AnonymBruker Skrevet 9. juli 2022 #1 Skrevet 9. juli 2022 Jeg sliter fortsatt psykisk etter et forhold som ble slutt for 4 år siden. Gikk til psykolog men det hjalp ingenting, føler meg fortsatt dritt og har dårlig selvfølelse pga exen. Hele tiden fikk jeg høre kommentarer som "du er så teit", "du sier så mye dumt", "du er ikke en dame som er bra nok for meg" osv. Og jeg fant meg i det fordi jeg er ikke vant til at menn liker meg. Har blitt dårlig behandlet av menn hele livet. Men som flere har sagt til meg, hvorfor ble han hos meg i 1,5 år om jeg var så fæl? Da han dumpet meg så lo han av meg og sa det var søtt at jeg trodde at han ville satse på meg, for det var jeg definitivt ikke. Jeg kommer ikke over dette. Dette var forresten en mann som var veldig snill mot venner og familie, men ikke alltid mot meg. Tror han slet litt med dårlig selvtillit. Jeg var også hans første kjæreste (jeg er 6 år eldre enn han). Noen råd til hvordan føle meg bedre? Eller skal jeg bare tro på at jeg ikke er verdt noe som han ofte likte å si, og holde meg unna menn? Anonymkode: 21337...729 3
Virrevirrevapp Skrevet 9. juli 2022 #2 Skrevet 9. juli 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hele tiden fikk jeg høre kommentarer som "du er så teit", "du sier så mye dumt", "du er ikke en dame som er bra nok for meg" osv. Og jeg fant meg i det fordi jeg er ikke vant til at menn liker meg. Har blitt dårlig behandlet av menn hele livet. Men som flere har sagt til meg, hvorfor ble han hos meg i 1,5 år om jeg var så fæl? Anonymkode: 21337...729 Fordi noen menn liker ei dame de kan plage. 2
Virrevirrevapp Skrevet 9. juli 2022 #3 Skrevet 9. juli 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Noen råd til hvordan føle meg bedre? Eller skal jeg bare tro på at jeg ikke er verdt noe som han ofte likte å si.... Anonymkode: 21337...729 Nei, du skal ikke tro på hva folk som ikke vil deg vel, sier om deg. 3
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2022 #4 Skrevet 9. juli 2022 Hvorfor skal han få ødelegge for deg? Selvfølgelig er du bra nok, faktisk alt for bra for en sånn fyr. Du fortjener bedre! Jobb med å bygge opp selvtilliten og selvfølelsen din. Når du en gang i fremtiden blir klart for et nytt forhold, sil kraftig før du inngår med noen. Du fortjener en som elsker deg, respekterer deg og får deg til å føle deg bra. Anonymkode: 4de59...ae3 2 1
MyMichelle Skrevet 9. juli 2022 #5 Skrevet 9. juli 2022 Nei, ikke tro på han! Selvsagt er du verdt noe, mye mer enn han ❤️ Jeg tror menn som oppfører seg slik ikke gjør det fordi de forakter damene. Jeg tror en slik mann oppfører seg så ille fordi har dårlig selvtillit, eller har en personlighetsforrstyrrelse, og derfor vil trykke henne ned. Å føle han har makt over henne, gjøre så hun føler hun ikke er noe verdt, gjør at han i sitt syke sinn føler at han er større og sterkere. Når han har knust hennes selvtillit, er det også mindre sannsynlig hun klarer gå fra ham. Da har han full kontroll og føler seg mektig. Det er ALDRI kvinnen sin feil at hun havner i klørne på slike menn. Det er ikke din feil Ts, og jeg håper du klarer å gå videre i livet ❤️ 1
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2022 #6 Skrevet 9. juli 2022 Har du forsøkt å date noen nye? Flytte fokus til noe nytt og spennende? Bli kjent med noen som setter pris på deg? Jeg tror det vil gjøre deg godt! Nye erfaringer gjør at du setter det gamle i perspektiv! Anonymkode: 966df...f11 1
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2022 #7 Skrevet 9. juli 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Har du forsøkt å date noen nye? Flytte fokus til noe nytt og spennende? Bli kjent med noen som setter pris på deg? Jeg tror det vil gjøre deg godt! Anonymkode: 966df...f11 Problemet er at det kan sette det så i perspektiv at man endelig ser all smerten man ble utsatt for. Jeg møtte en fantastisk mann etter et dårlig forhold, desto snillere og bedre han behandlet meg, desto mer angst, mareritt og anfall fikk jeg. Han virkelig viste meg kontrastene. Måtte ta meg et par år til singel og bearbeide ordentlig. Fortsatt er det litt igjen, men tror det er så godt som det blir.. Anonymkode: 42414...c91 1 1
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2022 #8 Skrevet 10. juli 2022 Vet ikke. Skulle ønske jeg visste. Var selv i et forhold med en slik en, men han var etter alle solemerker narsissist (bekreftet av min psykolog at han hadde de fleste trekkene). Han oppførte seg som om jeg var det verste mennesket han visste om, så hvorfor han da var sammen med meg i et år skjønner jeg ikke. Men vil tro det er fordi de elsker kontrollen og makten de kjenner på ved å trykke andre ned. Anonymkode: 422b4...370 3
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2022 #9 Skrevet 10. juli 2022 3 hours ago, AnonymBruker said: (...) Men vil tro det er fordi de elsker kontrollen og makten de kjenner på ved å trykke andre ned. Anonymkode: 422b4...370 Dette, ts. Noen folk er avhengige av å trykke andre ned så mye som mulig, slik at de selv kan føle seg bedre. Jo lenger ned de trykker andre, jo lenger opp føler de at de selv er. Det er en jævlig form for selvhevdelse, å booste sitt ego med å ødelegge andres. Jada, noen kan lide av en grunnleggende usikkerhet og mangel på god selvfølelse, men det gjelder ikke alle. For mange gjør dette fordi de virkelig nyter å se andre lide, de er rett og slett sadister og kan ta helt knekken på et menneske. Anonymkode: 77fcf...c55
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2022 #10 Skrevet 10. juli 2022 Spørsmålet du bør stille deg er: Hvorfor tillater du andre å behandle deg så nedlatende og dårlig? Du må sette grenser for hva du tillater andre å gjøre mot deg. Hvis du ikke lærer det,vil mønsteret bare gjenta seg. Anonymkode: 82f4a...d27 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå