dagseng eller sovesofa hvis man ikke har noe naturlig sted å ha sovealkove.

Ja, det jeg lurte på også 😛 Men er ikke handy og praktisk av meg, så lurte på om det fantes noe DYI løsninger der. 

AnonymBruker
Skrevet

Du leier den, så hadde bare hatt det slik til du får ditt eget eller et annet sted. Jeg har 69 kvm, og har en på 9. Og han vil sove i min seng 🙄 han er veldig mørkeredd.

Anonymkode: 5bc9c...be4

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Ja, vi har sovet sammen siden fødsel. :) Men jeg tenkte mest på sikt. Nå er hen fortsatt veldig liten.

Det går bra. Du kan evt ha en sovesofa i stuen og gjøre rommet om til barnerom på sikt 😊

AnonymBruker
Skrevet

Jeg og jentungen delte rom frem til hun var 10, det var den muligheten vi hadde i den alt for lille leiligheten vi leide. Det gikk på et vis, men vi var overmodne på å få hvert vårt da vi fikk mulighet til å flytte til noe større. 

Anonymkode: dfc57...13c

AnonymBruker
Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja, det jeg lurte på også 😛 Men er ikke handy og praktisk av meg, så lurte på om det fantes noe DYI løsninger der. 

Det finnes det absolutt, jeg elsker å innrede på små rom 😄 prøv å google litt interiørtips i små leiligheter og hybler, se i gamle interiørblad på biblioteket eller internett. 

Du kan lage en romdeler av med en gardin, en stor bokhylle (ala kallax fra Ikea) eller skjermvegg (ala sånn type - https://www.ellos.no/ellos-home/skjermvegg-stina/1003898?extcmp=01_NO_SEM_G4&gclid=Cj0KCQjw8amWBhCYARIsADqZJoXUvASWzOpDj7a86tlsS386Tg8aOqQT2WcfBzCclJ36mFPDSZjsXVsaAusbEALw_wcB&gclsrc=aw.ds)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg gjorde om rommet til et barnerom og kjøpte køyeseng. Rommet var barnet sitt og jeg bare sov der. Sånn hadde det vi til barnet ble 11 år. Etter det så spv jeg i stua. 

Anonymkode: 7bc07...158

AnonymBruker
Skrevet

Har en venninne som sov på samme rom som sin datter, fram til hun var 13 år. Men de hadde køyeseng på soverommet. Og datteren brukte det på dagen, moren bare sov der. Så hadde de sovesofa på stuen, sånn så moren sov der hvis datteren hadde overnatting.

Anonymkode: 30e4c...168

Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Det finnes det absolutt, jeg elsker å innrede på små rom 😄 prøv å google litt interiørtips i små leiligheter og hybler, se i gamle interiørblad på biblioteket eller internett. 

Du kan lage en romdeler av med en gardin, en stor bokhylle (ala kallax fra Ikea) eller skjermvegg (ala sånn type - https://www.ellos.no/ellos-home/skjermvegg-stina/1003898?extcmp=01_NO_SEM_G4&gclid=Cj0KCQjw8amWBhCYARIsADqZJoXUvASWzOpDj7a86tlsS386Tg8aOqQT2WcfBzCclJ36mFPDSZjsXVsaAusbEALw_wcB&gclsrc=aw.ds)

OBS dette er ikke trygt for en med en på 3. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...