AnonymBruker Skrevet 9. juli 2022 #1 Skrevet 9. juli 2022 For ett halvt år siden var jeg på jobbintervju til hva som for meg er drømmejobben, men siden jeg var i en dårlig periode da så møtte jeg opp uforberedt til jobbintervjuet, det førte til at jeg ble ekstremt nervøs og ikke kunne svare på spørsmål jeg kunne svaret på og hvor jeg sa at jeg ikke hadde kompetansen jeg faktisk har og skrev jeg hadde i søknaden. Nå lyser samme arbeidsgiver ut en ny stilling(ikke akkurat den samme, men ligner veldig). Kan jeg da søke på den og forvente en ny sjanse? For meg virker denne arbeidsgiveren og denne jobben som det beste jeg kan få i livet mitt. Og selv om jeg ikke er sikkert at jeg hadde fått jobben forrige gang om jeg kom forberedt så er det enormt surt å vite at jeg rotet bort denne sjansen. Anonymkode: 3ad2e...d9f 1
Maestro Skrevet 9. juli 2022 #2 Skrevet 9. juli 2022 Vet om ei som søkte jobb flere ganger. Hun fikk den tilslutt. Hadde søkt jeg ☺️ Er ikke sikkert at det er samme som skal ha intervjuet en gang. 2
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2022 #3 Skrevet 9. juli 2022 Maestro skrev (7 minutter siden): Vet om ei som søkte jobb flere ganger. Hun fikk den tilslutt. Hadde søkt jeg ☺️ Er ikke sikkert at det er samme som skal ha intervjuet en gang. Takk! Så bra hun fikk jobben til slutt! Jobben jeg ønsker er i en liten avdeling så det er nok samme som kommer til å intervjue meg. TS Anonymkode: 3ad2e...d9f
Maestro Skrevet 9. juli 2022 #4 Skrevet 9. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Takk! Så bra hun fikk jobben til slutt! Jobben jeg ønsker er i en liten avdeling så det er nok samme som kommer til å intervjue meg. TS Anonymkode: 3ad2e...d9f Søk i vei du ☺️ Det verste du kan få er et avslag.☺️ 1
NiceOrNothing Skrevet 9. juli 2022 #5 Skrevet 9. juli 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Takk! Så bra hun fikk jobben til slutt! Jobben jeg ønsker er i en liten avdeling så det er nok samme som kommer til å intervjue meg. TS Anonymkode: 3ad2e...d9f Vet om folk som har fått avslag ved første intervju / utlysning , men fått jobb på andre forsøk i samme bedrift . Så bare søk 😀
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2022 #6 Skrevet 9. juli 2022 Søk! I fjor var jeg med på å ansette ei som visstnok hadde søkt jobb hos oss tidligere. Etter intervjuet nevnte leder at hun gjorde et mye bedre intervju enn forrige gang. Det hun hadde "dummet seg ut på" sist ble ikke brukt mot henne denne gangen. Anonymkode: df2c3...2fb
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2022 #7 Skrevet 9. juli 2022 Maestro skrev (11 minutter siden): Søk i vei du ☺️ Det verste du kan få er et avslag.☺️ NiceOrNothing skrev (8 minutter siden): Vet om folk som har fått avslag ved første intervju / utlysning , men fått jobb på andre forsøk i samme bedrift . Så bare søk 😀 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Søk! I fjor var jeg med på å ansette ei som visstnok hadde søkt jobb hos oss tidligere. Etter intervjuet nevnte leder at hun gjorde et mye bedre intervju enn forrige gang. Det hun hadde "dummet seg ut på" sist ble ikke brukt mot henne denne gangen. Anonymkode: df2c3...2fb Takk! Tror dere jeg bør skrive i jobbsøknaden eventuelt sende sjefen for sjefen for avdelingen en medling og si at jeg var på jobbintervju på en tilsvarende stilling sist gang, intervjuet gikk dårlig fordi jeg var i en dårlig peiode, men at dette virker som drømmejobben min så derfor søker jeg igjen. Eller bør jeg bare late som ingenting i jobbsøkanden min? TS Anonymkode: 3ad2e...d9f
Maestro Skrevet 9. juli 2022 #8 Skrevet 9. juli 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Takk! Tror dere jeg bør skrive i jobbsøknaden eventuelt sende sjefen for sjefen for avdelingen en medling og si at jeg var på jobbintervju på en tilsvarende stilling sist gang, intervjuet gikk dårlig fordi jeg var i en dårlig peiode, men at dette virker som drømmejobben min så derfor søker jeg igjen. Eller bør jeg bare late som ingenting i jobbsøkanden min? TS Anonymkode: 3ad2e...d9f Det høres ut som at da kan du være mye borte, om du skriver det. Er syk på et eller annet vis. Lat som det ikke har skjedd 👌🏻 2
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2022 #9 Skrevet 9. juli 2022 3 minutter siden, AnonymBruker said: Takk! Tror dere jeg bør skrive i jobbsøknaden eventuelt sende sjefen for sjefen for avdelingen en medling og si at jeg var på jobbintervju på en tilsvarende stilling sist gang, intervjuet gikk dårlig fordi jeg var i en dårlig peiode, men at dette virker som drømmejobben min så derfor søker jeg igjen. Eller bør jeg bare late som ingenting i jobbsøkanden min? TS Anonymkode: 3ad2e...d9f Jeg ville latt som ingenting, men hatt forklaringen klar i tilfelle du blir spurt. Anonymkode: df2c3...2fb 3
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2022 #10 Skrevet 9. juli 2022 Maestro skrev (1 minutt siden): Det høres ut som at da kan du være mye borte, om du skriver det. Er syk på et eller annet vis. Lat som det ikke har skjedd 👌🏻 Tusen takk! AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg ville latt som ingenting, men hatt forklaringen klar i tilfelle du blir spurt. Anonymkode: df2c3...2fb Hadde blitt så stolt om jeg fikk denne jobben. Da jeg fikk innkallelse til intervju sist gang så trodde jeg ikke min egne øyne. Og hadde det ikke vært for at jeg var langt nede så hadde jeg møtt opp superforberedt og sikker på at jeg hadde gjort et svært godt intervju. Ikke sikker på at jeg hadde fått jobben, for det kommer jo an på hvem de andre søkerne er. Men jeg vet jeg hadde gjort et svært godt intervju for jeg var jo egentlig supermotivert for stillingen i tillegg kunne jeg egentlig alt det jobben krevde og intervjueren spurte om. TS Anonymkode: 3ad2e...d9f 2
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2022 #11 Skrevet 9. juli 2022 Søk. Glem at du "dummet deg ut". For all del, ikke si noe om det. Forbered deg, fremstå som klar og sikker, glem det som var. Anonymkode: fecaf...06e 3
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2022 #12 Skrevet 9. juli 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Søk. Glem at du "dummet deg ut". For all del, ikke si noe om det. Forbered deg, fremstå som klar og sikker, glem det som var. Anonymkode: fecaf...06e Takk! TS Anonymkode: 3ad2e...d9f
NiceOrNothing Skrevet 10. juli 2022 #13 Skrevet 10. juli 2022 (endret) AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Takk! Tror dere jeg bør skrive i jobbsøknaden eventuelt sende sjefen for sjefen for avdelingen en medling og si at jeg var på jobbintervju på en tilsvarende stilling sist gang, intervjuet gikk dårlig fordi jeg var i en dårlig peiode, men at dette virker som drømmejobben min så derfor søker jeg igjen. Eller bør jeg bare late som ingenting i jobbsøkanden min? TS Anonymkode: 3ad2e...d9f Nei ikke skriv noe om dårlig periode eller forrige intervju . Skriv en helt fersk søknad som kun fokuserer på stor interesse for denne jobben . Lykke til 😀 Endret 10. juli 2022 av NiceOrNothing 1
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2022 #14 Skrevet 10. juli 2022 Men selv om dette er drømmejobben så bør du finne ut hvorfor de utlyser en nesten lik stilling på en liten avdeling. Har de høyt gjennomtrekk? Er det noe med arbeidsmiljø? Ellers, lat som om det forrige ikke har skjedd. Anonymkode: d63ba...728 1
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2022 #15 Skrevet 10. juli 2022 2 hours ago, AnonymBruker said: Men selv om dette er drømmejobben så bør du finne ut hvorfor de utlyser en nesten lik stilling på en liten avdeling. Har de høyt gjennomtrekk? Er det noe med arbeidsmiljø? Ellers, lat som om det forrige ikke har skjedd. Anonymkode: d63ba...728 Jeg kjenner ikke arbeidsmiljøet og er selvsagt det er mulig det er årsaken til høyt gjennomtrekk. Men jeg tror årsaken er en blanding av at de ekspanderer og at jeg er i en bransje hvor mange unge ofte bytter jobber ofte for å forhandle seg frem til bedre lønn. Jeg derimot ønsker denne jobben pga arbeidsoppggavene og ikke for å gå opp i lønn. TS Anonymkode: 2cd38...10d
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2022 #17 Skrevet 10. juli 2022 Da starter du med å si takk for sist, får håpe jeg ikke blir like nervøs og prater like mye tull denne gangen. Og så nailer du det. Anonymkode: c363d...b4b
Bella44 Skrevet 10. juli 2022 #18 Skrevet 10. juli 2022 Det er bare å søke på stillingen igjen. Det blir oppfattet som positivt at du er så motivert for å jobbe i bedriften. Det du eventuelt kan si på intervju/telefon er at du er veldig interessert i å jobbe der, glad for å få muligheten for å stille på intervju, da du følte nervøsiteten ødela litt for deg sist. Ville ikke nevnt noe om dårlig periode. Lykke til 😁
Apis Skrevet 10. juli 2022 #19 Skrevet 10. juli 2022 Selvsagt skal du søke, som flere sier, ikke bruk ordene dårlig periode, vis det blir et tema på et evt intervju, si du var nervøs
Gjest Albbas Skrevet 10. juli 2022 #20 Skrevet 10. juli 2022 Du må så klart søke, MEN... ... gjorde du et dårlig intervju sist blir du neppe kalt inn igjen med mindre du forklarer grundig på forhånd hvorfor du bør få en ny sjanse! Jeg ville ringt (etter søknad) og sagt at du håper på ny sjanse, si at du av ulike årsaker gjorde et dårlig intervju sist og håper på å få en ny mulighet til å presentere deg igjen. Spør gjerne rett ut hva de tenker i forhold til inntrykket de fikk sist. Ikke send epost, sånt blir for dumt på epost/melding.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå