AnonymBruker Skrevet 9. juli 2022 #1 Del Skrevet 9. juli 2022 Dette her må jeg bare legge ved bilde av, tilfelle jeg er gravid. (Dette skjedd med meg begge 2 forrige graviditetene) EL (test nr 3 fra toppen) er positiv for eggløsning (for meg, jeg får aldri sterkere) og under er den 100% blenda igjen. Men 2 dager etter som er 2 dpo da er det plutselig strek igjen. Dette pleier aldri å skje med mindre jeg er gravid. Så nå skal jeg sjekke om det stemmer igjen. Om jeg ikke er gravid så pleier testen å være blenda frem til mens kommer. Tenkte det var moro å dokumentere. Også for erfaring ☺️ Anonymkode: c1e8f...059 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2022 #2 Del Skrevet 9. juli 2022 Dessverre vil du ikke få positive eggløsning test om du er gravid ved 2 dpo. Egget er på vei nedover og ikke fester seg. Du produserer ikke hgc nå. Du kan få positive eggløsning tester helt til du får mensen Men om du har opplevd dette 2 ganger før så er du vel gravid alt Anonymkode: 1811c...5f0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2022 #3 Del Skrevet 9. juli 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Dessverre vil du ikke få positive eggløsning test om du er gravid ved 2 dpo. Egget er på vei nedover og ikke fester seg. Du produserer ikke hgc nå. Du kan få positive eggløsning tester helt til du får mensen Men om du har opplevd dette 2 ganger før så er du vel gravid alt Anonymkode: 1811c...5f0 Jeg sier ikke at den er positiv, for deg et den absolutt ikke, men den har svak strek. Til vanlig etter eggløsning er den helt blenda Anonymkode: c1e8f...059 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2022 #4 Del Skrevet 9. juli 2022 Det* Anonymkode: c1e8f...059 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2022 #5 Del Skrevet 9. juli 2022 Og jeg snakker bare av min erfaring. Jeg vet at man ikke er gravid før egget fester seg rundt 6-12 dpo. Snakker bare om svak ikke positiv strek Anonymkode: c1e8f...059 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofakona Skrevet 9. juli 2022 #6 Del Skrevet 9. juli 2022 Skjønner...i mine 2 år når vi prøvde hade jeg ofte positive lh tester opp til mens...hadde også tester som gikk fra negative til litt strek..til negativt igjen...til positive..etc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2022 #7 Del Skrevet 9. juli 2022 Sofakona skrev (11 minutter siden): Skjønner...i mine 2 år når vi prøvde hade jeg ofte positive lh tester opp til mens...hadde også tester som gikk fra negative til litt strek..til negativt igjen...til positive..etc Ja, vi er nok forskjellige der da Anonymkode: c1e8f...059 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Laura80 Skrevet 10. juli 2022 #8 Del Skrevet 10. juli 2022 Lh svinger hele syklusen og man får derfor stort sett alltid strek på en eltest uansett når den tas. 2 dpo har ingenting med tidlig graviditet å gjøre, ingen er gravide enda ved 2 dpo siden egget ikke fester seg til kroppen før 5-6 dpo. Før den tid er egget løst og ikke knyttet til kroppen, dvs kroppen er ikke gravid. ved senere i en graviditet vil eltest være positiv som gravid men da ikke fordi vi har høyt lh, men fordi vi har høyt hcg og eltestene reagerer også på mye hcg. Merk at en vanlig graviditetstest vil bli raskere positiv enn en eggløsningstest ved graviditet fordi den slår ut på lavere hcg. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2022 #9 Del Skrevet 11. juli 2022 Laura80 skrev (På 10.7.2022 den 21.27): Lh svinger hele syklusen og man får derfor stort sett alltid strek på en eltest uansett når den tas. 2 dpo har ingenting med tidlig graviditet å gjøre, ingen er gravide enda ved 2 dpo siden egget ikke fester seg til kroppen før 5-6 dpo. Før den tid er egget løst og ikke knyttet til kroppen, dvs kroppen er ikke gravid. ved senere i en graviditet vil eltest være positiv som gravid men da ikke fordi vi har høyt lh, men fordi vi har høyt hcg og eltestene reagerer også på mye hcg. Merk at en vanlig graviditetstest vil bli raskere positiv enn en eggløsningstest ved graviditet fordi den slår ut på lavere hcg. Jeg vet at man ikke er gravid før egget fester seg men jeg har ALLTID blenda El tester fra dagen etter eggløsning og frem til mens. Men begge gangene jeg har vært gravid så har jeg fått svak strek fra eggløsning til ikm. Ingen forklaring på det, men har skjedd til ganger allerede, så noe har det for seg ☺️ Anonymkode: c1e8f...059 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2022 #10 Del Skrevet 11. juli 2022 CD 4-5 hos meg, og begynte å øke - Var gravid men endte dessverre i tidlig SA. Hvordan går d hos deg? Øker det fortsatt🥰 fortsatt spennende, krysser for deg! Anonymkode: de3e4...072 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2022 #11 Del Skrevet 14. juli 2022 Jeg tok en eggløsningstest 10 eller 11 dpo da jeg var gravid, fordi jeg kom på at jeg hadde lest om akkurat det du skriver en gang. At EL testen vil slå ut ved graviditet. Jeg fikk alltid blenda EL tester utenom eggløsning men den gangen så var den nesten positiv, og jeg var gravid! Så jeg gjør nok det samme når vi skal prøve igjen, altså med EL tester i tillegg. Anonymkode: 46bbe...734 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå