Gå til innhold

Kan man søke jobb hos samme arbeidsgiver etter man dummet seg ut på første intervjuet?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

For ett halvt år siden var jeg på jobbintervju til hva som for meg er drømmejobben, men siden jeg var i en dårlig periode da så møtte jeg opp uforberedt til jobbintervjuet, det førte til at jeg ble ekstremt nervøs og ikke kunne svare på spørsmål jeg kunne svaret på og hvor jeg sa at jeg ikke hadde kompetansen jeg faktisk har og skrev jeg hadde i søknaden. 

Nå lyser samme arbeidsgiver ut en ny stilling(ikke akkurat den samme, men ligner veldig). Kan jeg da søke på den og forvente en ny sjanse? 

For meg virker denne arbeidsgiveren og denne jobben som det beste jeg kan få i livet mitt. Og selv om jeg ikke er sikkert at jeg hadde fått jobben forrige gang om jeg kom forberedt så er det enormt surt å vite at jeg rotet bort denne sjansen.

Anonymkode: 3ad2e...d9f

Jeg hadde det på samme måte på et intervju så jeg fikk ikke noe neste intervju. Men så ringte fyren opp igjen over 1 måned senere å ba meg på neste intervju likevel. 

Under intervju 1 så sa jeg at akkurat dette kan jeg ikke så mye om, men jeg lærer fort og har mye entusiasme og energi på jobb. Han ville helst ha noen med mer erfaring, men mulig han ikke fant det siden han ringte igjen senere.

Synd for han at han brukte så lang tid på å bestemme seg for i mellomtiden landet jeg en ennå bedre jobb. 

Anonymkode: 0fb45...2d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Da starter du med å si takk for sist, får håpe jeg ikke blir like nervøs og prater like mye tull denne gangen. Og så nailer du det.

Anonymkode: c363d...b4b

Tusen takk!

Bella44 skrev (2 timer siden):

Det er bare å søke på stillingen igjen. Det blir oppfattet som positivt at du er så motivert for å jobbe i bedriften. Det du eventuelt kan si på intervju/telefon er at du er veldig interessert i å jobbe der, glad for å få muligheten for å stille på intervju, da du følte nervøsiteten ødela litt for deg sist. Ville ikke nevnt noe om dårlig periode. Lykke til 😁

Tusen takk!

Apis skrev (2 timer siden):

Selvsagt skal du søke, som flere sier, ikke bruk ordene dårlig periode, vis det blir et tema på et evt intervju, si du var nervøs 

Tusen takk!

Albbas skrev (2 timer siden):

Du må så klart søke, MEN... 

... gjorde du et dårlig intervju sist blir du neppe kalt inn igjen med mindre du forklarer grundig på forhånd hvorfor du bør få en ny sjanse! Jeg ville ringt (etter søknad) og sagt at du håper på ny sjanse, si at du av ulike årsaker gjorde et dårlig intervju sist og håper på å få en ny mulighet til å presentere deg igjen. Spør gjerne rett ut hva de tenker i forhold til inntrykket de fikk sist. 

Ikke send epost, sånt blir for dumt på epost/melding. 

Takk. Ser andre skrive at jeg ikke bør kontakte arbeidsgiveren og forklare situasjonen. Har skjønt jeg ikke bør si jeg hadde en dårlig periode. Men det å kanskje forklare hvorfor jeg burde få en ny sjanse er jeg litt enig i. F.eks både si at jeg var nervøs og si at jeg i intervjuet sa jeg ikke haddde kompetans jeg faktisk har og at dette er kompetanse jeg kan dokumentere at jeg har. 

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg hadde det på samme måte på et intervju så jeg fikk ikke noe neste intervju. Men så ringte fyren opp igjen over 1 måned senere å ba meg på neste intervju likevel. 

Under intervju 1 så sa jeg at akkurat dette kan jeg ikke så mye om, men jeg lærer fort og har mye entusiasme og energi på jobb. Han ville helst ha noen med mer erfaring, men mulig han ikke fant det siden han ringte igjen senere.

Synd for han at han brukte så lang tid på å bestemme seg for i mellomtiden landet jeg en ennå bedre jobb. 

Anonymkode: 0fb45...2d9

Bra du fikk en enda bedre jobb og godt poeng med at arbeidsgiveren bør tenke over at folk kan få bedre tilbud om de ikke får jobben. 

TS

Anonymkode: 3ad2e...d9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...