Gå til innhold

Har thailandsk kjæreste som utnytter meg og kontrollerer meg.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har dame fra Thailand som jeg har besøkt noen ganger, men merker at jeg blir ganske lei av noen sider ved henne. Hun tror aldri på meg, og hun vil kontrollere galleriet på telefonen min ofte, Messenger profilen min for andre damer som hun tror jeg flørter meg, det kombinert med at jeg alltid betaler når vi går ut å spiser, gjør at jeg egentlig blir ganske irritert. I tillegg, hvis vi skal gifte oss vil hun at jeg skal betale en dowry som er en slags engangssum til foreldrene hennes for å kjøpe  henne fri fra dem, hun har ikke inntekt til å kunne betale en slik dowry selv, så da er det bare meg de går på. Jeg har sagt at det er uaktuelt for min del å betale en sum på 300.000 for en dame jeg knapt kjenner og som jeg overhodet ikke har lovt noen verdens ting. Hun respekterer at jeg ikke ønsker videre diskusjon om dette. Alt i alt føler jeg at det er en del bakdeler som jeg ikke hadde regnet med ved å finne dame i Thailand, men som 27 åring er jeg kanskje for gammel til å treffe en dame i Norge uansett og da er det jo tross alt bedre enn et liv i ensomhet, uten kjæreste……

Anonymkode: 0df7a...bdd

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har hørt at mange finner seg norske menn som de ligger med og er hushjelp for, for å forsørge de hjemme. Menn som ikke klarer å få seg dame uten å "kjøpe" seg ei. Du kan vel kalle det en slags prostitusjon.

Anonymkode: 632fd...8f7

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Dropp henne og finn deg dame her til lands. 27 er da ingen alder. 

Anonymkode: 89b48...6c5

• Liker 14
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg har dame fra Thailand som jeg har besøkt noen ganger, men merker at jeg blir ganske lei av noen sider ved henne. Hun tror aldri på meg, og hun vil kontrollere galleriet på telefonen min ofte, Messenger profilen min for andre damer som hun tror jeg flørter meg, det kombinert med at jeg alltid betaler når vi går ut å spiser, gjør at jeg egentlig blir ganske irritert. I tillegg, hvis vi skal gifte oss vil hun at jeg skal betale en dowry som er en slags engangssum til foreldrene hennes for å kjøpe  henne fri fra dem, hun har ikke inntekt til å kunne betale en slik dowry selv, så da er det bare meg de går på. Jeg har sagt at det er uaktuelt for min del å betale en sum på 300.000 for en dame jeg knapt kjenner og som jeg overhodet ikke har lovt noen verdens ting. Hun respekterer at jeg ikke ønsker videre diskusjon om dette. Alt i alt føler jeg at det er en del bakdeler som jeg ikke hadde regnet med ved å finne dame i Thailand, men som 27 åring er jeg kanskje for gammel til å treffe en dame i Norge uansett og da er det jo tross alt bedre enn et liv i ensomhet, uten kjæreste……

Hva liker du ved henne da? Hva har dere til felles?

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

som 27 åring er jeg kanskje for gammel til å treffe en dame i Norge uansett og da er det jo tross alt bedre enn et liv i ensomhet, uten kjæreste……

Dummeste jeg har hørt! 

Du er verdt mer enn som så! Det er absolutt ikke for sent. Og du skal ikke finne deg i slik tull! Kom igjen, dropp dama! Og ikke stress. Du er enda veldig ung!

Anonymkode: 89203...57d

• Liker 10
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)

Nei, du er ikke for gammel til å finne deg en norsk dame! Hun fra Thailand byr tydeligvis på for stor kulturforskjell, samt økonomiske forventninger hjemmefra nå som hun har funnet seg en riking i rike Norge. Det er nok slik de ser deg. Ikke la dem utnytte deg! Lykke til på jakten etter norsk dame 😊

Endret av MyMichelle
  • Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)

Slik skal ikke et forhold starte, uansett hvor i verden hun befinner seg. Kjærlighet er mer enn bare penger. - min mor er fra Thailand, og jeg har aldri hørt om noe som «kjøpe seg fri fra foreldrene». For meg høres det bare ut som hun vil utnytte deg fordi du er «hvit».

Mange i Thailand tror at de vil få det «rike livet» når de har funnet seg en nordisk mann, men slik er ikke livet. Er trist at de tror det. Er bare glad for at hos foreldrene mine var det kjærlighet og ikke penger. 

Endret av elinoooor
  • Hjerte 3
  • Nyttig 3
Skrevet

En av kriteriene for den type  menneskehandel er jo at du må betale for henne. Men dårlig oppførsel skal du ikke tåle uansett. Men på den annen side er jo hun låst fast i en økonomisk deal som du ikke innfrir. Tap-tap.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Det bor over 80 millioner mennesker i Tyskland, i Frankrike nesten 70 og i Spania nesten 50 millioner, Portugal 10 millioner.Ingenting i veien med å finne kjærligheten i Asia, men først og fremst trenger du å få mer orden på selvtilitten din og livet ditt, -så hva med å heller kjøpe deg en interrail billett til Europa i første omgang? Ha det litt gøy, henge med folk som er på samme alder med litt av den samme kulturelle bakgrunnen? Du er ung, du har ti år til før du må tenke "oh, shit!" -ta det med ro!

Anonymkode: e7537...b30

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet

I følge denne siden er dowry (medgift) helt vanlig i Thailand. https://www.thaiembassy.com/family/thai-dowry

Men det står også at det er vanlig at ekteparet får pengene tilbake etter giftemålet:

Thai dowry, however, is usually symbolic in nature and will normally be returned to the married couple after the wedding, so as to help them start on their new life.

Skal du gifte deg med noen fra en annen kultur, så må du jo lese deg opp på den kulturen! Men det er bare tull at du er for gammel til å finne deg en norsk kone.

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Du besøker henne og irriterer deg over at du betaler for maten ute? Du sier selv hun ikke har penger. Mat er utrolig billig der, men der sitter du og tenker at hun skal betale for deg? Herregud, jeg blir flau. Vær enslig du. 

Anonymkode: e8b1f...9a7

• Liker 9
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Er stor forskjell på dowry basert på om din nye kone er jomfru eller ikke. Har dere klarlagt dette?

Anonymkode: b56d8...2c2

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Du besøker henne og irriterer deg over at du betaler for maten ute? Du sier selv hun ikke har penger. Mat er utrolig billig der, men der sitter du og tenker at hun skal betale for deg? Herregud, jeg blir flau. Vær enslig du. 

Anonymkode: e8b1f...9a7

Jeg betaler gjerne når vi går ut. Men hvorfor skal vi absolutt spise på de dyreste resturantene? Hvorfor skal vi absolutt bestille den dyreste vinen? Jeg tror kanskje det er viktig med en realitetssjekk for mennesker som er veldig fattige, at man ikke nødvendigvis trenger det.

Overstående er uansett det minste problemet. Forlanger din partner (hvis du har, noe jeg tviler litt på) også å få innsyn i din private telefon for å sjekke om du har noe kjørende med en annen? Det er mildt sagt spesielt, i hvert fall i Norge, og da inkluderer jeg de jeg kjenner som har dame fra Thailand.

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Er stor forskjell på dowry basert på om din nye kone er jomfru eller ikke. Har dere klarlagt dette?

Nei, ikke er hun jomfru, og hun var det ikke før meg heller. Jeg vet at det reduserer dowry-ens størrelse betydelig, men hun er like rigid på kravet hennes, og sier at hun skylder det til sin familie, og at hun "aldri blir fri", jeg ønsker ikke forfølge temaet videre sammen med henne, og det har hun respektert. Jeg tviler allikevel på at jeg kommer til å betale, det virker for stort et risikoprosjekt å overføre 300 tusen til en dame jeg har kjent fysisk i et par uker. Det er i hvert fall min holdning til det, og det er den som er gjeldende for mine penger. Uansett har jeg heller ikke følelser nok for henne til at jeg nødvendigvis vil ha barn med henne.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg betaler gjerne når vi går ut. Men hvorfor skal vi absolutt spise på de dyreste resturantene? Hvorfor skal vi absolutt bestille den dyreste vinen? Jeg tror kanskje det er viktig med en realitetssjekk for mennesker som er veldig fattige, at man ikke nødvendigvis trenger det.

Overstående er uansett det minste problemet. Forlanger din partner (hvis du har, noe jeg tviler litt på) også å få innsyn i din private telefon for å sjekke om du har noe kjørende med en annen? Det er mildt sagt spesielt, i hvert fall i Norge, og da inkluderer jeg de jeg kjenner som har dame fra Thailand.

Nei, ikke er hun jomfru, og hun var det ikke før meg heller. Jeg vet at det reduserer dowry-ens størrelse betydelig, men hun er like rigid på kravet hennes, og sier at hun skylder det til sin familie, og at hun "aldri blir fri", jeg ønsker ikke forfølge temaet videre sammen med henne, og det har hun respektert. Jeg tviler allikevel på at jeg kommer til å betale, det virker for stort et risikoprosjekt å overføre 300 tusen til en dame jeg har kjent fysisk i et par uker. Det er i hvert fall min holdning til det, og det er den som er gjeldende for mine penger. Uansett har jeg heller ikke følelser nok for henne til at jeg nødvendigvis vil ha barn med henne.

Bor selv i Thailand, så kjenner oppleggeg. Her blir du lurt av en gold digger, beklager.

• Liker 6
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Dette kan jo ikke ende lykkelig for noen av dere. 

Anonymkode: 8a5b1...8b6

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

27 år og for gammel, hohohoho

Anonymkode: 681b8...f7b

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

300 000 Bath i Dowry? Dette er noe man normalt gir til de som er jomfru. En som ikke er jomfru, gir man ikke mer enn halvparten.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Helt seriøst. Du kan få bedre 

Anonymkode: e880b...09f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hun utnytter deg bare. Du trenger ikke finne deg i dette. Har møtt noen menn som har blitt loppet for alt av penger og eiendom av thaidamer før de skilte seg. Ikke gå i den fella. Du er bare 27 år. Kjærligheten kan du fortsatt finne i både innland og utland. 

Anonymkode: ddbb8...47f

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

300 000 Bath i Dowry? Dette er noe man normalt gir til de som er jomfru. En som ikke er jomfru, gir man ikke mer enn halvparten.

Neida! 1.1 million baht i Dowry, tilsvarende 300.000 NOK. Absurd!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...