AnonymBruker Skrevet 11. juli 2022 #61 Del Skrevet 11. juli 2022 Forskjellen er vel hvor regulert leiemarkedet er i mange andre land. Sett mot alt tullet du kan møte på i Norge. Har blant annet leid i London. Da går man via byrå, selv om det er en eier bak man også kan kontakte. Det er helproft med ansvarlig fra byrået som ser over alt med deg og ordner papirer, samt depositum. Det er krav til hvordan leiligheten skal vedlikeholdes. Og om noe ikke er på stell blir det raskt fikset om man melder inn. På andre siden måtte jeg dokumentere inntekt og formue, samt oppgi referanser. Så det er jo også en sikkerhet for byrå/eier. Hadde det vært slik i Norge kunne jeg gjerne betalt ekstra for å leie, da det gir mye mer fleksibilitet, mindre risiko, og gjør at man slipper alt ansvaret det medfører å være huseier. Anonymkode: 7fbc5...2df 3 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1596518-%C3%A5-leie-bolig-er-ganske-vanlig-i-de-fleste-land-i-norge-m%C3%A5-man-kj%C3%B8pe-selv-leier-jeg/page/4/#findComment-30179928 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2022 #62 Del Skrevet 11. juli 2022 Vi bygde hus i 1997 med husbanklån og 5 år avdragsfrihet. Vi hadde utleieleilighet i sokkelen som vi leide ut for 2.500 kroner. Vi har økt leien 1 gang på 10 år til 3.000. I 2007 hadde vi et barn mer enn planlagt og trengte mer plass så vi sa opp leietaker og lagde trapp ned. Hun var helt forfjamset da hun fant ut at hun måtte ut med i hvert fall 5.000. Når jeg sjekker Finn går leiligheter som vår for 10.000 og vel så det. Vi betalte siste avdrag i vår og er nå gjeldfri. Hadde vi leid noe tilsvarende måtte vi ut med minst 20.000. Eier man og ikke kjøper større og større (bo seg oppover) har man samme beløp over 20 år og til slutt eier man boligen sin. Leier man øker leia jevnt og trutt, etter 20 år vil leie minst doblet seg. Joda, det man ikke betaler i avdrag kan man spare i fond eller andre investeringer men problemet er jo at de færreste gjør det. Betaler man huslån er man tvunget til å spare gjennom avdrag, leier man er det opp til ens egen disiplin. Og når man har spart opp 300.000 eller noe er det fort gjort å bruke av sine reserver for å kjøpe en litt finere bil enn man ville hatt råd når man har huslån, eller man føler for en finere ferie. Vi er uten lån nå og sparer det vi har betalt i avdrag hittil. Vi er jo vant til det og det er likevel mindre da vi ikke betaler rente lengre. Leie ville vi måtte betale resten av livet og den øker jo bare. Jeg vil ikke si at leie er å kaste penger ut av vindu men uten seriøs sparing av det man ikke betaler på huslån kommer man dårligere ut. Anonymkode: 2ebcb...543 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1596518-%C3%A5-leie-bolig-er-ganske-vanlig-i-de-fleste-land-i-norge-m%C3%A5-man-kj%C3%B8pe-selv-leier-jeg/page/4/#findComment-30181643 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Avstand Skrevet 11. juli 2022 #63 Del Skrevet 11. juli 2022 Ja det har vært skriv om at Norge har ganske strenge sosiale normer, på linje med Korea. Jeg har heller ikke råd til å kjøpe. Enig i at man slipper mye ansvar, men så har man heller ikke tryggheten for utleier kan øke leien eller bestemme seg for å selge og så må du flytte ut eller leie for dobbelt pris av nye kjøpere. Er heller ikke alltid en utleier gidder å vedlikeholde selv om det står i kontrakten. Jeg bryr meg ikke lenger om noen ser ned på meg, for de jeg vet om som eier i min alder kommer fra familier som har råd til å kjøpe til dem. De har ikke tjent seg opp alle pengene selv. Så den som snakker ned til oss som er på leiemarkedet kan holde kjeft. 1 1 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1596518-%C3%A5-leie-bolig-er-ganske-vanlig-i-de-fleste-land-i-norge-m%C3%A5-man-kj%C3%B8pe-selv-leier-jeg/page/4/#findComment-30181683 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2022 #64 Del Skrevet 11. juli 2022 Avstand skrev (18 minutter siden): Ja det har vært skriv om at Norge har ganske strenge sosiale normer, på linje med Korea. Jeg har heller ikke råd til å kjøpe. Enig i at man slipper mye ansvar, men så har man heller ikke tryggheten for utleier kan øke leien eller bestemme seg for å selge og så må du flytte ut eller leie for dobbelt pris av nye kjøpere. Er heller ikke alltid en utleier gidder å vedlikeholde selv om det står i kontrakten. Jeg bryr meg ikke lenger om noen ser ned på meg, for de jeg vet om som eier i min alder kommer fra familier som har råd til å kjøpe til dem. De har ikke tjent seg opp alle pengene selv. Så den som snakker ned til oss som er på leiemarkedet kan holde kjeft. Heldigvis finnes det mange seriøse som leier ut. Å bo i sokkelleilighet i en bolig er helt uaktuelt for meg. For min del er det leilighet i en bygård som gjelder, der pleier ting å være på stell. Aldri opplevd noe negativ selv, fordi jeg stiller krav. Mange velger å leie steder med muggsopp etc... Anonymkode: 3a631...1f9 4 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1596518-%C3%A5-leie-bolig-er-ganske-vanlig-i-de-fleste-land-i-norge-m%C3%A5-man-kj%C3%B8pe-selv-leier-jeg/page/4/#findComment-30181844 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2022 #65 Del Skrevet 11. juli 2022 Dette å være selveier har en lang tradisjon i Norge. Det har historisk sett blitt sett på som "status" å være selveier, så jeg tror dette er noe som ligger dypt forankret i oss. Selv er jeg sjeleglad for å eie min egen bolig, noe som ikke er en selvfølge, da jeg kommer ganske langt ned på lista inntektsmessig. Men jeg kjøpte boligen for mange år siden, før boligprisene føyk til værs. Det ga meg en mulighet, noe jeg er ekstremt takknemlig for. I dag hadde jeg nok ikke hatt en sjanse på boligmarkedet, så jeg har sympati med de unge som ikke har den muligheten pga de høye boligprisene vi har i dag. Før jeg kjøpte boligen, leide jeg i en periode. Og jeg må rett ut si, at jeg hele tiden satt med en følelse av å bo på nåde i den perioden, og hadde en dårlig følelse av å bo i noe som ikke var mitt hjem. Leieforholdet var en ok mellomlanding, men planen var hele tiden å prøve å få kjøpt en bolig. Noe jeg også klarte. Jeg ser ærlig talt nesten ingen fordeler med å leie. Man kaster haugevis av penger rett ut av vinduet til utleiere, som tjener rått på leieforholdet. Jeg kjenner også til mange eksempler på leieboere som måtte flytte ut innen kort tid, fordi utleieren skulle bruke leiligheten til noe annet, eller fordi de skrudde opp prisen til et nivå leieboerne ikke hadde råd til. Man bor altså på nåde, noe jeg er sjeleglad for at jeg slipper. Anonymkode: ca632...5d8 2 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1596518-%C3%A5-leie-bolig-er-ganske-vanlig-i-de-fleste-land-i-norge-m%C3%A5-man-kj%C3%B8pe-selv-leier-jeg/page/4/#findComment-30182073 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2022 #66 Del Skrevet 11. juli 2022 Jeg håper nye boligforskriftene for minihus går igjennom. Da blir det plutselig mye mer mulig for den vanlige normann å kjøpe seg en liten tomt og bygge seg ett lite hus uten at det skal koste så himla mye penger. Bygger jo fint ett hus på 30m2 BRA med sovehems til 300k sånn ca om en gjør det selv og ikke har for mye jobb med planering og tilrettelegging av tomt. Anonymkode: af19a...65f 1 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1596518-%C3%A5-leie-bolig-er-ganske-vanlig-i-de-fleste-land-i-norge-m%C3%A5-man-kj%C3%B8pe-selv-leier-jeg/page/4/#findComment-30182133 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Linny111 Skrevet 11. juli 2022 #67 Del Skrevet 11. juli 2022 6 hours ago, AnonymBruker said: Forskjellen er vel hvor regulert leiemarkedet er i mange andre land. Sett mot alt tullet du kan møte på i Norge. Har blant annet leid i London. Da går man via byrå, selv om det er en eier bak man også kan kontakte. Det er helproft med ansvarlig fra byrået som ser over alt med deg og ordner papirer, samt depositum. Det er krav til hvordan leiligheten skal vedlikeholdes. Og om noe ikke er på stell blir det raskt fikset om man melder inn. På andre siden måtte jeg dokumentere inntekt og formue, samt oppgi referanser. Så det er jo også en sikkerhet for byrå/eier. Hadde det vært slik i Norge kunne jeg gjerne betalt ekstra for å leie, da det gir mye mer fleksibilitet, mindre risiko, og gjør at man slipper alt ansvaret det medfører å være huseier. Anonymkode: 7fbc5...2df Jeg har leid fra byrå i Edinburgh, og det var så langt fra helproft som det er mulig å komme. Nå som jeg eier, betaler jeg også 2/3 i boliglån på et hus som jeg gjorde i leie på en knøttliten leilighet. Opplevde det som mye mer proft i Norge, men generelt sett er det ganske dritt å leie overalt. Har leid tre steder i Norge og fire i Storbritannia. Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1596518-%C3%A5-leie-bolig-er-ganske-vanlig-i-de-fleste-land-i-norge-m%C3%A5-man-kj%C3%B8pe-selv-leier-jeg/page/4/#findComment-30182200 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2022 #68 Del Skrevet 11. juli 2022 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Jeg håper nye boligforskriftene for minihus går igjennom. Da blir det plutselig mye mer mulig for den vanlige normann å kjøpe seg en liten tomt og bygge seg ett lite hus uten at det skal koste så himla mye penger. Bygger jo fint ett hus på 30m2 BRA med sovehems til 300k sånn ca om en gjør det selv og ikke har for mye jobb med planering og tilrettelegging av tomt. Anonymkode: af19a...65f Ja, man kan ha mye på lite plass. Tenkt lenge om å bygge noe på rundt 50kvm Men tomtepriser er jo helt syke. Anonymkode: 3a631...1f9 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1596518-%C3%A5-leie-bolig-er-ganske-vanlig-i-de-fleste-land-i-norge-m%C3%A5-man-kj%C3%B8pe-selv-leier-jeg/page/4/#findComment-30182243 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2022 #69 Del Skrevet 11. juli 2022 AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Ja, man kan ha mye på lite plass. Tenkt lenge om å bygge noe på rundt 50kvm Men tomtepriser er jo helt syke. Anonymkode: 3a631...1f9 Ja er fort det som er problemet, har en bitteliten tomt rett ved siden av her jeg bor men blir vel fort 1-2M selv om den bare har plass til ett minihus .. Nye reglene er vel for opp til 30m2 brukbart areal, men om en da har i tillegg utendørs bod og hems så har en jo alt en trenger av plass til en eller to Anonymkode: af19a...65f Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1596518-%C3%A5-leie-bolig-er-ganske-vanlig-i-de-fleste-land-i-norge-m%C3%A5-man-kj%C3%B8pe-selv-leier-jeg/page/4/#findComment-30182398 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2022 #70 Del Skrevet 11. juli 2022 Mange glemmer at det å kjøpe bolig ikke bestandig er en investering. Enkelte steder er det et stort tapsprosjekt å kjøpe hus, fordi det er stor sannsynlighet for at man ikke får solgt huset igjen. Om man får solgt kan det godt hende man selger med stort tap. Hvis du ikke er helt sikker på at du skal bo der lenge, er det bedre å leie enn å eie. Har selv bodd på slike steder i forbindelse med jobb. Kunne lett ha kjøpt hus, men hadde ikke et ønske om binde meg til stedet. Anonymkode: 7227c...c24 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1596518-%C3%A5-leie-bolig-er-ganske-vanlig-i-de-fleste-land-i-norge-m%C3%A5-man-kj%C3%B8pe-selv-leier-jeg/page/4/#findComment-30182576 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2022 #71 Del Skrevet 11. juli 2022 Linny111 skrev (1 time siden): Jeg har leid fra byrå i Edinburgh, og det var så langt fra helproft som det er mulig å komme. Nå som jeg eier, betaler jeg også 2/3 i boliglån på et hus som jeg gjorde i leie på en knøttliten leilighet. Opplevde det som mye mer proft i Norge, men generelt sett er det ganske dritt å leie overalt. Har leid tre steder i Norge og fire i Storbritannia. Man må jo velge de velrennomerte byråene. Akkurat som at man ikke forventer topp kvalitet på Lidl. Anonymkode: 7fbc5...2df 1 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1596518-%C3%A5-leie-bolig-er-ganske-vanlig-i-de-fleste-land-i-norge-m%C3%A5-man-kj%C3%B8pe-selv-leier-jeg/page/4/#findComment-30182582 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2022 #72 Del Skrevet 11. juli 2022 AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Mange glemmer at det å kjøpe bolig ikke bestandig er en investering. Enkelte steder er det et stort tapsprosjekt å kjøpe hus, fordi det er stor sannsynlighet for at man ikke får solgt huset igjen. Om man får solgt kan det godt hende man selger med stort tap. Hvis du ikke er helt sikker på at du skal bo der lenge, er det bedre å leie enn å eie. Har selv bodd på slike steder i forbindelse med jobb. Kunne lett ha kjøpt hus, men hadde ikke et ønske om binde meg til stedet. Anonymkode: 7227c...c24 Ja, på et lite sted kan slikt bli håpløst. Umulig å selge. Derfor kan man aldri kjøpe bolig på den måten, må være et sted det er lett å omsette. Anonymkode: 3a631...1f9 2 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1596518-%C3%A5-leie-bolig-er-ganske-vanlig-i-de-fleste-land-i-norge-m%C3%A5-man-kj%C3%B8pe-selv-leier-jeg/page/4/#findComment-30182841 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2022 #73 Del Skrevet 11. juli 2022 2 hours ago, AnonymBruker said: Ja, på et lite sted kan slikt bli håpløst. Umulig å selge. Derfor kan man aldri kjøpe bolig på den måten, må være et sted det er lett å omsette. Anonymkode: 3a631...1f9 Nemlig. Anonymkode: 7227c...c24 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1596518-%C3%A5-leie-bolig-er-ganske-vanlig-i-de-fleste-land-i-norge-m%C3%A5-man-kj%C3%B8pe-selv-leier-jeg/page/4/#findComment-30183581 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trøndere1 Skrevet 11. juli 2022 #74 Del Skrevet 11. juli 2022 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Livet et usikkert uansett. Jo eldre man blir jo mer forskjell mellom jevnaldrende blir det i helse. Mange oppdager at det ikke er penger og bolig men heller helse man skulle ha investert i (selv om helse også handler veldig mye om flaks/uflaks) Anonymkode: 9c197...534 God økonomi og god helse henger nøye sammen ifølge undersøkelser. 1 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1596518-%C3%A5-leie-bolig-er-ganske-vanlig-i-de-fleste-land-i-norge-m%C3%A5-man-kj%C3%B8pe-selv-leier-jeg/page/4/#findComment-30183847 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2022 #75 Del Skrevet 11. juli 2022 14 hours ago, AnonymBruker said: Kjenner ikke Oslo, å leie er helt ok i en norsk mellomstor by der jeg bor. Det pleide å være sant at eie lønte seg, men bare hvis boligprisene stiger, og bare til et visst punkt på boligprisene. Og de slutter å stige når mange nok når en smertegrense når renta stiger og alt blir dyrere. Man må se hele regnestykket. Leiere slipper så mye forsikring, vedlikeholdskostnader, renter og avdrag til banken. Om man er disiplinert kan man i de fleste år tjene like mye på å sette overskudd i indeksfond som det boligprisene økte. Problemet for mange er kanskje at de ikke er så disiplinerte med penger og de trenger den tvungne sparingen i egen bolig som banken tvinger deg til hvis du har tatt opp lån. Anonymkode: 9c197...534 Nei det lønner seg ikke å leie, ikke på langt nær. Alt man har betalt i leie gjennom årene er penger rett ut av vinduet, mens når du eier går lånet inn i å bygge seg opp en stor verdi som man kan selge igjen etter en del år. Og det finnes ingen indeksfond som er i nærheten en gang å skulle følge med boligpris veksten, pluss verdien du sitter igjen med etter å ha betalt lånet, minus en eventuell differanse mellom månedsleie, og låneutgifter pluss fellesutgifter (noe som forøverig som regel også går i favår å eie) 13 hours ago, AnonymBruker said: Alle år ikke boliglån vet du. Anonymkode: 3a631...1f9 Jo de aller fleste kan få seg boliglån. Eneste folk sliter med er egenanndelen når man først skal inn på markedet hvis man ikke har foreldre som kan hjelpe deg. Og det kan man spare seg opp selv i løpet av noen år. Anonymkode: 6c7c0...91a Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1596518-%C3%A5-leie-bolig-er-ganske-vanlig-i-de-fleste-land-i-norge-m%C3%A5-man-kj%C3%B8pe-selv-leier-jeg/page/4/#findComment-30183990 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2022 #76 Del Skrevet 12. juli 2022 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Nei det lønner seg ikke å leie, ikke på langt nær. Alt man har betalt i leie gjennom årene er penger rett ut av vinduet, mens når du eier går lånet inn i å bygge seg opp en stor verdi som man kan selge igjen etter en del år. Og det finnes ingen indeksfond som er i nærheten en gang å skulle følge med boligpris veksten, pluss verdien du sitter igjen med etter å ha betalt lånet, minus en eventuell differanse mellom månedsleie, og låneutgifter pluss fellesutgifter (noe som forøverig som regel også går i favår å eie) Jo de aller fleste kan få seg boliglån. Eneste folk sliter med er egenanndelen når man først skal inn på markedet hvis man ikke har foreldre som kan hjelpe deg. Og det kan man spare seg opp selv i løpet av noen år. Anonymkode: 6c7c0...91a Nei, det er mange som ikke klarer å få lån. Anonymkode: 3a631...1f9 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1596518-%C3%A5-leie-bolig-er-ganske-vanlig-i-de-fleste-land-i-norge-m%C3%A5-man-kj%C3%B8pe-selv-leier-jeg/page/4/#findComment-30186118 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2022 #77 Del Skrevet 12. juli 2022 AnonymBruker skrev (På 10.7.2022 den 7.53): I norge har vi mange spesielle normer, vi dømmes etter om vi eier bolig eller ikke. Folk ser NED på andre pga dette....tragisk. I andre land er det vanlig å leie, jeg forstår jo selv fordelen med å eie. Men mange har ikke råd til dette, så da må man jo godta å leie uten at dette blir en så stor del av livet. Fordi man skal jo leve også, fokusere på å leve. Livet er kort det. Jeg kunne nok klart å kjøpe selv, men finner det mer praktisk å leie. Kan gjøre gode avtaler der med å betale for 12mnd om gangen for eks. Selv ser jeg fordelen med at alt er inkludert som hvitevarer etc, slipper å tenke på noe som helst. Så kan jeg bare finne meg noe annet også, har i perioder bodd på korte leieavtaler. Som igjen gir meg frihet, føler meg låst om jeg skal ha et boliglån. Da må jeg selge og alt det styret hver gang for å bytte bolig. Selv tjener jeg rundt 800k i året, en god lønn som brukes mest mulig på å leve i form av fritidsting, mat og reise. Anonymkode: 3a631...1f9 Jeg leier for jeg aldri kunnet fått råd til å kjøpe. Men trives nå med det. Har nå innsett at jeg har det best uten å eie for mye. Så eier ingenting. Leier inkludert strøm og wifi og møbelert så har bare med meg det jeg kan få med meg i bilen hvis jeg skulle bli kastet ut. Livet blir enklere slik syns jeg. Går noe i stykker så er det jo huseier som fikser og jeg unngår dyre ekstra kostnader. Så nei jeg trives med å ha det enkelt. Er så lei av alle problemer opp igjennom årene og nå syns jeg det er så godt at ting er enkelt. Bor alene og det gjør det enda enklere. Gjør akkurat som jeg vil. Anonymkode: 2b6f9...a57 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1596518-%C3%A5-leie-bolig-er-ganske-vanlig-i-de-fleste-land-i-norge-m%C3%A5-man-kj%C3%B8pe-selv-leier-jeg/page/4/#findComment-30187224 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2022 #78 Del Skrevet 12. juli 2022 Hadde jeg vært singel, så hadde jeg leid et billig rom/liten og billig hybel og spart så mye jeg kunne gjort og levd billig i mange år. Av det overskuddet hadde jeg kjøpt en billig og liten leilighet, eventuelt tatt opp et lite lån også. Er ellers helt enig. Men mange folk klarer ikke å se utenom a4-boblen dessverre. Anonymkode: c7c03...6da Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1596518-%C3%A5-leie-bolig-er-ganske-vanlig-i-de-fleste-land-i-norge-m%C3%A5-man-kj%C3%B8pe-selv-leier-jeg/page/4/#findComment-30187230 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2022 #79 Del Skrevet 12. juli 2022 AnonymBruker skrev (På 10.7.2022 den 13.27): Jeg leide som student. Det var mer praktisk da Jeg leide også de første tre årene etter at jeg fikk fast jobb fordi jeg måtte spare opp egenkapital. Jeg hadde også kort tidshorisont så da ville det vært mye bry med kjøp og salg av eiendom. Men over tid vil det lønne seg å eie. Kjøper du feks når du er 30 år så sitter du med en nedbetalt bolig når du er pensjonist fremfor å måtte leie å ha kostnader til husleie. Anonymkode: f9b97...faf Det forutsetter vel at du har boligen som særeie da ved ekteskap eller noe? Blir det brudd så går vel halve formuen der. Anonymkode: 2b6f9...a57 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1596518-%C3%A5-leie-bolig-er-ganske-vanlig-i-de-fleste-land-i-norge-m%C3%A5-man-kj%C3%B8pe-selv-leier-jeg/page/4/#findComment-30187269 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2022 #80 Del Skrevet 12. juli 2022 Tror nok det etterhvert vil bli mer vanlig å leie i Norge også, kjenner flere med god inntekt som ønsker å leie. Ei sier hun trives godt der hun bor, pluss at om kjøleskapet ryker, ja, så må utleier bare hoste opp et nytt rimelig kjapt. Vaktmestertjeneste til å fikse småtteri uten tillegg osv. Han vanner tilogmed blomstene om man spør pent:p Hun betaler mer for mindre enn jeg gjør, men hun er enebarn og blir å arve hus og hytte etter foreldrene. Jeg har et søsken men våre foreldre eier ingenting, er ikke noe å arve. Anonymkode: b86e8...8fa Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1596518-%C3%A5-leie-bolig-er-ganske-vanlig-i-de-fleste-land-i-norge-m%C3%A5-man-kj%C3%B8pe-selv-leier-jeg/page/4/#findComment-30187344 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå