Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Er det flere her som har gått på cerazette før dere begynte prøvingen? 

Noen som bare vil fortelle hvordan det har gått, om det tok lang tid før ting stabiliserte seg, evt ble gravid? 

Vi har bestemt oss for å starte nå :) jeg er 33 år så er veldig spent, samt veldig klar over at dette kan ta tid😅

Vet også at min syklus er noe uregelmessig. Var i hvertfall det før jeg begynte på pilla. Da gikk det alt fra 29-31 dager sånn ca. Kanskje flere dager også. 

Har du tips og råd så kom gjerne med det 😊 jeg har i det siste døgnet lest så mye forskjellig i forhold til forberedelser på det nye livet 🤣 veldig klar kan man si 😁

Anonymkode: 4afa2...220

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ble gravid mens jeg gikk på cerazette 🙈

Eneste du kan gjøre er å finne ut hvor lang syklus du har og evt ta eggløsningstester slik at dere ikke bommer. 

Anonymkode: 6c6db...5e9

AnonymBruker
Skrevet

Jeh hadde veldig lange og ustabile sukluser i et halvt år. Brukte eggløsningstester etter seks mnd og ble gravid da. Endte dessverre i MA. Hadde mensen 1 gang etter dette og prøvde meg på eggløsningstester igjen. Hadde eggløsning på et normalt tidspunkt, men TR kom aldri 🤰

Det kan ta tid før syklusen stabiliserer seg, men ikke for alle. Har forstått at det er veldig individuelt. Lykke til! 😊

Anonymkode: e179b...d82

AnonymBruker
Skrevet

Begynte på cerazette 2mnd etter fødsel av førstemann og brukte de i ca 5mnd før jeg sluttet. Fikk mensen 2mnd etter det. Dette er 6mnd siden nå, har fremdeles ustabil syklus (varierer med 1 uke). Hadde helt stabil syklus før graviditeten. Kan være pga cerazette men kan også være pga graviditeten, selv om det begynner å bli en stund siden nå.

Tror det er lurt å slutte med en gang man er klar ja. EL tester kan være nyttig for å sikret at dere treffer EL. Eller bare ha masse sex 😁 Lykke til!

Anonymkode: 927b1...cb8

AnonymBruker
Skrevet

Gått på prevensjon i alt 9 år sammenhengende, med både p-stav, p-sprøyter og nå det siste året cerazette. 4 mnd siden og tror endelig(?) at syklusen har stabilisert seg. Hadde en syklus på 47 dager, så gikk det en uke før jeg fikk mensen igjen. Var helt håpløst å vite når jeg hadde eggløsning. Nå kom mensen nøyaktig på dagen, så satser på at ting er litt bedre👌 Ville brukt tiden til å tracke syklusen og finne ut når du har eggløsning. Jeg vurderer å begynne med temping i tillegg til eggløsningstester, er så utålmodig😄 Jeg forventet at alt skulle stabilisere seg med en gang og at jeg skulle bli gravid fort, men nå tar jeg det litt mer med ro. Tenker ikke på foregående måneder som reelle prøveperioder. 

Anonymkode: 67610...1cf

AnonymBruker
Skrevet

Fikk aldri igjen syklus etter å ha gått på Cerazette i 7 år. Måtte begynne på medisiner for å få igjen syklusen min, og har enda ikke blitt gravid. 26 mnd siden jeg sluttet på cerazette 

Anonymkode: 392e9...af5

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Noen som bare vil fortelle hvordan det har gått, om det tok lang tid før ting stabiliserte seg, evt ble gravid? 

Vi har bestemt oss for å starte nå :) jeg er 33 år så er veldig spent, samt veldig klar over at dette kan ta tid😅

Vet også at min syklus er noe uregelmessig. Var i hvertfall det før jeg begynte på pilla. Da gikk det alt fra 29-31 dager sånn ca. Kanskje flere dager også. 

Har du tips og råd så kom gjerne med det 😊 jeg har i det siste døgnet lest så mye forskjellig i forhold til forberedelser på det nye livet 🤣 veldig klar kan man si 😁

Ja. De 3-4 første månedene hadde jeg ikke eggløsning. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kom raskt tilbake i syklus, tok bare 4-5 uker før jeg fikk skikkelig menstruasjon etter jeg slutta. Hadde gått på det i 15 år og jeg var 38 da jeg slutta. Tok ikke eggløsningstester, men fikk helt stabil syklus etter den første ordentlige menstruasjonen, så alt gikk raskt tilbake til det normale. 

Anonymkode: f92eb...923

AnonymBruker
Skrevet

Skjønner det er variabelt og individuelt. 

Sist jeg sluttet så tok det noen få uker så fikk jeg mensen. Synes dog det var vanskelig å vite når jeg hadde eggløsning. Men nå skal vi prøve å bli gravide så vil etterhvert kjøpe inn tester for å finne ut av det. Regner egentlig med at jeg vil få uregelmessig syklus. 

AnonymBruker
Skrevet

Nummer 1 og 2 ble unnfanget mens jeg gikk på Cerazette, begge gangene på grunn av omgangssyke som svekket virkningen. Ved nummer 3 gikk jeg ikke på noe. Positiv test med nummer 4, 25 dager etter siste Cerazette. 

Anonymkode: 0ddfb...a35

AnonymBruker
Skrevet

Har alltid brukt Cerazette og Desirett som prevensjon. Rakk en runde med mensen før graviditet.

Anonymkode: 06192...1d0

• 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 10.7.2022 den 8.24):

29-31 dager anses som normal syklus. 

Anonymkode: 5b1d4...979

AnonymBruker
Skrevet

Var stabilt med en gang. Gravid 1 pp.

Anonymkode: adbcc...39a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...